Őszinte villanyautó – Már itthon a Ford Puma Gen-E

A lényegre koncentrált a Ford, így az elektromos hajtású Pumával nem nyúltak félre

Ha definíciót kellene írnom arról, hogy milyen az ideális városi crossover, akkor lehet csak annyit firkantanék a papírra: Ford Puma Gen-E

Nincs benne semmi eget rengető világújdonság, mégis az egyik legkedvelhetőbb villany-crossover a Puma Gen-E, azok közül, amelyek az utóbbi években a kezembe akadtak. Még csak a külső dizájnt sem változtatták meg feltűnően. Persze a hűtőmaszkot eltüntették, és a jobb légellenálláshoz szükséges "pajzsot" kapott az orrára, amelytől már a Mustang Mach-E modellre is hasonlít, márpedig az mindig jót tesz egy kisebb modell presztízsének, ha a nagyokra emlékeztet. Emellett egyedi könnyűfém felniket is kap a Gen-E, valamint a hátsó légterelő sem csak dísznek van, tényleg a légáramlatokat egyengeti, hogy minél hatékonyabb lehessen a Puma az elektromos motorral. A feltűnő sárga fényezés kimondottan jól áll neki, bár a nem reprezentatív Insta-sztoris szavazásunkon a kék nyert a követőink körében. Bent a már frissített Puma látképe fogad, a "téglalaposított" kormánykerékkel és a nagy digitális kijelzőkkel. Annyi a különbség csupán, hogy a menetirány választókarja a jobboldali bajuszkapcsoló. Az infotainment a SYNC 4 rendszer, ami még mindig nem tud sajnos magyarul, de a kezelése szerencsére annyira egyértelmű, hogy nyelvtudás nélkül is boldogul a felhasználó. Ugyanez igaz az egész műszerfalra, hiszen fizikai gombokból nem sok maradt, de  az üzemmódválasztást innen is megtehetjük. Ezekre később még visszatérek. Az első ülések jól tartanak, kényelmesek, hátul a lábtér a kategóriának megfelelő, rövidebb távokon felnőttek sem fognak itt nyavalyogni. A hátsó  csomagtér pedig ugyanúgy tartalmazza a MegaBoxról GigaBoxra átkeresztelt "kutyamosdató rekeszt", ám most már elöl is található tárolóhely, ahol a kábelek tökéletesen elférnek. Mindkét csomagteret tekintve közel 600 liter áll rendelkezésre a cuccok elpakolására. De elöl is akad még hely, hiszen a kardánalagút helyett pakolható üreget találunk és a kartámasz alá is lehet apróbb tárgyakat rejteni.   Az autó hajtáslánca egy igazán józan mérnöki munka. A villanymotor 168 lóerőt és 290 Nm nyomatékot nyújt - ami ha hiszi ha nem a 21. század elkényeztetett vezetője - tökéletesen elegendő a mindennapi közlekedéshez. Ezzel is 8 másodperc alatt 100-on van az üresen 1,5 tonnás autó. Szinte bármelyik belső égésű motoros autót megeszi reggelire, ha elsőként akarsz a következő piros lámpához megérkezni, de az azonnali nyomaték persze leginkább országúti előzéseknél jön jól. Bizony, nyugodtan elindulhatsz vele a Balatonra is, mert a 43,6 kilowattórás akkumulátor képes 376 kilométeres hatótávot biztosítani, de ha nem mozdulsz ki a városból, akkor ez 523 kilométer is lehet. A gyáriak szerinti 13,1 kWh/100 kilométeres fogyasztást a hazai menetpróbán sikerült reprodukálni, legalábbis a fedélzeti rendszer szerint, ami kerek 13 kWh/100 kilométert írt, de ezt majd lemérjük pontosabban is egy teszt alkalmával. De az bíztató, hogy ezt az adatot mindenféle trükközés nélkül hozta, sőt még próbálgattam is, hogy a Ford híresen jó futóműveit sikerült-e ide is átmenteni, szóval hegynek fel nem kíméltem. Ám ez nem adaptív futómű, hiába áll rendelkezésre az üzemmódválasztó. Tény, hogy sport módban felkeményedik a kormányzás és élénkebben reagál az autó a menetpedál taposására, de valójában ebben a kategóriában egy ilyen villanyautótól nem ez az elvárás. Csak épp nagyon örülök neki, hogy a Ford nem feledkezett meg a sportos hírnevéről. Jelentem: sikerült átmenteni és ez nagyon kellemes meglepetésként hatott. Természetesen a 300 kilónyi akkumulátort nem lehet "letagadni", de kellőképp feszesre hangolták a rugózást, megfelelő mennyiségű visszajelzés jut el az útról a sofőrhöz, szóval kellemes vezetni a villany-Pumát. Töltésére sem kell sokat várni, mert villámtöltőn 23 perc alatt elérhető a 80%-os szint. A modell árazásánál sem gurult el a gyógyszer a Fordnál. A Puma Gen-E 11 890 000 forintról indul, ami a kisvillany SUV, avagy crossover modellek között egy jó ajánlat, ráadásul most ajándékot is adnak a kékoválosok, ugyanis a vásárlók választhatnak a töltőkártya (akár 1 éves ingyenes töltéssel), az otthoni fali töltő, vagy a kedvezményes hitelfeltételek közül, ha a villany-Puma mellett döntenek. A forgalmazás már elindult, a márkakereskedésekben már saját szemeddel, saját kezeiddel is meggyőződhetsz arról, amit most elmeséltem az autóról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre