Nyáridézés – Mini Cooper S Sidewalk vs. VW T-Roc Cabriolet
Szokatlan összevetés, igazi nyertes nélkül
Egyszerre járt nálunk két merőben eltérő karakterű kabrió, így nem állhattuk meg összehasonlítás nélkül. Viszont arra a kérdésre, hogy melyik a jobb, elég nehéz válaszolni.
Mint a tűz és a víz, úgy különbözik egymástól ez a két autó, mégis érdekes őket egymás mellett látni
A VW a különleges, a Mini a sportos
Persze borsos áron lehet akár R-Design csomaggal is rendelni, amelytől jóval dögösebb formát ölt. Ám mégis, még ezzel a szerényebb megjelenéssel is van benne valami különleges.
De tény, hogy nem olyan csinos, mint a Mini. A brit lobogós csöppség szinte biztos, hogy a hölgyek szívét nyeri el gyorsabban a sok kerekded, cuki formával. A T-Roc viszont a komolyságával hódíthat. Nem olyan szeleburdi, sokkal inkább tekintélyt parancsoló. Már csak a magassága miatt is, ami nem csak az ízlés kérdése miatt fontos. Egyszerűen könnyebb boldogulni a hazai utakon valamivel, ami nem tűnik könnyen eltaposhatónak. Sajnálatos, hogy ilyen a morál, de a T-Roc-ot látva sokkal előzékenyebbek a többiek, mint az apró Minivel.Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Mini Cooper S Sidewalk | 3850 | 1727 | 1415 | 2495 | 160 |
Volkswagen T-Roc Cabriolet | 4234 | 1819 | 1573 | 2590 | 280 |
Az apró részletek mestere a Mini
A Mini a tőle megszokott formákat hozza, ahogy a Volkswagen is. Tehát a Mini vidám, a Volkswagenben meg „nincsenek formák”. Csak a célratörő egyszerűség. Ami viszont jóval ergonomikusabb, mint a Mini, szóval, aki nem szeret sokat bíbelődni a műszerfal kezelőgombjaival, vagy épp az infotainment menüjével, biztos, hogy a T-Roc belsejét fogja vonzóbbnak találni.
De formai játékokra itt tényleg ne számítson. Ellenben kényelmes ülésekre igen, és bár ezek szövethuzatosak, a Mini meg bőrbe burkolt, a VW nagy előnye, hogy valóban elfér benne négy felnőtt. Persze hátul jóval szűkösebb, mint egy hagyományos T-Roc, de ez nem változtat a tényen, hogy jóval többen lehet benne osztozkodni a kabriózás élvezetén. Habár a Miniben is találkozunk két hátsó üléssel, ezek igazából csak dísznek vannak ott, ha elöl átlagos termetű személyek ülnek. Természetesen a nagyobb T-Roc csomagtere is használhatóbb méretű, pontosan 280 literes alapból, a Minié pedig csak 160 literes. Persze egy kabriónál ez nem annyira lényeges, de azért nem árt, ha például hosszabb vízparti túrához befér egy-két sporttáska kényelmesen.Mini Cooper S Sidewalk | VW T-Roc Cabriolet | |
Belső szélesség elöl | 1300 | 1480 |
Belső szélesség hátul | 1000 | 1450 |
Belmagasság elöl | 1010 | 950-1020 |
Belmagasság hátul | 990 | 950 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 80 | 190 |
A Mini fantáziadúsabb, de a Volskwagen hideg precizitása sokkal jobb ergonómiát ígér
Ezzel szemben a Volkswagen tényleg csak egy nyugis cirkáló az 1,5 literes, turbós benzinessel és a 150 paripával. Viszont 90 km/h felett már amúgy is kezd kellemetlenné válni a huzat, ha nyitott a tető.
Bár kérhető manuális sebességváltóval, a hétfokozatú DSG-vel az igazi. A gondtalan suhanáshoz ez passzol a leginkább. Fogyasztásban, ahogy az várható, a Volkswagen viszi a prímet a 8,1 literes vegyes átlaggal. Kisebb a motorja, amelyből két henger ideiglenesen szüneteltetheti a munkáját, míg a Minivel hiába lehet ugyanúgy a tóparti naplementében, nyugisan cirkálni, néha mégis kanyarvadászatra csábít. Ezzel és a nagyobb motorral 11 litert kért százon.Még a tetőt felhúzva is tényleg elfér négy személy a Volkswagenben
Mini Cooper S Sidewalk | VW T-Roc Cabriolet | |
Üzemanyag | benzin | |
Emissziós norma | Euro 6d | Euro 6d |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 1498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE] | 192 (5000-6000) | 150 (6000) |
Nyomaték [Nm] | 280 (1350-4600) | 250 (1500-3000) |
Váltófajta/-fokozat | automata/7 | automata/7 |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | 7,1 | 9,6 |
Végsebesség [km/h] | 228 | 205 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,7-6,8 | 5,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 129-132 | 127-132 |
Saját tömeg [kg] | 1295 | 1465 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1765 | 1900 |
Tesztautó ára [Ft] | 13 343 600 | 11 167 260 |
Felszereltségben a Volkswagennél csak a tényleg fontos tételeket válogatták be. Ugyan bicskakulcsot kapunk, de a vezetést segítő rendszerekből benne van a sávtartó, a vészfékasszisztens, az adaptív tempomat, illetve a tolatókamera és a radarok. Azonban így is 10,9 millió forintot kell fizetni érte. A Mini hasonló szintről indul, de egy kicsit jobban felextrázva, minőségibb anyagokkal, sokkal inkább prémiumérzettel 13 millió felett áll meg az ára. Arra tehát nem tudok konkrét választ adni, hogy melyik a jobb. Akik szeretnek magasan ülni, szeretik a crossoverek hangulatát, és ezt szeretnék ötvözni a kabriós életérzéssel, mindenképp kedvelni fogják a T-Rocot, és tuti, hogy nem szeretik majd a szinte földön ülős Minit. Akik szeretnek néha a hegyen is kanyarogni, sportosan vezetni, mindezt néha tető nélkül, annak ellenére, hogy így nehezebb és picit tompább az autó, na ők a Miniben találnak megfelelő társra. Amit pedig mindenkinek el kell viselni, az a tető és a szélvédőkeret kapcsolódása felől érkező zaj, csukott vászontető esetén. Mert ez mindkét autóban jelen volt, igaz a Miniben zavaróbb mértékben.