
Az MVM Dómban tartotta a Toyota 2025-ös magyarországi évnyitó sajtótájékoztatóját, a helyszínválasztás pedig szimbolikus volt, hiszen a 20 028 fő befogadására alkalmas csarnokban éppen csak elférne az a 19 615 új Toyota és Lexus ügyfél aki a tavalyi évben a két márka valamelyik modelljét választotta Magyarországon.

A Toyota 2024-es globális értékesítéseiben a korábbinál is markánsabb részt képviseltek a részben vagy teljesen elektromos autók: a világszerte értékesített 10 159 336 új Toyota és Lexus modellből 4 532 721 darab, azaz 45% volt villanyosított – Európában pedig ennél is nagyobb, 77%-os arányt értek el ezek a modellek a vállalat két vezetőmárkájánál.

Európában is rekordszámú, 1 217 132 új autót értékesítettek, tovább növelve a piaci részesedést és megerősítve második helyet a kontinens személyautó piacán. Az Európában értékesített Toyota és Lexus modellek 75%-át a kontinensen is gyártó Toyota Motor Europe legnagyobb piaca idén újra a Lengyelországot, Magyarországot, Csehországot és Szlovákiát magába foglaló régió lett, ahol a Toyota Central Europe koordinálja a Toyota és Lexus márkák eladásait. Az összes Európában gazdára talált új Toyota modell 13,5%-a (153 ezer darab) és új Lexus modell 22,2%-a (19,6 ezer darab) kelt elebben a régióban, ezzel a Toyota Central Europe az EU elsőszámú Toyota és Lexus forgalmazója lett.

A Toyota tavaly Magyarországon történelmi rekordot jelentő 18 123 új autó értékesítésével, 12,4%-os piaci részesedéssel a harmadik (a kivonásokkal tisztított adatokat alapul véve pedig az ötödik) egymást követő évben végzett az első helyen a magyarországi ú személyautó és kishaszongépjármű piacon. Ugyancsak rekordévet zárt a Lexus is hazánkban: a japán luxusautómárka 35%-os növekedést elérve, 1493 új autó értékesítésével zárta minden idők legjobb évét Magyarországon.

A még kisebb szén-dioxid kibocsátás érdekében a Toyotának is szüksége van arra, hogy még több teljesen elektromos és villanyosított, főleg konnektoros hibrid modellt adjon el. Ennek érdekében engedni fog ezeknek az árából a japán gyártó- A C-HR és a Prius például 1-1 millió forinttal, a plug-in hibrid elektromos RAV4 ára 2 millió forinttal csökken majd a bZ4X-et pedig a vállalatok elektromos autók vásárlását ösztönző 4 millió forintos állami támogatásával már 13 750 000 Ft-ért haza lehet majd vinni.

További lendületet adhat a magyarországi Toyota és Lexus eladásoknak a KINTO mobilitási szolgáltató magyarországi bemutatkozása. A világszerte immár 40, Európában pedig 19 országban elérhető szolgáltatás első lépcsőként a KINTO One elnevezésű operatív lízing konstrukcióval indul, a következő években azonban várhatóan érkeznek majd a különböző autómegosztó szolgáltatások is.