Olcsóbban fog könnyebb bringákat adni Budapestnek a MOL Bubi

Felére csökkennek a megújuló MOL Bubi bérletek árai

Kedvezőbb bérletárak, megszűnő kaució, rugalmas, percalapú számlázás - ezekkel készül a megújuló MOL Bubi közbringarendszer.

November végén kivonta a forgalomból a korábbi közbringákat a MOL Bubi, most azt írják, a megújuló közbringarendszer végső tesztjei még zajlanak, ám azt már most tudni lehet, hogyan néz ki a MOL Bubi új tarifarendszere. A BKK közleménye szerint a megújuló közbringarendszer árstruktúráját úgy dolgozták ki, hogy egyaránt kedvező legyen a rendszeresen és a ritkábban kerekezőknek. A gyakori felhasználóknak egyértelműen érdemes bérletet venniük, annak ára ugyanis a korábbi felére csökken. olcsóbb. A havi bérlet 500 forintba, az egyéves bérlet 5000 forintba kerül majd.
Hirdetés
Teljesen korlátlan használatot ugyan bérlettel sem kapunk, de azokkal a biciklik használatának első 30 perce - korlátlan alkalommal - díjmentes, márpedig ennyi idő alatt tisztességes távolságok is megtehetők a városon belül. Ha viszont valaki több mint fél óráig használja folyamatosan a biciklit, a 30. perc után percenként 20 forintot kell fizetnie. Azt az elmúlt évek felmérései is megerősítik, hogy kevesen bicikliznek több mint fél órán át a MOL Bubival. A közbringázások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra. Éves bérlet választása esetén pedig havonta alig több mint 400 forintot kell fizetniük - mutat rá a közlemény.
Hirdetés

Az alkalmi felhasználóknak egy egyszeri 100 forintos bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetniük a legelső használatkor, amely az első utazásnál felhasználható. A bankkártya-regisztrációs díjat a következő használatkor már nem kell kifizetni, és már kaució sincs. Bérlés után minden megkezdett percért 20 forint használati díjat számol a rendszer. Annak, aki 25 percnél több ideig szeretne kerékpározni, érdemes inkább 500 forintért havi bérletet vásárolnia.
Hirdetés

A percalapú számlázás rugalmasabb díjakat hoz, hogy míg a korábbi díjstruktúrában túlhasználat esetén minden megkezdett, díjköteles 30 perces időszakért 500 Ft-ot kellett fizetni, ami 3 óra után 1000 Ft / félórára emelkedett. Az új tarifarendszerben ez is kedvezőbbé vált; a jövőben percalapú számlálás mellett csak 20 Ft/perc díjat kell fizetnie az ügyfeleknek túlhasználat esetén. Azaz például egy 34 perces bringázás 500 Ft helyett 80 Ft-ba kerül.
Milyen lesz az új MOL Bubi?
Hét évvel a fővárosi közbringarendszer indulása után nem csak a MOL Bubi tarifarendszere, hanem a teljes szolgáltatás és maga a közbringa is megújul, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson. A kerékpár a defekttűrő, fújt gumiknak és a kisebb súlyának köszönhetően könnyebben tekerhető és jelentősen jobban gurul az elődjénél. Az új applikációban minden ügyet könnyen el lehet intézni, többé nincs szükség személyes ügyintézésre, emellett a honlap is megújul. Az okoslakattal egyszerűbb a kerékpárok lezárása, a magasabb kerekek miatt pedig a dokkolás is könnyű. Ezeken kívül még új csengőt és egy praktikus mobiltartót is kapott a kerékpár, utóbbi hasznos, ha telefonunkról navigálunk a tekerés közben. Az átalakított váz és a könnyebben állítható nyeregmagasság a legmagasabbak számára is kényelmessé teszi a kerékpározást a BKK közleménye szerint. A fővárosban közlekedők tehát egy modernebb, könnyebben használható MOL Bubit vehetnek birtokukba hamarosan, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját. Jelenleg a rendszer végső tesztelése zajlik, immár kizárólag ennek eredményei határozzák meg, hogy pontosan mikor térhet vissza a megújult MOL Bubi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?