Opel Meriva: Szezám tárulj!

Vezettük az új Opel Merivát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egymással szembe nyíló ajtóival egy eddig mellőzött megoldást hoz a családi autók mezőnyébe az új Opel Meriva. Vajon elég lesz ennyi a vásárlók meggyőzéséhez?

Megvédelek téged és a családtagjaidat – ezt sugározza az új Opel Meriva már az első pillanattól kezdve. Mozgatás közben érezni az ajtókon azok hatalmas tömegét, és csukódáskor is páncélszekrény-szerű cuppanással záródnak. A két ajtót feltárva szemmel is nagyon jól látható a vaskos B oszlop – a többi mai autóban szintén ilyet találunk, de ott a hátsó ajtó miatt nem ilyen nyilvánvaló a látvány. A vezetőülésben helyet foglalva védelmet nyújtóan ölel minket körbe a karosszéria, nagyon magasan húzódik az övvonal, befelé dől az ajtókárpit felső része. A vastag, jó fogású kormánykerék megerősíti bennünk azt az érzést, hogy mi irányítunk mindent. Egyébként ennyi bátorításra szükségünk is van, ha egész nap csak rohanunk: a gyerekeket visszük az óvodába, a dugóban araszolunk, és nem szabad megfeledkezni a napi bevásárlásról sem.

Kezdjük rögtön a szekrényajtókkal, amelyeknek hála könnyebb a csemeténk megfelelő rögzítése a gyermekülésben, mert nem a felsőtestet kicsavarva kell az övvel bajlódni. Azonban szűk helyen már gondot tud okozni az előre nyíló hátsó ajtó. A támaszkodó láb elöl van, befelé még csak beleesünk az ülésbe, de a kijutáshoz már meg kell markolni a B oszlopon elhelyezett kapaszkodót. A gyermekek jobb felügyelete ki- és beszálláskor nem igazán meggyőző érv, hiszen a gyermekzárnak köszönhetően egy normál ajtóval szerelt autóban is a szülő határozza meg, mikor szabadul ki gyermeke a hátsó sorból. Más, mint a megszokott, nem lehet azt mondani, hogy egyértelműen jobb vagy rosszabb, mint a hagyományos ajtó, de úgy tűnik, a tolóajtó praktikusabb.
A berendezés megfelel annak, amelyet az Insigniában ismertünk meg, és amellyel az új Astrában találkoztunk, de sokkal változatosabb lehet a beltér. A középső, Enjoy szinten vörös/fekete kombináció választható, de a kakaó színű kárpitok/műanyagok ugyancsak jól néznek ki, a legmagasabb, Cosmo szinthez járó térhatású kárpitokról már nem is beszélve. A felszereltségi listát tanulmányozva egyértelművé válik: nem szabad elhamarkodottan a Selection alapváltozatot vásárolni. Ugyan ebben is benne van az elektronikus menetstabilizáló és az elektromos rögzítőfék, de a passzív biztonsági felszereltség csak két légzsákot tartalmaz, továbbá nincs légkondi, se rádió. Előbbi nélkül ma már lehetetlen használtan értékesíteni egy ilyen autót, utóbbinak a hiánya azért meglepő, mert egyébként nem egy szabványos fejegységről van szó, hanem a műszerfal formájának szerves részét képező készülékről... Az Enjoy hat légzsákot, légkondicionálót, CD-s rádiót ad, és a FlexRail nevű tárolót, amely a két első ülés között megbújva teszi lehetővé a saját igényeinkhez való igazodást. A Cosmo rangjához méltóan kényeztet, a csúcsmodellt választva tényleg semmiben nem szenvedünk hiányt.
A fontos részleteken szerencsére nem spóroltak, például már az alapváltozatban is megtaláljuk a FlexSpace ülésrendszert. Ez egy olyan hátsó sort jelent, ahol a két szélső hely hosszában állítható, és a ledöntéskor nem csak a támla dől, de az ülőlap is alábukik az immár nem használt lábtérbe. A csomagtér nagy, a rakodóperem kiküszöbölése miatt egy polc a padlója, alatta pedig sekély rekesz található, ahol jobb híján a KRESZ tartozékok is utazhatnak. Megesik azonban, amikor ennél érdekesebb dolgot rejt a csomagtartó padlója alatti tér: a Corsa és az Astra után az új Merivához is elérhető a FlexFix kerékpártartó – ez egyedülálló lehetőség a kompakt buszlimuzinok között! Igen, ez is bizonyítja, akkorát nőtt az új generáció, hogy már az alsó-középkategóriában se számít a kis méretű buszlimuzinok közé. A motorkínálat ennek ellenére kisautós maradt, vagy inkább fogalmazzunk úgy diplomatikusan, hagynak helyet a hamarosan érkező harmadik Zafira generációnak is.
Egy benzinmotor választható a Merivához, az 1,4 literes Ecotec szívómotorként 100 lóerős, de még van két turbós változata 120, illetve 140 lóerővel - utóbbihoz már hatfokozatú manuális váltó jár. A két dízel ismerős lehet korábbról, az 1,25 literes 75 vagy 95 lóerővel választható, utóbbi a különösen takarékos Ecoflex változat. Az 1,7 literes dízel hatgangos automatával kereken 100 lovas, 5 fokozatú kézi váltóval 110, 6 fokozatúval pedig 130 lóerős teljesítménnyel kerülhet a motortérbe. A mérnökök jó hosszú áttételezéssel gondoskodtak arról, hogy alacsony maradjon a szabványos fogyasztás, cserébe feláldozták a dinamizmust – ezt azonban biztosan nem fogják az Opel rovására írni a Meriva vásárló családanyák és családapák. Már csak azért sem, mert egészen jól fogják magukat érezni a tágas és kényelmes autóban, fel se fog tűnni nekik, hogy esetleg tovább tart, amíg célba érnek. Mi tagadás, már mi is nagyon várjuk, hogy eme rövid menetpróba után hosszabban tesztelhessük az autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 03:09
    Permalink

    quote[Azonban szűk helyen már gondot tud okozni az előre nyíló hátsó ajtó.]quote

    Már elnézést, de szűk helyen nem teljesen mindegy, hogy előre vagy hátra nyílik az ajtó? Véleményem szerint a kihasználható tér teljesen ugyanakkora.

    quote[A gyermekek jobb felügyelete ki- és beszálláskor nem igazán meggyőző érv, hiszen a gyermekzárnak köszönhetően egy normál ajtóval szerelt autóban is a szülő határozza meg, mikor szabadul ki gyermeke a hátsó sorból.]quote

    Szintén egy magánvélemény következik. Míg a hagyományos ajtókkal szerelt gépkocsiknál kiszálláskor a gyermekem és köztem egy ajtó helyezkedik el amit meg kell kerülnöm, hogy felügyelet alá vehessem az utódot, a Meriva esetén azonnal a “kezem alá kerül”. Ez számomra, mint egy kétcsaládos vezető számára, abszolút pozitívum a Meriva mellett.

Vélemény, hozzászólás?