Olajzabáló 1.4 VTi?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: Akkor se térj el a gyárilag előírt olajtól, ha sok fogy belőle!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csökkenthető-e az előírttól eltérő kenőanyaggal a motor olajfogyasztása - szól az olvasói kérdés, a választ pedig Motorolajdoktorunk adja meg.


Tisztelt Motorolajdoktor!
Egy 2008-as Peugeot 1.4 VTI-m van - 95 LE.
Áprilisban 108.000 km-el vettem meg. Az előző tulaj mondta, meg is mutatta a munkalapot, hogy 101.000 km-nél volt olajcsere, tehát esedékes lesz 111.000-nél nekem is cserélni.
Felhívta a figyelmem, hogy csakis Total Quartz Ineo ECS 5w-30 menjen bele.
Így is tettem, 110.000 km-nél lecseréltettem az olajat.
4,2 liter megy bele. Kb 2000 km-t mentem vele, mikor kiírta, hogy "check oil". Minimumon volt. Utánatöltöttem a maradék 7 dl-t. Utána 1000 km megint kiírta....
A fórumokon azt írják, hogy idézem: "ez ilyen". Olajzabáló.... Elvileg gyárilag 0,5 liter van megadva /1000 km.
Valaki más viszkozitású olajat javasol - 5W-40, valaki azt mondja, hogy szelepszár szimmering csere, stb.....
Esetleg tudna javasolni, valami olyan olajat, amitől csökkenne az olajfogyás? Olvasgattam már utána, hogy ha eszi a kocsi az olajat, akkor a sűrűbb olaj nem megoldás.
Valami más típus esetleg?
Köszönöm válaszát!
Tisztelettel: Laci
Hirdetés

Kedves Laci,
Ilyen esetben sokszor “pénztárcafüggő” az optimális akcióterv. A Total olaj, amit ajánlottak az autóba megfelelő a gyári előírásoknak.
A ~3l /2000km olajfogyasztás valóban kicsit abnormális. Nem ismerem pontosan ezt a típust, de el tudom képzelni, hogy konstrukciós hibából adódóan gyárilag zabálja az olajat, ahogyan természetesen elmaradt, vagy nem az előírt olajjal történt korábbi olajcsere is okozhatja a hibát.
Egy biztos: nem tanácsolom, hogy kezdje el mondjuk 10W40-nel használni, ami aztán abszolút nem való a kocsiba.
Elképzelhető, hogy ideig óráig a szelepszár szimmering/egyéb tömítések cseréje mérsékelné ezt a jelenséget, de sajnos erre nincsen garancia. Szigorúan szakmai alapon azonban azt mondanám, hogy egy megbízható profi műhely talán tud segíteni/vagy legalább mérsékelni a problémát.
Nem akarom azonban illúziókba kergetni, mert ez amennyire "jól" is sikerülhet, lehet csak kidobott pénz lesz. Ha ezt nem akarja megkockáztatni, akkor jön a “kelet-európai” megoldás: találjon egy olcsóbb, 5W30-as olajat amit az autóba tud folyamatosan önteni kvázi minden tankolásnál. Olcsóbb de normális minőség pl. Wolf officialtech 5W30 C2. A lényeg, hogy mindenképpen teljesen szintetikus 5W30 menjen az autóba, lehetőleg pedig egy ACEA C2-es, minősítés legyen rajta.
Igyekezzen rendszeresen ránézni a nívóra, hogy hol tart olajoldalon, ha olaj nélkül fut az autó, abból hamar nagy kár lehet!
Lehet, hogy ezért a tanácsért lesz, aki “megkövez”, de én 100.000 km-nél még nem szívesen nyúlnék a motorhoz.
Üdv, Motorolajdoktor
Kérdéseiteket várjuk a motorolajdoktor@autonavigator.hu címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.22. at 21:16
    Permalink

    Nekünk volt egy ilyen autó igaz csak 80 lovas. Szalonból lett kihozva 0km-el. A gyári előírt szervize 30000km 5w30-olajjal. Eladásnál az autó 10-éves volt és kb 127000km-lett eladva. Olajat nem ette, viszont a dekni alján lehetett látni némi olajat ami utalt a tömítés elfáradására, de a nívón alig látszódott csökkenés 30000-es cseréknél. Tehát ha a motor rendben van és a tömítések is nem fogyhat ennyire az olaj.

Vélemény, hozzászólás?