Német szív kerül egy Lexusba?

BMW motort kaphat a legkisebb Lexus szedán következő generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A pletykák szerint háromliteres turbós benzines költözik az IS orrába, méghozzá az, ami a Toyota Suprát, azaz a BMW Z4-et is hajtja.

Jövőre érkezik a Lexus IS negyedik generációja, melyben a hírek szerint újra lesz soros hathengeres motor. Ez a blokk nem ismeretlen a Toyota háza táján, ugyanis ez az erőforrás hajtja az új Suprát is, mely a BMW Z4 közeli rokona. Érdekesség, hogy az első generációs IS 3 literes motorja is a korabeli Suprából került át, alig csökkentett teljesítménnyel.
Hirdetés
A sorhatos motor mellet marad a jelenlegi szériában is megtalálható kétliteres turbós erőforrás és a 2,5 literes benzinmotorral kombinált hibrid hajtáslánc, persze új, az ES-ből ismert részegységekkel. A pletykák szerint egyes piacokon megjelenhet egy 2,4 literes turbós benzinmotor 320 lóerő körüli teljesítménnyel, amely igen közel lenne a 3 literes motor tudásához, ami a Suprában 340 lóerőre képes. Egyelőre hallgat a Lexus az IS F-ről. Ilyen néven sportváltozat eddig csak a második generációból készült, ám akkor nem aprózták el a motorkérdést, egy 5 literes V8-as hajtotta a sportmodellt Találgatások szerint az LS500 V6-os ikerturbós blokkját kaphatja meg az F modell, de a LC F 4 literes V8-as motorja sem lenne egy rossz választás. Érdekes fejlemény lenne, ha visszatérne a kombi változat is, amely eddig csak az első generációból készült, de erről még nincsenek hírek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.27. at 20:58
    Permalink

    Én ezt nem értem. Mi szüksége van a Lexusnak arra, hogy német motort tegyen az autójába? Házilag nem tudja megoldani? Ezzel a rajongóiknak is adnak egy pofont.

      • 2019.02.28. at 09:18
        Permalink

        Persze, egyértelmű, csak ezekkel a motorokkal szerelt változatok határozzák meg a márka sportos arculatát. Szerintem pont ezekre kéne ráfeküdnie a Toyotának, hogy saját fejlesztései legyenek.
        Egy átlag autóban “senkit” nem érdekelne egy BMW motor használata, de pont ezekben a csúcsmodellekben kell ezt csinálni?

        • 2019.02.28. at 23:50
          Permalink

          A Toyotának nincs sportos arculata. Sosem volt.
          A Supra IV egy technológiai és erődemonstráció volt.
          Innen nézve ez a kocsi már csak abból a szempontból is csalódás, de legyünk őszinték, a Supra IV után aligha lehet a fanboyokat kielégíteni.

          Ez a döntés ésszerű mert a BMW-nek nagyobb tapasztalata van a sorhatosokkal és azokban a körökben ahol vásárolnának Suprát nagyobb elismertsége is.

Vélemény, hozzászólás?