Összkerékhajtást kap a Fiat 500?

Az alaposan álcázott prototípus műszerfalára egy igen érdekes gomb költözött

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már tinédzseréveit tapossa a jelenleg futó 500-as, ennek ellenére remek eladási számokkal büszkélkedik a 13 éves típus. Hamarosan viszont nyugdíjba vonul az apró olasz, az utódlás jövőre várható.

A Fiatnak nem csak a régi ötszázas stílusát – persze modern formába öntve – sikerült átadni a 2007-ben debütált típusnak, hanem a népszerűségét is, nem véletlenül hagyták ilyen sokáig gyártásban, mivel az elröppenő évek ellenére is népszerű maradt az olasz gombóc. Az utódlás azért előbb-utóbb elkerülhetetlen, a friss generációt márciusban (a Genfi Autószalonon) leplezhetik le, ennek szellemében pedig már javában tesztelnek az olaszok. Első ránézésre akár egy sima ráncfelvarrásnak is tűnhetne az erősen álcázott 500-as, mivel a forma és a lámpák is régi ismerősök. Jobban megnézve látható, hogy az első fényszórók egyáltalán nem passzolnak a helyükre, illetve a csomagtérajtó is erősen módosított, vélhetően a jelenlegi és az érkező típus elemit vegyesen hordozza a prototípus. A hajtásláncok tekintetében már biztos, hogy – az elődhöz hasonlóan – lesz elektromos változat, a képek is kipufogót mellőző változatról tanúskodnak.
Hirdetés
A beltérben búcsút intettek a korábbi 500e gombjainak, helyette forgótárcsával választható ki a menetirány, ennél egy fokkal érdekesebb, hogy a négykerékhajtásra utaló 4WD feliratú gomb is beköltözött az 500-asba. Ebben a kategóriába csak egy villanymotort szokás beépíteni költség- és helytakarékossági okból, a drágább típusoknál fordul elő, hogy előre és hátra is kerül egy-egy motor, így virtuális összkerékhajtást létrehozva. De persze az sem kizárt, hogy a tesztelés fázisában egy épp kéznél lévő, de amúgy más típushoz tartozó előválasztó egységet szereltek a prototípusba. A rejtély megoldására még egy kicsit várni kell, ugyanis az apró Fiat végső változata három hónap múlva debütálhat, akkor talán az is kiderülhet, hogy 43 év után visszatér-e az 500 Giardiniera.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.12.26. at 21:06
    Permalink

    A Giardinera már visszatért, gyakorlatilag az a Fiat 500L. Az összkerékhajtást egyébként a platform gyakorlatilag most is tudja, s ha a Panda 4×4-nek akarnak utódot (márpedig miért ne akarnának), akkor muszáj is, hogy legyen.

Vélemény, hozzászólás?