Norbi a privát elsőségre, Robi a vb-címre hajt

WTCC: következik a makaói szezonzáró

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A túraautó-világbajnokság idei utolsó, makói versenyén Huff abszolút elsősége szinte biztos, míg a Yokohama-kupában Michelisz győzelmét ketten is fenyegetik.


Vasárnap véget ér a 2012-es WTCC-szezon, utoljára Makaóban meccsel a túraautó-világbajnokság mezőnye - soraiban a privát értékelésben élen álló magyar Michelisz Norberttel. A Zengő Motorsport pilótájának győzelmét Oriola (SEAT) és a szintén BMW-s D'Aste fenyegeti, s mivel az évadzáró két futamon dupla pontot osztanak a Yokohama-kupában, lesz miért izgulni a vasárnap - magyar idő szerint - hajnali 4:05-kor és 5:10-kor startoló versenyeken.
Hirdetés

Ami a legelejét illeti, legutóbb Sanghajban rendesen borult a bili, hiszen a címvédő Yvan Muller kábé elszállt, a kihívó Robb Huff meg akkora előnyre tett szert, hogy borítékolható a trónfosztás. A harmadik gyári Cruze-t hajtó Alan Menu is reménykedhet még valami csodában, de ahhoz tényleg csodának kéne történnie, hogy ő legyen a bajnok. Egyébként gyárilag utolsó versenyhétvégéjét tolja a harmadik éve verhetetlen Chevrolet - lesz nagy tor, az biztos.
Vicces fejlesztés Norbi kocsiján
Egyedi megoldást talált ki a csapat, speciálisan a rendkívül szűk makaói pályára:


Csütörtökön amúgy megvolt az első közös teszt a bukótér helyett szalagkorlátos, roppant szűk, előzési pontot alig nyújtó, 6120 méter hosszú városi pályán, s ezen a még csupán harmadik alkalommal bevetett Civic volt a leggyorsabb Monteiróval. Nyilvánvaló, hogy jövőre, amikor már teljes programot futnak Tarquinivel kiegészülve, a Honda lesz az egyik fő esélyes, egyelőre bezzeg még szurkoljunk Norbinak, legyen meg az a fránya Yokohama-kupa. És szurkolunk a gokarttal sem ügyetlen Huffnak is, mert nem pusztán zseniális, de szimpatikus is, ellentétben Mullerrel.
Update: Az időmérőt rendhagyó mód már pénteken lezavarták, s ezen a legjobb időt Huff érte el, míg Michelisz a hetedik helyen végzett, így az első, repülőrajtos versenyen a hetedik, a második, állóstartos futamon a negyedik kockából indulhat. Oriolánál és D'Asténél is gyorsabb volt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?