Olcsó elektromos autó Amerikából?
12 000 dollárra tervezik az árát a helyi mércével olcsó és kicsi villanyautónak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem baj hogy lassú, csak olcsó legyen - nagyjából ez a koncepció, ami szerint már 50 amerikai tagállam útjain gurulhatnak az egyszerű kis autópótlók.
Az EcoV rutinszerű napi használatát elviekben nem befolyásolja az időjárás, egy akkufeltöltés ára alig fél dollár, a töltés pedig bármely konnektorból lehetséges. Egy villanytöltettel legalább 25 mérföldnyi (40 kilométer) hatótávot ígér a gyártó. Kérdés, hogy bármely európai kormány tud-e esetleg olyan támogatást kidolgozni, hogy a környezetkímélő kisautó tényleg vonzó lehessen, és ne csak az amerikai nagymamák kerekes szatyrának a kiváltására legyen alkalmas.
Mi lesz a jövő?
Az elektromos autók fejlődését kishazánkból szemlélve egyelőre szerintem több esélye lehet a Tesla üzleti modelljének, amely szerint remek használhatóságú, luxusigényeket is kielégítő járművekkel el lehet feledtetni még a legelvetemültebb autórajongókkal is, hogy amiben ülnek, az valójában csak a robbanómotoros autók pótléka. Nevezhetjük divatnak is ezt a fellángolást, de ahogy a Toyota a Priusszal megmutatta, ha a termék rendben van, akkor el lehet téríteni a vásárlókat a korábbi - részben rossz - szokásaiktól. A kérdésben talán kicsit maradi véleményem szerint a megoldás a hatótávnövelő benzin- vagy dízelmotorral feljavított autóforma villanyautók háza táján keresendő. Lásd Opel Ampera, Volvo V60 Plug-in Hybrid.
Eszerint az EnVironmental Transportation Solutions által bemutatott EcoV-nek nagyon jónak kell lennie, hogy piacot találjon. És bár jól tudom, hogy a funkcionalitását tekintve manapság egy közepesen felszerelt Dacia Sandero felett minden autó felesleges luxus, villanyautóból is jobban vonz a Tesla, mint az EVTS.
Az elektromos autók fejlődését kishazánkból szemlélve egyelőre szerintem több esélye lehet a Tesla üzleti modelljének, amely szerint remek használhatóságú, luxusigényeket is kielégítő járművekkel el lehet feledtetni még a legelvetemültebb autórajongókkal is, hogy amiben ülnek, az valójában csak a robbanómotoros autók pótléka. Nevezhetjük divatnak is ezt a fellángolást, de ahogy a Toyota a Priusszal megmutatta, ha a termék rendben van, akkor el lehet téríteni a vásárlókat a korábbi - részben rossz - szokásaiktól. A kérdésben talán kicsit maradi véleményem szerint a megoldás a hatótávnövelő benzin- vagy dízelmotorral feljavított autóforma villanyautók háza táján keresendő. Lásd Opel Ampera, Volvo V60 Plug-in Hybrid.
Eszerint az EnVironmental Transportation Solutions által bemutatott EcoV-nek nagyon jónak kell lennie, hogy piacot találjon. És bár jól tudom, hogy a funkcionalitását tekintve manapság egy közepesen felszerelt Dacia Sandero felett minden autó felesleges luxus, villanyautóból is jobban vonz a Tesla, mint az EVTS.
Ez hihetetlenül ronda verda, még akkor is ha az LSV-kategóriában versenyez
Ennyi pénzért azért nem nevezném vállalható kompromisszumnak ezt a teljesítményt. Ráadásul ez is kötelezően ronda, mint minden ilyen irányú kezdeményezés… nincs az a marketing ami egy átlag embert ilyenbe tudna ültetni. Inkább mennék esőben is elektromos motorral, persze az még durvább ár/érték arányban…