Nyomkövető, ami tényleg mindent évekig követhet, íme a NaBi

Fizetett hirdetés

Virtuális póráz mindennek: a NaBi nyomkövető apró és alig fogyaszt áramot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 5G mobilhálózat a nyomkövetők világában is új szintet hozott, a NaBi már ezekre épül, így évekig egyetlen elemmel követhet gyakorlatilag bármit.

A nyomkövetés két rákfenéje az áramellátás és a mobilhálózat-lefedettség, az autósok világában eddig leginkább a Gorilla S10 autóvédelmi rendszer kapcsán ismert General Track csoport által fejlesztett NaBi mindkét téren - lefedettség és áramfelvétel - új világot hoz. Ipari környezetben már korábban ezres nagyságrendben alkalmazott berendezésükből indultak ki a "lakossági" verzióhoz, ami persze ugyanúgy szolgálhat üzleti célokat. Egyik legfőbb előnye, hogy nem igényel beépítést, így akár rövidebb időre is betehető gyakorlatilag bármibe: autóba, motorkerékpárba, gyermekünk iskolatáskájába vagy akár kabátzsebébe, hajóba, munkagépbe vagy egy értékes és törékeny csomagba is.

Külső töltés nélkül évekig képes meghatározni és jelenteni gyakorlatilag bárminek a pozícióját és egyéb környezeti tulajdonságait. Riasztást küldhet, ha felborul a motorkerékpárunk, ha megmozdítják autónkat, láthatjuk, merre jár a gyerekünk, vagy akár a kutyánk, feladott csomagunk, hajónk.

Természetesen hazai fejlesztés, a General Track csoport által. Az igencsak kompakt, tenyérben elférő, igényes alumíniumházas és Red Dot Smart Product 2021 díjas NaBi készülék mérete mindössze 4,3x7,5 cm. Igényes high-end cuccnak tűnik, fekete doboza által is, ami egy tartalék példányt is tartalmaz a készülékbe épített lítium elemből. Az, hogy mennyi ideig tart az elem, konfiguráció kérdése. Valós nyomkövetésre és helyzetmeghatározásra is állítható, ha csak 5-10 perces jelentést kérünk tőle, akkor évekig szolgálhat egy elem, ha ritkábbat, akár 5 évet is, ugyanis a 4G/5G mobilhálózat Narrowband IoT technológiáját alkalmazza, aminek köszönhetően rendkívül csekély áramfogyasztással képes a begyűjtött adatokat - a saját, redundáns szerverek felé - továbbítani.
Hirdetés
A NaBi lelke egy GPS-egység, így valós és pontos helyzetet tud jelenteni, de van benne mozgás- és borulás-, valamint rezgés-érzékelő is - egy csomag esetén a leesést, munkagépeknél az üzemórát is jelentheti, de még hőmérsékletet is figyel, szükség esetén riaszt - a General Track okostelefonos alkalmazásán keresztül, ahol természetesen aktuális pozíciója is követhető, geofence, azaz területfelügyelet egyaránt beállítható. Semmiképpen sem összekeverendő tehát a ma elterjedt tag-ekkel, amelyek csak akkor képesek pozíció-küldésre, ha épp egy okostelefonhoz csatlakoznak, hiszen a pozíciót abból olvassák ki, azon keresztül kommunikálnak, míg a NaBi saját beépített GPS és 4G/5G moduljának köszönhetően önállóan képes pontos helymeghatározásra, nem szükséges, hogy a közelében legyen más mobil eszköz. A NaBi egyik nagy előnye, hogy apró mérete és saját tápellátása miatt bármiben elhelyezhető, nem kell szerelő által beépíteni. Ha az autóknál maradunk, egy 3-5 évente lecserélt járgány esetén is spórolás, hogy nem kell megbontani azt, elegendő valahová elrejteni a NaBi-t, ehhez egy praktikus gyorsrögzítőt is tartalmaz a csomag. A 4G/5G Narrowband IoT technológiájának az alacsony energiafelvételen túl járulékos előnye a rendkívül jó terjedése. Jellemzően mélygarázsokból is kiszivárog, ha a GPS már nem lát jelet, cellainformáció alapján adja meg pozícióját, a General Track alkalmazásában (vagy webes felületén) pedig a térképen azt is láthatjuk, hol volt az utolsó GPS-pozíció. A NaBi logikusan a lopások esetén jellemző pihentetés céljából áramtalanított autókban is tovább működik, hiszen teljesen független az autó rendszerétől, rendkívül rövid és szokatlan frekvenciájú adatkommunikációja miatt továbbá az egyes tolvajok által alkalmazott bemérése is rendkívül nehézkes.
Hirdetés
Bár a NaBi high-end termék, ára nem elszállt, beépítési igény nélkül az autós rendszereknél összességében mindenképpen olcsóbb. Kétféle konstrukcióban vásárolható meg, alapára 39 900 Ft, amin felül havi 1290 Ft-ért kapjuk a mobilhálózatot és a háttértámogatást, de összességében kedvezőbb a bevezető kampányban 79 900 Ft helyett 65 900 Ft-os, 2 évig egyéb költség nélküli, utána évi 12 900 Ft díjas egyösszegű konstrukció. Ha azt nézzük, hogy nem csak autóban, hanem bármiben használhatjuk, a kapott nyugalmat értékelve is jó befektetésnek tűnik, ha pedig tényleg szükség lesz rá egy lopás, vagy akár egy törékeny csomag összetörése, motorkerékpárunk felborítása esetén, árának többszörösét hozhatja vissza. Bővebb infók róla itt.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.04.28. at 10:54
    Permalink

    Csak a pontosság kedvéért: NBIoT eszköz alacsony sávszélességű GSM hálózaton is működhet, hiszen pont ez a lényege, hogy minimális adatforgalmat produkál. A nagy telekom cégeknél évek óta elérhető a szolgáltatás, függetlenül attól, hogy van-e már 5G kiépítettség az adott területen.

  • 2022.05.01. at 18:45
    Permalink

    Ha ez ilyen jól müködik, akkor adott a kérdés:
    A nagy autógyártók mért nem építenek ilyet be? Pl egy Mercedesnél ez elenyésző költség lenne..és sok lopás megelőzhető lenne, ésnyilván gyárliag még könnyebben elrejthető lenne…
    De ezt a kérdés áll pl a Pajzs rendszerre is

Vélemény, hozzászólás?