Számos izgalmas modell áll a dubaji közbiztonság szolgálatában, a G-osztály a homokdűnék között sem rossz választás
Se szeri, se száma a világban a különleges rendÅ‘rségi járműveknek, ha a döntéshozók és a költségvetés is engedi, akár százmilliós négykerekűek is beállhatnak a kötelékbe. A teljesség igénye nélkül mutatunk nyolc tÃpust, amik egyáltalán nem mondhatóak tipikus rendÅ‘rautónak. Dubaj rendÅ‘rségi flottájáról egy külön cikket is lehetne Ãrni, mivel számos egzotikus modellt használnak. A ritka és drága tÃpusokat leginkább turistalátványosságként tartják, de azért csupán a sebességre épÃtve nehéz lesz olajra lépni Dubajban, mivel számos villámgyors négykerekűje van a rendfenntartó szervnek. Sebességnek a Mercedes-AMG G 63 sincs hÃján, az 585 lovas terepjáró könnyen nyomába ered a bűnelkövetÅ‘knek, de a nehezebb terep sem akadály. Az autó matricázását elnézve lehetséges, hogy nem elégedtek meg a gyári lóerÅ‘kkel, hanem a Brabus műhelyében kerestek még néhányat. Az ország költségvetése minimum 53 millió forinttal lett szegényebb az izmos
G-osztály miatt.
Angol sportkocsi is segÃti az olaszok munkáját, de azért az angolok flottájában is van Lotus
Nemzeti öntudat ide vagy oda, az olaszok most az angolokra szavaztak. Az olaszok flottájában ugyanis Lotus Evora S is szolgál, melybe még hűtÅ‘szekrényt is szereltek, nehogy túlmelegedjenek a rend Å‘rei a bűnüldözésben. A farban dolgozó 3,5 literes kompresszoros V6-os Toyota eredetű blokk nem csak a megbÃzhatóság Ãgéretével, hanem 350 lóerÅ‘vel is kecsegtet, ami bÅ‘ven elég az átlagos autók elkapásához, a rendÅ‘rök pedig szabadidejükben kedvenc édességük, a fánk rajzolásával is múlathatják az idÅ‘t, köszönhetÅ‘en a hátsókerékhajtásnak.
A négyszáz lóerÅ‘höz közelÃtÅ‘ teljesÃtmény kellÅ‘ magabiztosságot ad a rendÅ‘röknek, itthon közel 18 milliót kérnek a Kia Stinger csúcsváltozatért
[BANNER type="1"]
A koreai modellben az ausztrál rendőrség látott fantáziát, rögtön a csúcsverziót képviselő GTS-ből vásároltak be, mivel az általuk kedvelt Ford Falcon és Holden Commodore gyártása véget ért. Az ötajtós modell orrában 3,3 literes V6-os dolgozik 370 lóerővel, amivel igazi sleeper a
Stinger, ha a bűzözők nem igazán jártasak a négykerekűek terén, mivel akkor első pillantásra nem tűnik túlságosan vadnak a testes Kia.
A rendőrségi öltözet is jól áll a Giuliának, a modell az Alfa Romeo fénykorát idézi
Nem is lenne autentikus az olasz rendőrség Alfa Romeo nélkül, a gyönyörű négyajtósból a legerősebb verzió is szolgál a kötelékben. Az
Alfa Romeo Giulia QV orrában 2,9 literes V6-os turbómotor duruzsol, melynek a maximális teljesÃtménye 510 lóerÅ‘. A Giulia nem csak gyorsaságával, hanem szépségével is elkápráztathatja a gonosztevÅ‘ket, a 24,5 milliós csúcsmodell mellet olcsóbb kivitelek is teljesÃtenek szolgálatot.
Nem lenne olcsó mulatság Rolls-Royce Ghostból flottát vásárolni, ezt a példányt is csak kölcsönbe kapta a rendőrség (Forrás: flickr.com)
Az angol rendÅ‘rség kötelékében teljesÃtett szolgálatot ez a Rolls-Royce Ghost. A rendÅ‘rök komoly luxusban tölthetnék mindennapjaikat egy ilyen négykerekűben, rajtuk kÃvül csak a világ krémje és persze a királynÅ‘ élvezhet ilyen luxust. A brit luxusautót csak kölcsönbe kapta a rendÅ‘rség, pedig a bÅ‘rrel, fával és vastag szÅ‘nyeggel bélelt kabin azért képes meglódulni, mivel a 6,6 literes V12-es motor 570 lóerÅ‘s, Ãgy nehéz lenne meglépni elÅ‘le. A luxusautóval ugyanakkor nem üldöztek senkit, inkább promóciós célokra használta a rendÅ‘rség.
A "sirályszárnyas" hátsó ajtók kifejezetten praktikusak, mivel a tetÅ‘bÅ‘l is kiharapnak egy darabot, Ãgy nem veri be a fejét a hátra kényszerülÅ‘ bűnelkövetÅ‘
Az ausztrál rendÅ‘rségnek sikerült megtalálnia a lélegzetelállÃtó gyorsulás a környezetvédelem közös halmazát egy Tesla Model X személyében. A menekülÅ‘knek nincs sok esélye, mivel a Model X-nek három másodperc sem kell ahhoz, hogy elérje a százat, Ãgy alig akad olyan négykerekű, amelyik képes lenne lépést tartani az amerikai elektromos autóval. Az 500 kilométer feletti hatótáv egyáltalán nem hangzik rosszul, persze arra figyelni kell, hogy üldözés közben ne merüljenek le a telepek.
Több Lamborghini is szolgál a rendÅ‘rségnél, néha sürgÅ‘sségi vér- és szervszállÃtásra is használják Å‘ket, erre nincs is jobb választás egy izmos sportkocsinál
Nem érdemes ujjat húzni az olasz rendÅ‘rökkel, ha épp egy Lamborghini Huracánban teljesÃtenek szolgálatot. A 610 lóerÅ‘s sportkocsit 5,2 literes V10-es motor hajtja, ezzel a teljesÃtménnyel kicsivel 3 másodperc feletti a százas gyorsulás. Az olasz rendÅ‘rség flottájában már régóta helye van a Lamborhiniknek, az olasz gyártó mindig ad ajándékba egy-egy példányt a rendfenntartó szervnek.
Elfogóautónak tökéletes, de csupán egy személy élvezheti a száguldást, 3,5 literes motorja 10500-as fordulatra is képes
Ez a furcsa szerzet
Caparo T1 névre hallgat, a gyártás helye pedig az Egyesült Királyság, ezért nem véletlen, hogy az angol rendÅ‘rség szÃnében pompázik. A Caparo T1 súly-lóerÅ‘ aránya brutális, mivel csupán 470 kilós az egész jármű, a lóerÅ‘k száma pedig 583. A V8-as motorral szerelt négykerekű 2,5 másodperc alatt ugrik százra, a végsebesség bÅ‘ven 300 km/h-a feletti. RendÅ‘rségi autónak nem a legpraktikusabb, mivel a gonosztevÅ‘t nem lehet elszállÃtani vele, az elfogás után mindenképp erÅ‘sÃtésre van szükség. A szirénás versenyautó nem teljesÃtett szolgálatot, inkább kiállÃtásokon láthatta a közönség. Ha kÃváncsi vagy a hazai rendÅ‘rautókra, a Suzuki Vitarákról
itt, az Audi A3 Limousine, Mercedes-Benz B-osztály és Skoda Octavia rendőrváltozatáról
itt Ãrtunk.