Nyáron nyitva az igazi – kabriók 3 millió forintig

Piaci körkép: használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három millió forintig bőséges a kabrióválaszték. Lehet sportosabb, vagy hétköznap is használható, prémium, ennyiből akár luxusszintű is.


E heti piaci körképünk sokkal inkább gondolatkísérlet, mintsem a realitás talaja. Sajnos ma kevesen vannak, akik nyitott kocsit vehetnek maguknak ennyiből. Sőt, a hétköznapi járós, vagy akár családi autóra sincs legtöbbünknél ekkora keret. Múltkor 150 milliót, egy nyitott Rolls-Royce árát vertük el, szigorúan fejben. Minél nagyobb a büdzsé, nekem személy szerint annál nagyobb gondot jelentene visszafogni magamat, hogy ne verjem el nagy részét autókra. Saját autóm még mindig nincs, és ha vennék, akkor sem kabriót. Ettől függetlenül második, pláne harmadik kocsira tudnék három milliót költeni a virtuális pénzemből, a valódi forintokból már nem. Ez a körkép tehát most sokkal kevésbé szól a praktikumról, persze volt több olyan is. Mert bár nem a legegyszerűbb feladat, de kisautót, sőt még családi használtra alkalmas nagyobbat is lehet ma venni akár már 250 ezer forintból is - egy kis szerencsével.
Hirdetés


Első és legfontosabb, hogy eldöntsük, mire kell? Magunkat mutogatni benne, csak alkalomadtán kinyitni a tetőt, vagy nagyokat csapatni. Ha kicsit és cukit akarunk, akkor a Fiat 500-as teljesen hátranyitható vászontetős változata is megoldás, bár nem igazi cabriolet, mert a tetőoszlopai és a tetőkeretek is megvannak rajta. A tetőből kétharmad részt lenyitva jön be a friss levegő, meg a napfény, és még a hátsó ablakon is ki lehet látni. Ha viszont teljesen hátrahajtjuk a tetőt, hogy a hátsó utasok mögé nyíljon akkor nem igazán marad kilátás.

Alternatívaként ott az új Bogár, avagy a 4-es Golf alapú Beetle ebben az ársávban. Beltere ma már nem annyira menő, vezetni is csak olyan, mint egy szokványos kompaktot. Csak ez még ráadásul jó szűk is hátul. A Mininek viszont nincs ellenszere. Még mindig az egyik legjobb sportos kiskocsi, és bár minden újabb generáció bemutatásával egyre csak nő, a hárommillióért kapható első új generáció még normális, valóban kicsi kisautó - bővebben róla használttesztünkben.

[tablazatigazitas="kozep" eltartas="7" szelesseg="95%" kcim="Használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig"]ModellÉvjáratÓraállás (km)Ár (Ft)Alfa Romeo Spider 2.0 TS2004113 0001 650 000Alfa Romeo Spider 2.4 JTDM200798 0003 290 000Audi A4 Cabriolet 2.4 V6 Multitronic2002117 0002 280 000Audi A4 Cabriolet 1.8 T Multitronic200646 0002 999 000Audi TT Roadster 1.8 T quattro (225 le)2000215 0001 700 000Audi TT Roadster 1.8 T (180 le)2005114 0002 999 000BMW 318Ci Cabrio2002192 0001 790 000BMW 320Ci Cabrio (Automata)2004160 0002 690 000BMW Z4 Roadster 2.5i2004180 0002 600 000Chrysler Sebring Convertible Limited 2.02006103 0001 750 000Chrysler Sebring Convertible 2.7 (Automata)200386 0001 999 000Fiat 500C 1.2 8v Lounge201248 0002 800 000Mazda MX-5 1.6i 16V200296 0001 490 000Mazda MX-5 Roadster 2.0 Revolution2006180 0002 490 000Mazda MX-5 Roadster 1.8 Challenge200728 0002 950 000Mercedes-Benz SL 6001994101 0001 900 000Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor200263 0002 580 000Mercedes-Benz CLK Cabriolet 200 Kompressor200490 0002 900 000Mini Coooper Cabrio (Automata)200949 0002 800 000Opel Astra TwinTop 1.6 Comso2006107 0001 799 000Opel Astra TwinTop 1.6 Turbo Comso200896 0002 990 000Peugeot 307 CC 2.0 (Automata)200480 0001 790 000Peugeot 307 CC 2.0 Feline200775 0002 799 000Porsche Boxster Tiptronic1999143 0002 988 000Renault Mégane CC CC 1.6 Monaco (Automata)200988 0002 179 000Saab 9-3 Cabrio 2.0T Vector (Automata)200797 0002 870 000Toyota MR2 1.8 Roadster2001144 0001 799 000Volkswagen Eos 2.0 FSI2006115 0002 999 000Volkswagen Beetle Cabrio 1.4200478 0002 199 000Volvo C70 Cabrio 2.0 T2000188 0001 550 000Volvo C70 D5 Summum (Automata)2006160 0003 090 000 [/tablazat]

A kabriózás persze kimondatlanul is a rongyrázásról is kell egy kicsit szóljon, még így a használtak szintjén is. Egy nyitott Mercedes-Benz, vagy BMW sokak álma. Ehhez képest a használt választék bőséges, az olcsóbbak, meg már jóval a 3 milliós határ alatt elhozhatók. Igaz ami igaz, hogy szép is legyen és ne dízel, vagy alapmotoros, ahhoz jobban bele kell nyúlni a pénztárcába. Akadnak tíz évnél újabbak is, BMW 3-asból kifejezetten nagy a választék, bár ezek nagyja 318Ci, azaz a kétliteres négyhengeres, kéziváltós.

Érdekes az egykori álomautó, az R129-es kódú SL Mercedes. Mára megbecsült youngtimer, de mivel igazi prémiumtermék, szolgáltatásai mérhetőek a jóval újabb konkurensekéhez. Főleg a táblázatban is szereplő 600-as, V12-es ilyen. Napi járósnak semmiképp nem ajánlott, nyűgjeinek kikúrálásához kötél idegek és vastag pénztárca is kell, de ha egyszer sikerül, a technókorszak legjobb überkabrióját tudhatjuk magunkénak. Alternatívának ott az Alfa Spider még az ékalakú generációból, de abból a későbbi, szebb példányok sem drágábbak kétmilliónál. A legújabb Spiderből ma csak öthengeres JTD dízeleket kapni használtan, azok meg csak alkuval férhetnek bele a hárommilliós határba. A két széria között nagy az árdifferencia, mivel az újabb, de nem annyira drága benzineseket feltehetőleg elvitték már a szemfülesek a szezon elején, vagy előtte.

Ha viszont valakit taszítanak a német prémiumautók, akkor ott vannak a svédek. Az eredeti C70-es Volvo kabriója már régi autó, a Ford Focusszal rokon második széria meg még túl drága, csakis dízelek férhetnek bele a keretbe némi alkuval. A kabriókánaánt a tömeggyártók hozzák el. Az Opel Astra TwinTopból, azaz a H Astra kupé-kabriójából újszerű, keveset futott, erős és jól felszerelt példány is beleférhet a hárommilliós keretbe. Ami viszont meglepett, hogy Peugeot-ból a 308 CC még nem, csak a 307 nyitható fémtetős kupé-kabrió kivitele van ennyiért. Renault Mégane fronton is ez a helyzet, csak a Mégane II nyitható fém-üveg tetős kivitelét kapni meg a kijelölt összeghatárig.

Nyitott sportkocsi, azaz roadster fronton több a kellemes meglepetés. A nagyok közül csak a Honda S2000 nem fér be hárommillió alá, a Mazda MX-5 második, azaz NB szériájából viszont elég sok szépet hirdetnek a modellfrissítés utániakból. Az NB mindent tud, amit az eredeti NA, kivéve a bukólámpákat. Hátsó ablaka ráadásul üveg, az összecsukástól nem karcolódik, mint az NA-é, ám két légzsákkal is négycsillagos törésteszteredményt ért el. Az éppen leköszönő NC szériából csak a legelsők férnek be a keretbe. Ezek állapotára nagyon érdemes odafigyelni, hiába csábító, hogy alig többért miénk lehet az újabb kocsi, több buktatót rejthet a dolog. NC-ből volt már elektromos nyitású, fém keménytetős is, de az nem fér bele a büdzsénkbe. Én, ha tehetném egy gyári hardtoppal kínált 1.8-as NB-re mennék rá. Ha a márkanév számít mindenek felett, akkor ott a majdnem ennyire szertelen, de alapból jóval drágább BMW Z4-es is. Sőt, Porschénk is lehetne ennyiért, az első szériás Boxsterből van szép eladó példány a Használtautó.hu[/url] találati listáján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 05:54
    Permalink

    Azért ne felejtsük:a szél süvit, rohan a levegő, de a nap ugyanúgy süti a fejed. Ezért van az, hogy inkább az északi országokban élvezik jobban, mint pl. németek. Persze 20 évesen sokmindent kibíír az ember, de én már elmúltam sajna…

  • 2017.10.29. at 05:54
    Permalink

    A Mazda MX-5-nek nincs párja. Sem a vezetés élvezetében, sem a fenntartási költségben, sem a megbízhatóságban! Ez egyébként más kategóriákban a Mazda 3-ra és a Mazda 6-ra is igaz. Mindegyik szériára.

  • 2017.10.29. at 05:54
    Permalink

    Nekem a kabrió az igazi időt álló forma az autó iparban.Persze erősen szubjektív kinek mi tetszik,még talán az is, kinek mi a praktikus választás.A magam részéről az egyik legszebbnek és még jól használhatónak a SAAB kabrióját tartom már rég óta.

  • 2017.10.29. at 05:54
    Permalink

    A felsoroltakból egyértelműen a Boxster a legtöbb élményt adó autó. Személyes kedvencem is egyben ez, igaz, épphogy befér a hárommilliós keretbe, inkább 3.5 M-ért mondanám. Tiptronik meg felejtő.
    Boxster után jöhet a Z4, MX-5, MR2 hármas.
    Ha pedig tényleg teljes értékű, abszolút vállalható négyszemélyes autó kell, akkor E46 cabrio, egyértelműen.

  • 2017.10.29. at 05:54
    Permalink

    A Smart Roadster hol marad? Az itt felsoroltak közül -az mx5-öt is beleértve-a legnagyobb vezetési élményt adó roadster. Miért maradt ki? Még a Brabus roadster is belefér 3 millióba.

Vélemény, hozzászólás?