Nürburgringi rekordot állított fel az Audi R8 e-tron

Villanymotorral az Audi R8 e-tron a leggyorsabb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Zöld rekord a zöld pokolban - így foglalható össze a villanymotoros Audi e-tron leggyorsabb köre az erdős környezete miatt zöld pokolnak becézett Nürburgringen.

Miközben az Audi azon dolgozik épp gőzerővel, hogy év végén már a boltokbanszalonokban lehessen az R8 e-tron szupersportkocsi, a gyári versenycsapatnak arra is volt ideje, hogy az egyik meglévő tesztpéldányt kivigye a Nürburgringre, s ott a Le Mans-ban is nevezett Markus Winkelhock új körrekordot állítson fel vele.
Jelentjük, sikerült, 8:09.099 perc alatt tette meg a 20 480 méter hosszú, 73 kanyart író pályát, mellyel a villanyautók körében a leggyorsabb lett. Abszolútban - a fastestlaps.com szerint - ez az eddigi 117. legjobb eredmény, viszonyításképp a bajnok Radical SR8LM (versenyautó) ideje 2009-ből 7:11.57 perc.
Mint azt Michael Dick, az Audi technikai igazgatója kifejtette, ez a rekord megerősítette, hogy a gyári csapat jó "pályán" halad, s jól mutatja, hogy számukra a villanyautózás nem csupán egy alku, hanem érzelemmel, sportos vezetési élménnyel teli megoldás a jövőre.
Hirdetés
Bárki ugyanakkor aligha reprodukálhatja majd Markus Winkelhock eredményét, ugyanis bár ugyanolyan hajtásláncú verziót hajtott, mint amilyen forgalomba kerül majd - azaz kerekeit tengelyenként egy-egy 320 lóerő összteljesítményű, 820 Newtonméter nyomatékú villanymotor hajtotta, végsebességkorlátját 200-ról 250 km/órára növelték a mérnökök. Ugyanakkor arra is fény derült, hogy az "utcai", 4,6 másodperc alatt 100 km/órára érő könnyű karosszériás R8 mire lesz képes: két, 8:30.873, illetve 8:26.096 perces időkkel teljesített kör alapján kijelenthető, hogy a "nyolc és fél" perc nem lesz gond.
Fontosabb lehet sokaknak, hogy a kardánalagútba épített, T-alakú, 49 kWh energia tárolására alkalmas lítium-ion akkumulátorral a hatótáv 215 kilométeres lesz majd, mely által kijelenthető, ezen villanyautóval nem lesz majd gond akár a Balaton elérése sem - már csak az a kérdés, hogy milyen áron, ki tudja majd ezt az emissziómentes sportkocsit megengedni magának.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 20:27
    Permalink

    Tetszik ez a cikk! Tényleg! Tulajdonképpen látom benne a média igazi erejét. Az van, értsd ezen a világon kizárólag az létezik, amit a zugfirkászok írnak. Mintha ez az Audi R8 e-tron most egyedüli szereplőként világelső lenne ezzel a teljesítménnyel. Bizonyára így is van. Mert még nem indult más! Jó, mondhatnánk, Usain Bolt is csak addig a világ leggyorsabb embere, amíg nem jön valaki, aki odaáll mellé és lehagyja. Itt, az elektromos autóknál létezik egy horvát cég, egy Rimac Concept_One nevű csodajárgánnyal, mely az idei frankfurti autókiállításon is jelen volt. Gyártás 2014-től. Írom a teljesítményeket, aztán mindenki csinálhat egy összehasonlítást. 0-100 km/h 2,8 mp. Leszabályozott csúcssebesség 305 km/h. Hatótávolság 600 km. Majd meglátjuk mit tud Nürburgringen.

Vélemény, hozzászólás?