Azért felismerhető benne a Nissan GT-R, de amennyire lehet, igyekeztek eltávolodni az alapmodelltől
Ahogyan már korábban is beszámoltunk róla,
fél évszázaddal ezelÅ‘tt indult útjára a GT-R, avagy a Skyline GT-R, ahogy 1969-ben anyakönyvezték. Véletlen egybeesés, hogy a Giorgetto Giugiaro által alapÃtott Italdesign tervezÅ‘iroda is pont most ünnepli 50 éves fennállását. A két cég az ünneplés mámorában egymásra talált, és valami igen különleges négykerekűvel rukkoltak elÅ‘.
A 3,8 literes turbómotor teljesÃtményét 710 lóerÅ‘sre húzták fel, ez az erÅ‘forrás jól tuningolható, 1000 lóerÅ‘ feletti teljesÃtmény is kihozható belÅ‘le, itthon is van erre specializálódott műhely
Az ünnepi prototÃpus ugyan már tavaly elkészült, idén viszont a sorozatgyártás is zöld utat kapott. A sorozatgyártás persze csak idézÅ‘jelesen értendÅ‘, ugyanis a jubileumi Nissan GT-R50-bÅ‘l csupán 50 példány készül. A különleges modellrÅ‘l azért megállapÃtható, hogy egy GT-R szolgáltatja az alapot, mégis a gyári változattól teljesen eltérÅ‘ külsÅ‘t álmodtak az olaszok. Az immár 12 éves sportkocsi átalakÃtása egy nagyon erÅ‘s ráncfelvarrásnak is elmenne, a Nissan akár el is gondolkodhatna rajta, hogy rendes szériagyártásba küldje az Italdesign által megálmodott tÃpust, mivel Ãgy teljesen friss külsÅ‘vel folytathatná pályafutását a korosodó GT-R. A limitált példányszámban készülÅ‘ modell új orra sokkal szélesebbnek mutatja a GT-R-t, az új lámpák pedig igazán friss kinézetet kölcsönöznek a sportkocsinak. OldalnézetbÅ‘l a keskenyebb ablakok miatt laposabb benyomást kelt, hátul pedig – szinte kötelezÅ‘ módon – megtartották a négy körlámpát, viszont a világÃtótestek kiállnak a karosszéria sÃkjából, föléjük pedig hatalmas szárny került.
Ötven év telt el a Skyline GT-R bemutatkozása óta, és pont ennyi ideje alapÃtotta Giorgetto Giugiaro az Italdesignt
A műszaki paraméterek alapvetÅ‘n változatlanok, de a 3,8 literes V6-os motorban találtak még lóerÅ‘ket, a japán-olasz modellt 710 lóerÅ‘sre húzták fel. A GT-R történetében elÅ‘ször nem Japánban szerelik össze a tÃpust, hanem Olaszországban, ahova természetesen az ázsiai szigetországból érkeznek a fÅ‘ alkatrészek, a végsÅ‘ összeszerelést olasz szakemberek végzik. Az elsÅ‘ példányok 2020 végén gurulnak ki az üzembÅ‘l, az utolsók gyártása pedig 2021-re nyúlik át. A GT-R50 nem Ãgérkezik olcsó mulatságnak, egy alap GT-R tÃzszeresét kérik a szülinapi modellért, azaz 340 millió forintot kell fizetni, hogy az 50 példányból egyet birtokolhassunk.
A látványos külsejű modellből csupán 50 darab készül, ára 340 millió forint körül alakul, ebből 10 darab alap GT-R is hazavihető