Összkerekes, hibrid és 1000 lóerős, ez a Toyota Le Mans-i autója

Hivatalos képeken és videón a Toyota TS040 HYBRID

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Természetesen hibrid és a tavalyi autó továbbfejlesztése a Toyota TS040 HYBRID. A japán pályaautó újdonsága az összkerékhajtás.


A FIA WEC (World Endurance Championship) sorozatában induló autó újdonsága az összkerékhajtás. A dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán leleplezett TS040 HYBRID a tavalyi autó továbbfejlesztése, ezzel kezdi meg a sorozatban a harmadik szezonját a Toyota. Az új autóval akarják megfogni a már hagyományosan erős Audit és az idén 16 év után visszatérő Porsche gyári csapatot.
Hirdetés


A japánok csodafegyvere összesen 1000 lóerős. V8-as benzinese 3,7 literből 520 lóerőt szorít ki, és mindkét tengelyén egy villanymotor összesen még 480 lóerővel segíti a gyorsítást. Elődjének csak hátul volt villanymotorja, míg a TS040 első villanymotorjával az összkerékhajtás előnyeit élvezi. Féküzemben a villanymotorok generátorként működnek, és az áramtermelésen túl be is segítenek a mechanikus fékeknek. A legnagyobb kihívó Audi R18 e-tron quattro egy 4,0 literes, V6-os TDI motorral fog futni. Az idén újonc, visszatérő Porsche 919-esében meg egy 2,0 literes V4-es, turbós benzinest használ majd a villanymotor mellett. A Toyota új autójához megújult a csapat is. A TS040 pilótái: Alexander Wurz, Stéphane Sarrazin és Kazuki Nakajima a 7-es, Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sébastien Buemi a 8-as számú autóban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?