Nyújtott Mercedes G-osztály S-osztályos ülésekkel

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: nyitott tető és S-ből való ülések, meg egy V12-es motor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autó, amire nincs nagyon józan érv, mégis nagyon ütős: 1000 Nm, 630 Nm és mindössze négy darab, de nem akármilyen ülőhely a Mercedes-Maybach G 650 Landaulet-ben.

A lehető legkomolyabb luxus és masszív terepképességek - nagyjából erről szól a Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, ami a Mercedes-Maybach almárka negyedik modellje - az átgyúrt S-osztály, annak Pullman verziója és az S 650 Cabriolet után. Ugyanakkor a leginkább szokatlan, a legkomolyabban átépített is. A sima G-osztály Wagon karosszériájába és tengelytávjába ugyanis nem kevesebb, mint 578 millimétert toldottak bele. Ugyanakkor kikerült a hátsó üléspad, hogy annak helyére két darab elektromosan szabályozható, masszázsfunkciós bőrfotel kerülhessen - az S-osztályból.
Hirdetés

A hátsó utasokat üvegfal választja el a sofőrfülkétől, hátul - a Landaulet elnevezésnek megfelelően - elektromosan mozgatható vászontető nyitható. Ha a hátul ülők épp nem a tájban gyönyörködnének, az előttük lévő egy-egy 10 colos kijelzőn filmet nézhetnek, követhetik a navigációt, vagy egy-egy bőrborítású asztalkát hajthatnak fel - étkezéshez, vagy egy kis dolgozáshoz.
Hogy a G 650 valóban a lehető legjobb terepjáró lehet - már amennyire tengelytávja engedi -, arról a G 63 6x6-ból, illetve a G 500 4x42-ből való, 45 centis hasmagasságot adó portáltengelyes felfüggesztés, meg persze a három differenciálzáras hajtáslánc gondoskodik. A megfelelő vonóerőt - 630 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot - az S 650 Cabriolet modellből is ismert 6,0 literes, V12-es biturbó benzinmotor adja. A kivétel nélkül hajtott kerekek egyedi gyártású 22 colosak, 325/55 R22 abroncsokkal.
Az egyedi G-osztály a márciusban nyíló Genfi Autószalon egyik érdekessége lesz, értékesítése nem sokkal később indul, gyártását a grazi Magna Steyr fogja végezni, mindössze 99 példány készül majd belőle, az első darabok kiszállítása ősszel várható. Áráról még nincs információ, de abból kiindulva, hogy a kevésbé fényűző G 63 6x6 is 456 900 eurót kóstált, legalább félmillió eurós (bő 150 millió forintos) alapár várható - a terep- és luxusképességnek, meg persze a limitált példányszámnak megfelelően.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?