Összkerékhajtást kaphat a Mazda MX-5

Mazda MX-5 - eddig azért szerettük, mert hátul hajt, hamarosan elöl is teheti

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre nagyobb divat az összkerékhajtás, így állítólag hamarosan a klasszikusan hátsókerékhajtású Mazda MX-5 is megkaphatja.


Mazda MX-5? Az összes autóbolond tudja még egy átbulizott éjszaka után elaludva, majd legmélyebb álmából felkeltve is, hogy hátul hajt, hiszen a létező legjobb, első tengely mögé rakott orr-közép motor, váltó, hátsókerékhajtás képletet alkalmazza, immár több mint negyed évszázada, négy generáció óta. Ezért imádjuk, mind többen. Erre miről csiripelnek a madarak? Arról, hogy összkerékhajtást kaphat. Az erről szóló pletyka persze kellően homályos egyelőre.
Hirdetés

Az ausztrál CarAdvice számára a márka egyik hajtásláncfejlesztésért felelős menedzsere beszélt arról, hogy az összkerékhajtás egyértelműen fokozza a vezetési élményt, ugyanakkor kétségkívül drágább négy, mint két kereket hajtani - ez persze nagyjából közhely. Azt is elárulta, hogy bár az MX-5 hátsókerékhajtással tökéletes, ám néhány éven belül, akár a következő generációnál és egy addigra megérkező új összkerékhajtás-rendszerrel nem zárható ki az összkerekes MX-5 megjelenése.
Ami viszont jelenleg biztosabb, hogy a Wankel-motor jövőre esedékes 50. születésnapjára, valamint a márka 2020-ban ünnepelendő 100. évfordulójára már most nagyban készülnek. Lehet, hogy inkább egy összkerekes, Wankel-motoros, új sportautót hoznak az MX-5 mellé? De még mennyire!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:36
    Permalink

    Teljesen logikus lépésnek látom. A hátsókerékhajtásnak amennyi rajongója van, kb. akkora ellentáborral is rendelkezik. Szóval a Mazda szerintem egy új célcsoportot szólít meg az összkerekes változattal – azokat, akik vágynak ugyan az MX-5-feelingre, de a hátsókerékhajtást nem preferálják. Nem lesz baj az összkerekessel, én bízom a fejlesztőgárdában, hiszen eleve zsenik azok, akik ezt az autót és az elődeit megalkották. Miért adnák alább a tökéletesnél?

Vélemény, hozzászólás?