Óriási kijelzők és prémium felszereltség. Itt az új Touareg!
Megérkezett az új Touareg, ami már szinte Porsche is lehetne
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hosszú várakozás után megjelent a harmadik generációs Volkswagen Touareg. Felszereltsége több mint lehengerelő, alapáron is igencsak prémiumszintre érkezik.
Elődjéhez hasonló fizimiskával, de frissen fésülten mutatkozik elölről az új, Porsche Cayenne-nel azonos alapokra épülő Touareg
Az évtizedek alatt sikerült a Volkswagennek teljes mértékben a márkanévnek ellentmondó modelleket kitermelni. A népautó szerepét a konszernen belül már más márkák töltik be, a Volkswagen már-már prémiumszint, tekintve az új Touareget, leginkább konkrétan annak tűnik. Az új felsőkategóriás SUV padlólemeze és vázszerkezetének nagy része éppen a Porsche Cayenne-nel azonos, olyannyira, hogy szélvédőjük pont ugyanaz. A hosszmotoros karosszéria alatt lehet állandó összkerékhajtás középső differenciálzárral, valamint szintszabályzós légrugós futómű felárért, de
az aktív stabilizátorok és a hátsókerékkormányzás alapáras.
Hátulról sokan fogják Audinak nézni, a márka szerelmeseinek szólóan elegáns, kimért és élérevasalt
Alapáras lesz az összkerékkormányzás, feláras a légrugós felfüggesztés és akár vontatmánnyal együtt is tud majd magától parkolni
Motorterében első körben csak V6-os motorok lehetnek, dízelből 228 és 282 lóerős V6-os TDI-k lesznek, később csatlakozik a 417 lóerős V8-as. Benzinesből a 335 lóerős V6-os indít, de persze lesz konnektoros hibrid hajtás is, az Audi Q7 e-tronból ismert rendszerrel. A Touareg hosszabb lett 7,7 centivel, szélesebb 4,4-gyel és alacsonyabb 7 mm-rel, az arányai tehát jobbak lettek. Kinézete passzol a jelenlegi kínálatba, az akár teljesen LED-es fényszórókkal összenőtt hűtőrács látványos, ahogy egyébként az egész autó is elegáns, de mutatós, pont annyira, amennyire a márka modelljeit favorizálók szeretik.
Minőségi anyagok között találjuk a márka eddigi legnagyobb kijelzőjét, középen 15 colos, a kormány mögött pedig 12 colos monitor figyel
Az ülések állíthatósága az ülőlap és a hátlap oldaltámaszát is magába foglalja. Utastere jóval tágasabb, csomagtere több mint 100 literrel több mint előtte
A méretnövekedés mondhatni drasztikus súlycsökkentéssel járt, az új Touareg ugyanis több mint 100 kilóval könnyebb elődjénél.
Csomagtere tágasabb 113 literrel, ennek eredménye 810 liternyi alap poggyásztér.
Tágas hátsó üléssorral és fenséges első helyekkel szolgálja majd utasait, az eddig nem látott elrendezésű műszerfalat pedig csak szerényen Innovision Cockpitnek hívja a Volkswagen. Itt jelenik meg először a Volkswagen eddigi legnagyobb infotainment kijelzője, 15 colos érintőképernyőjével nem csak átlátható, de igencsak modern lesz a kezelése. Emellett egy 12 colos kijelző érkezett a műszeregység helyére is, a két monitor pedig látszólag egybeolvad, de a középsőt kicsit a sofőr felé fordították.V6-os dízel és benzinmotorok mellett konnektoros hibrid hajtáslánccal is érkezik, mindhez 8 fokozatú automata váltót csatolnak
Vezetéstámogató rendszereinek hada is igazán lenyűgöző, a vészfékasszisztens mellett hatékony, megállni és újra elindulni képes dugóasszisztens, aktív sávkövető, távolságtartós tempomat, hátsó keresztirányú forgalom-figyelő és vontatmánnyal együtt is parkolni képes automatika is lesz a fedélzeten, valamint éjjellátó kamera is. A Touareg legfontosabb piacán, Kínában mutatkozott be, a globális elérhetőség viszont most nem lesz igaz, ugyanis az amerikai piacon nem jelenik meg. Helyette viszont a nagy kontinens megkapja a hétüléses Atlast, a szintén frissen bemutatkozott, a Touareggel nagyjából hasonló méretű ötüléses Atlast és egy kisebb modellt is.
Vezetéstámogató rendszereinek sora is szép hosszú, dugóasszsiztensen keresztül, a vészfékasszisztensen át a tolatáskor hátsó forgalmat figyelőig szinte mindent megtalálnunk