Norvég mintára terjesztené a villanyautókat a német kormány

Anyagi ösztönzők helyett használati kedvezményekkel tenné vonzóvá Németország a villanyautókat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg számos országban adójóváírást élveznek a villanyautók vásárlói, Németország a használatukat könnyítené meg.

Hazánkban is felmerült már, hogy anyagi ösztönzők helyett jelentős használati előnyöket élvezzenek a villanyautók vásárlói, hiszen Norvégiában is elsősorban ez - meg persze az áfa- és cégautóadó-mentesség - tette őket népszerűvé. Legális buszsávhasználattal és ingyenes, dedikáltan a villanyautók számára fenntartott parkolóhelyekkel a legkomolyabb luxusautókból is sokan és örömmel ülhetnek villanyautóba - csökkenhet a városi zaj- és károsanyag-kibocsátás. Ez lebeghet a német kormány szeme előtt, ugyanis a közeljövőben Németországban is ingyenes parkolás, buszsávhasználati jog és sok egyéb kiváltság illetheti az elektromos autókat a kormány formálódó terve szerint.
Hirdetés

A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap hétfői beszámolója szerint a német közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos meghajtású autók népszerűségének növelésére, és a tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, az új szabályokat pedig várhatóan 2015 februárjában vezetik be - írja az MTI.
A nagykoalíció pártjai - a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD - a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos autók terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik. Ennek alapján a tervezet a közlekedési szabályok módosítását irányozza elő. Egyebek között azt tartalmazza, hogy az illetékes tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.
A német autóipari szövetség (VDA) - amely régóta szorgalmaz ilyen kiváltságokat, és adókedvezményeket is sürget a céges autóként használt elektromos kocsikra - alapvetően elégedett a javaslattal, de a szervezet elnöke kételkedik abban, hogy a hatóságok élnek is az új lehetőségekkel. A könnyítések "mind benne lesznek a törvényben, de az önkormányzatok csak a töredékét vezetik majd be" - mondta Matthias Wissmann, a VDA elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.
A tömegközlekedési vállalatok nem örülnek a tervnek, egyebek között attól tartanak, hogy a buszsávokat elözönlő elektromos kocsik csökkentik a közösségi közlekedés előnyét az autós közlekedéssel szemben. A főleg városi közlekedésre használt elektromos autónak "két fő hátránya van: szabad sáv kell neki és szabad parkolóhely, nálunk Berlinben viszont mindkettőből hiány van" - nyilatkozta Sigrid Nikutta, a berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) igazgatótanácsának elnöke.
A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos meghajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 2,2 százaléka.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?