Nem vicc: 2200 lóerős Volvo 2,8 millió forintért

Rendszámot biztosan nem, de vélhetően ellenfelet sem kaphat a 2200 lóerős Volvo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elfeledett autó a Volvo 960-as, ám a már 16 éve nem gyártott sorozat a hozzá sosem kínált V8-as motorral és pláne azon négy turbóval önmagában is érdekes. 2200 lóerővel és 2,8 millió forintos árral pedig még inkább az.

Egykor luxusautó volt a 700-as sorozat utódjaként bevezetett, 1990-1997 között gyártott Volvo 960, ám ma már fillérekből megkapható, egy szép példányával még ma is kényeztető limuzin. A Használtautó.hu kínálatában is van belőle, félmillió forintért lehet is szép(nek tűnő) darabot találni. Olyat azonban nem, amilyen nemrégiben az eBayen kelt el.
Hirdetés

Ott ugyanis egy V8-as motorral szerelt példány cserélt gazdát, ami eleve különlegesség, hiszen a 960-es legnagyobb motorjai "csupán" hathengeresek voltak. Legalábbis gyárilag, de merész átépítésekkel, amilyenről jelen esetben is szó van, akadnak komolyabbak. S e példány esetén nem is a hengerszám az igazi érdekesség, hanem inkább az, hogy a V8-asra nem kevesebb, mint négy turbófeltöltőt szereltek, s a mesterséges lélegeztetéssel az 5000 1/perc fordulaton 2200 lóerőt ad le. Mindehhez hátsókerékhajtás társul, s a képeken automata váltó látható az autó, ami a 960 esetén négyfokozatú volt. Ez persze messze nem jelenti azt, hogy az átépített 960-asé olyan, ugyanis a gyári egység aligha bírhatja a fokozott teljesítményt.
A gyáriaktól eltérőek a széles, a sárvédők mögül kikandikáló kerekek is, ahhoz pedig, hogy az új motor elférjen az orrban, a gépháztetőt jelentős lyukkal kellett ellássák az autóépítők. Rendszámot így itthon aligha kapna a 960-as, ám vélhetően nem is közúti közlekedésre, hanem a gyorsulási versenyek meglepetésvendégének szánták építői, akik az eBay-árverésen 12 600 dollárt, azaz 2,8 millió forintot kaptak az autóért. Vélhetően nem szakítottak vele sokat, ugyanis a számlák szerint csak a motor 5000 dollárba került a Volvóba, az egyebek és a szerelési költség pedig azon felül jött még. Nem csinált tehát rossz boltot aki megvette, de sanszos, hogy az eladó is örült, hogy elment az autó, ami nyilván érdekes volt egyszer-kétszer, de leginkább az építés közben, utána viszont egy józan körülmények között használhatatlan szörnyeteg lett. Olyasmi, amit egy 960-asról sosem feltételeznénk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?