Hirdetés

Összkerék nélkül jön a legerősebb SEAT Leon

Gyári képeken a SEAT Leon Cupra R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frankfurti debütálása előtt megmutatták a legerősebb SEAT modellt. Örülünk a 10 extra lóerőnek, de egy összkerékhajtásnak örvendenénk már igazán.

Íme a legerősebb SEAT valaha: a SEAT Leon Cupra R. Ez többről szól, mint 10 extra lóerő: még a kerékdőlésen is hangoltak, remélhetőleg negatív irányba

Mindenki megnyugodhat, igazak voltak a pletykák, tényleg begurult a SEAT Leon Cupra R. No, nem egy átjelvényezett Volkswagen Golf R-re kell gondolni, ami egyébként épp nemrég frissült és magunk is pályán vallattuk. De nem ám, valamiben rosszabbnak kell lennie a spanyol fivérnek, ezért büntiből nem kap összkerékhajtást és gyártási számát is limitálják. Legalább erejük stimmel majd, ahogy Golf R, a Leon Cupra R is 310 lovas lesz, tehát 10 lóerővel erősebb az alap Cupránál. Ezzel a valaha gyártott legerősebb SEAT címet is kiérdemelte, pedig csak a kézi váltós lesz 310 lovas, a DSG-sek csak 300 lóerővel gazdálkodnak majd.

Úgy döntöttek, hogy az M4 GTS színösszeállításával és többek között némi szélesítéssel dobják fel az új Leon Cupra R-t. Gyanítom, hogy a nagyobb légbeömlők és a szárny is funkcionális

Mindössze 799 db készül majd a Leon Cupra R-ből, ami bár összkerékhajtást nem kap, az erőtöbblethez jobb Brembo fékek, új kipufogórendszer, és átgyúrt dinamikus futóműszabályzás is jár. Jó túraautós mérnökökként az első tengely kerékdőlésszögével is játszanak majd a SEAT Sportnál. Ezek alapján igazán szerencsés, aki lecsap egyre a limitált Leonokból, hiszen a legtöbb mai hot hatchhez hasonlóan, a Leon Cupra R is olyan sportkompaktnak ígérkezik, amit kiszállítás után, mindenféle átalakítás nélkül lehet is vinni a Nürburgringre. Ha hiányolnánk az összkerékhajtást, ott a Cupra kombi változata, de egyébként a Civic Type R sem csinál nagy gondot a hátsó hajtás hiányából.

Hirdetés

Végre debütál majd a gázos Ibiza is és a spanyol kisautó emelt változata, az Arona is

Külsőleg szénszálas szélesítések, új lökhárítók, nagyobb szárny, valamint néhány bronzra fényezett elem különbözteti majd meg a tömeggyártott Cuprától. Egyelőre két stúdióképen láthatjuk, meggyőző a kiállása. Az új felniszetten is visszaköszön majd a bronz árnyalat, a legkülönlegesebb fényezése egyértelműen a matt szürke lehet majd. A további két választható színt a metálszürke és a metálfekete adja majd. A frissen levédetett Cupra logók egyelőre nem tűntek fel a legerősebb SEAT-on, tehát egy sportos almárka bejelentését sem várhatjuk Frankfurtban. Az utastérben többek között alcantara borítású kormányt és váltógombot, no meg persze szénszálas kiegészítőket ígérnek a gyáriak. A legerősebb SEAT mellett egyébként ott lesz a vadiúj Arona kompakt crossover is és az Ibiza földgázos 1.0 TGI változata is a frankfurti porondon, valamint bejelentik 2018-as SUV-juk nevét is, amiről korábban közönségszavazást indítottak.

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?