Ősével versenyeztették meg az új Raptort

V8 kompresszor, vagy V6 biturbo? Raptor az SVT Lightning ellen, melyiket hajtanád?

Ma a Raptor a legdurvább gyári Ford F-150, 20 évvel ezelőtt más szempontok szerint épült a legkomolyabb modell. Az SVT Lightning még inkább egy aszfaltra való izomautó, most egymás mellett állnak rajtra készen a Raptorral.

Két évtized alatt óriásit változott a világ, és vele együtt az autóipar is. Most két olyan modellen láthatjuk ezt tökéletesen, amik a maguk idejében csúcsgépeknek számítottak, vagyis számítanak. Ugyanis az egyik oldalon az idei Ford F-150 Raptor áll, a másikon pedig szintén egy F-150, de a 20. évét már betöltött csúcsmodell, az SVT Lightning. Két világ teljesen más szempontok alapján készült dinoszaurusza. A Lightning még a klasszikus izomautós igények alapján jött létre, míg a Raptornál már nem voltak megelégedve azzal, hogy aszfalton legyen gyors, laza talajon is annak kellett lennie, így lett talán a világ első sport terepjárója, utcai baja sportgépe. De mire mennek egymás ellen aszfalton? Az SVT Lightning 5,4 literes V8-as motorjába kompresszor préseli a friss levegőt, 360 lóerőt és 597 Nm nyomatékot teljesít hátsó keréken. A Raptor ezzel szemben már a mai sztenderdek miatt csupán 3,5 literes és V6-os, melyet kettő darab turbó lélegeztet. 450 lóerőt és 691 Nm nyomatékot küld mind a négy kerékhez, változtatható menetmódjai között pedig olyan okosságok is vannak, mint a Baja mód, amivel földúton is stabil és gyors tud lenni. Ebben a kis privát gyorsulási versenyben most láthatjuk, mekkora a különbség közöttük, érdemes 6:10-hez tekerni a lényeghez, de számos érdekességet is elmondanak a két autóról a srácok. Az eredmény egy kicsit meglepő, miután a Lightning még a Baja módban futó Raptorral is tudta tartani a lépést, alap beállításnál pedig le is gyorsulta.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?