Nincs benne váltó, de így sem olcsó – hazai próbán a Honda HR-V
Csakis öntöltő hibridként kaphatunk már Honda HR-V-t - magyar utakon is kipróbáltuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkeztek a harmadik generációs Honda HR-V első példányai hazánkba, mi pedig rögtön a legmagasabb felszereltségű verziót vihettük el egy próbakörre.
A harmadik generációs HR-V pont olyan hosszú, mint elődje, ám első túlnyúlása csökkent, a hátsó nőtt. Kerekei nagyobbak lettek, alapáron 18 colosak
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4340 | 1790 | 1582 | 2610 | 319-1289 |
SUV-osabb lett, sziluettjében azonban van egy enyhe kupés hatás
Hajtáslánc terén magyarán nincs varia!
A hajtáslánc elve a a Jazzből ismerős, magyarán alapvetően egy villanymotor hajtja meg az első kerekeket, a villanymotort kiszolgáló akkumulátort egy 1,5 literes, négyhengeres és Atkinson ciklusú benzinmotor táplálja egy generátoron keresztül. Viszont minden egy kicsit izmosított. A villanymotor teljesítményét 109-ről 131 lóerőre emelték, csúcsnyomatéka 253 Nm, ezáltal az elindulási hajlam villanyautós, annak érdekében pedig, hogy minél tovább mehessen villanyautóként a HR-V, a hátsó tengely fölé épített akkumulátorát 48-ról 60 cellásra növelték. A Honda hagyományai szerint a benzintank a padlólemez közepére került, a csökkentett méretű, vízhűtéssel kiegészített PCU (Power Control Unit, azaz hajtáslánc-vezérlő) pedig a motortérbe, ahol a benzinmotor teljesítménye a Jazzhez mérten 10 lóerővel nőtt, 98 helyett 108 lóerős.Benzinmotor | |
Emissziós norma | Euro 6d |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Kompresszióviszony | 13,5:1 |
Furat x löket [mm] | 73x89,5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 107 (6000-6400) |
Nyomaték [Nm (1/min) | 131 (4500-5000) |
Hibrid rendszer | |
Hibrid akkumulátor fajtája | Lítium-ion |
Villanymotor teljesítménye [LE] | 131 |
Villanymotor nyomatéka [Nm] | 253 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,6 |
Végsebesség [km/h] | 170 |
Fogyasztás - kombinált [l/100 km] | 5,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 122 |
Saját tömeg [kg] | 1380 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1870 |
Egyetlen hajtáslánccal kapható: az e:HEV hibridrendszer váltója a katalógusban e-CVT, a valóságban pedig nincs váltója, villanymotor vagy fix áttételen keresztül az amúgy áramot termelő, Atkinson ciklusú benzines hajtja
Az Advance Style csúcsverzió világos kárpitozása különösen jót tesz az amúgy is korrekt térérzetnek
a kategória legnagyobb hátsó terét kínálja.
Tényleg gigászi, már-már elcsépelt fordulat, hogy a HR-V a B-SUV szegmens Superbje, de így van, megdöbbentően nagy a hátsó lábtér, s ez még nem minden. Literszámra (319) nem óriási a csomagtér, viszont az akár láblendítésre, elektromosan nyíló csomagtérajtó a lehető legteljesebb értékű hozzáférést ad, a kalaptartó fedőroló automatikusan emelkedik, a bővítés pedig a létező legjobb. A csomagtér és a második üléssor felől is egy-egy mozdulat a 60:40 osztású támla ledöntése. Mivel süllyed az ülőlap, valóban teljesen sík raktérpadlót kapunk, s az összehajtott ülés akár fel is állítható, így a két üléssor között egy több mint 1 méter magas tároló-folyosót kapunk. Ilyet csak a Honda tud!Jól pakolható és nagyra bővíthető az akár láblendítésre is nyíló, a kulccsal eltávolodásra záródó ajtón keresztül pakolható csomagtér
Többek közt a hűtőmaszk színes csíkjairól ismerhető fel az Advance Style csúcsverzió, persze a tetősín is erősen árulkodó
HR-V 1.5 i-MMD Elegance | 10 399 000 |
HR-V 1.5 i-MMD Advance | 11 449 000 |
HR-V 1.5 i-MMD Advance Style | 12 379 000 |
Alighanem a legdrágább - nem prémium, de azt erősen közelítő - kis SUV a HR-V; érkezésével már a kifutó Civic az egyetlen modell, ami elérhető elektromos hajtás nélkül. 2040-ra a Honda teljesen száműzi a belső égésű motorokat, 2050-re pedig teljesen karbonsemleges és motorkerékpárjai és autói kapcsán is zéró halálos baleseti arányt mutatóvá is kíván válni. A sofőrsegédeket alapáron is gazdagon mérő, e:HEV hajtásláncú HR-V is nagy lépés a célok felé
ennyért a RAV4 sokkal jobb
Az csak egy Toyota . 🙂 Ez Honda .