Nyomkövetéssel biztonságot fokozna és díjat csökkentene a K&H

K&H újítás: takarékosabb vezetést, közlekedésbiztonsági javulást és olcsóbb cascót is ígér

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

GPS-es nyomkövetéssel, diagnosztikai eszközzel és okostelefonos applikációval nevelné a sofőröket a K&H Biztosító. Cél a ritkább tankolás és a kevesebb baleset.


Egyelőre csak kísérleti jelleggel, első körben 200, majd további 800 autóst bevonva indítja el a viselkedés alapú biztosítási díjkalkulációját a K&H Biztosító. A jövőben akár 40%-os díjkedvezményt kaphatnak azok az autósok, akik nyomkövetőt és az autójuk diagnosztikai adatait olvasó kütyüt raknak autójukba. A törvényi feltételek miatt csakis cascóra vonatkozó díjcsökkentés persze még odébb van, a nemrégiben indított tesztidőszak előre láthatólag jövő év végéig tart, addigra ígéri a szolgáltatáshoz tartozó csomag kidolgozását a biztosító. Most még az adatgyűjtés folyik, kérdés, hogy a megtett táv, a sofőr viselkedése vagy az általa járt útvonal határozza meg jelentősebben rizikófaktorát.
Az eszköz a két évvel ezelőtt már általunk is próbált, OBD-portra helyezendő Vemoco tongle, ami GPS-t, 3 irányú gyorsulásérzékelőt, valamint egy 3G modemet is tartalmaz. Nem csak azt monitorozza és küldi egy központi számítógépnek, hogy az autó mikor és hol jár, hanem azt is, hogy a sofőr mennyire pörgeti a motort, mennyire nagyokat fékez, mennyire kanyarodik finoman, de természetesen a gyorshajtások sem titkolhatók el előle. A sofőr viselkedését akár a céges flottamenedzser is felügyelheti, de a szülő is láthatja, hogy gyermeke miként vezet, értesítést kaphat, ha egy meghatározott területet elhagy. Az okostelefonos alkalmazással a sofőr természetesen valós időben is megkaphatja a visszajelzéseket, ezzel rögtön alakíthatja vezetését. A K&H kalkulációja szerint az eszköz rögtön 5-13%-os fogyasztáscsökkentést is eredményez.
Hirdetés

A biztosítási díjakkal, vagy céges autó esetén akár egyéb bónuszokkal óvatosabb vezetésre ösztönzött sofőr igen jelentős biztonsági tényező – tekintettel arra, hogy a WHO adatai szerint évente 50 millióan sérülnek és 1,3 millióan halnak meg közlekedési balesetekben, melyeknek ráadásul 93 százaléka emberi hibára vezethető vissza, 30 százalékuk pedig kifejezetten gyorshajtásból ered. Az autó diagnosztikai portjára helyezett GPS-es, internetes eszköz természetesen baleset esetén is segítséget nyújt, értesül a légzsákok kinyílásáról, és ha akkor a diszpécserközpont nem tudja elérni a sofőrt, nem kap visszajelzést arról, hogy minden rendben van vele, azonnal riasztja a mentőket, akik GPS koordinátákkal indulhatnak érte. Ez sem mellékes, hiszen például egy árokba esett autó sem marad észrevétlen, ha benne van a 2018-tól új autók esetén amúgy kötelezően előírt segélyhívó rendszer, ami a K&H alapvetően biztosítási díjak csökkentését szolgáló eszközével a legtöbb hazai autóba is bekerülhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?