Óriási nyomatékkal jön a BMW 5 GT eDrive
Közel 600 km-es hatótávra képes a BMW eDrive plug-in hibrid rendszere
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei BMW innovációs napokon debütált az 5 GT eDrive prototÃpus. Két villany- és egy Twin-Power Turbo benzinmotor ad benne bÅ‘dületes erÅ‘t.
Az 5-ös GT két elektromos és egy belsőégésű motorral együtt összesen 680 lóerÅ‘ teljesÃtményt és 1015 Nm nyomatékot képes az aszfaltra szabadÃtani
A most még csak prototÃpus BMW 5 GT eDrive esetén az elektromos rendszer egy 20 kWh-s lÃtium-ion akkumulátortól kapja az energiát, amellyel teljesen feltöltve maximum 100 km-t tud megtenni emissziómentesen. A belsőégésű motor generátorként is működhet, e mellett pedig képes arra, hogy plusz teljesÃtményt szabadÃtson az elsÅ‘ kerekekre.
Miért pont az elsÅ‘kre? Mert az 5-ös GT-ben két elektromotor található, amelyek az elsÅ‘ és a hátsó kerekeket is hajtják. Elöl a BMW-nél már jól megszokott 8 sebességes automata váltó végzi az erőátvitelt. A rendelkezésre álló 680 lóerÅ‘s teljesÃtmény mindkét elektromotor és a Twin-Turbo benzines együttes működésével érhetÅ‘ el. Hibrid üzemmódban autózva több, mint 595 km a hatótáv. A BMW nem adott ki információt az autó súlyával kapcsolatban. Az viszont egészen biztos, hogy a hibrid hajtáslánc elemeinek köszönhetÅ‘en lényegesen nehezebb lesz, mint az 520d GT, amely szintén nem lepkesúlyú, 1990 kg.