Összkerékhajtással is bemutatkozott az új Skoda Octavia

Skoda Octavia Combi 4x4: még ügyesebb, még takarékosabb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folytatódik az Octavia-saga: bemutatkozott a harmadik generációs Combi 4x4 is. Az összkerékhajtás kétféle dízelhez és egy-egy benzineshez lesz elérhető.

Nemsokára teszteljük az új Skoda Octaviát, annak a modellnek a legújabb sorozatát, amely nem véletlenül lett az egyik legnépszerűbb és legfontosabb autó nálunk (is). Egyelőre "szimpla" ötajtósként és bázismotorjaival (1.2 TSI, 1.6 CR TDI), viszont a ferdehátú bemutatása óta hírt adtunk már a még hatalmasabb és még praktikusabb Combi, továbbá az RS sportverzió érkezéséről is. Az RS-t még nyüstölik a gyáriak, de hogy kvázi szünetmentes legyen az Octavia-saga, suttyomban leleplezték a harmadik szériás 4x4-es változatot is, ami persze továbbra is a kombin, a kukacoskodók kedvéért a Combi nevű kombin alapul. Szóval aki összkerekes Octaviára vágyódik, az ezután is kombit kell, hogy vegyen.
Hirdetés
Az Octavia Combi 4x4 különösen - és természetesen - a skandináv és az alpesi országokban közkedvelt, tavaly összesen minden ötödik kombikérő vevő szavazott az összkerékhajtásra. Az élen a norvégok 61%-kal, de a svájciak 55 és az osztrákok 41%-os adata is igazolja a típus létjogosultságát.
Az ötödik generációs, az előzőnél úgy 1,5 kilóval könnyebb és gyorsabbnak is mondott automata Haldex-kuplunggal és elektronikus differenciálzárral szerelt, júniustól rendelhető Octavia Combi 4x4 hajtásláncába háromféle motor, két dízel (1.6 CR TDI 105 LE, 2.0 CR TDI 150 LE) és egy benzines (1.8 TSI 180 LE) kapcsolható. A váltó 6 fokozatú manuális vagy dupla kuplungos automata - előbbi a két TDI, utóbbi a TSI kiváltsága.
Az elöl MacPherson rugóstagos, hátul multilink felfüggesztéses 4x4-es Octavia Combik elődjeikhez mérten (átlagban 14%-kal) szerényebb fogyasztásúak lesznek, ami főképp a mintegy 40 kilós súlycsükkenésnek köszönhető. Az 1.6-os dízel vonatkozó értéke 4,5 l/100 km (ez bő fél literrel több a fronthajtásúénál), a kétliteresé is 5 alatti, 4,9 l/100 km. Az automata benzines 6,7-es ígérete is parádés annak tükrében, hogy 100 km/órára 7,5 mp alatt gyorsul. Árról még nem tudunk beszámolni, ám ha abból indulunk ki, hogy a Combi 4x4 csak Ambition vagy Elegance felszereltséggel lesz választható, nem tévedhetünk nagyot egy, az 1.6-os dízelre érvényes 6,5 milliós becsült listaárral.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?