Öt csillagot ért a Toyota C-HR töréstesztje

Újabb hat autót tört össze az Euro NCAP, a Ford Ka+ elvérzett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hat autót küldött falnak ismét az Euro NCAP, a Toyota városi vagány SUV-ja kitűnőre vizsgázott, három kisautó közül viszont kettő elvérzett.


Az Euro NCAP újabb hat modell töréstesztjét hozta nyilvánosságra, mint például a Toyota C-HR, a Land Rover Discovery és az Audi Q5. Közülük az ígéretes, hibridként is kapható japán kitűnőre vizsgázott, öt csillagot érdemelt, emellett az Euro NCAP azt is elismerte, hogy minden vizsgált területen kimagasló eredményeket adhattak neki. A két prémiumgyártó modellje szintén 5 csillagot kapott, az Audinál problémamentesen, míg az új Land Rovernél akadt hiba. Frontális ütközésnél a vezető légzsákjánál találtak problémát, míg oldalirányú ütközésnél egyszerűen kinyílt az ajtó. Emellett a többi ponton és gyalogosvédelmi szempontok szerint is kitűnően vizsgázott a Discovery, így némi engedékenységgel, de kiérdemelte az öt csillagot.
Hirdetés
Az Euro NCAP legújabb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Baleset-elkerülő rendszerek
Audi Q5 5 csillag 93% 86% 73% 58%
Citrëen C3 4 csillag 88% 83% 59% 58%
Fiat 500 3 csillag 66% 49% 53% 27%
Ford Ka+ 3 csillag 73% 61% 57% 29%
Land Rover Discovery 5 csillag 90% 80% 75% 73%
Toyota C-HR 5 csillag 95% 77% 76% 78%

Kisautókat is vizsgáltak, köztük az új Citroën C3 négycsillagosra vizsgázott. Utasvédelmi szempontból jó eredményeket, míg gyalogosvédelmi szempontból kevésbé jókat szerzett, valamint biztonsági asszisztenseinek rövid sora miatt kapott a kiválónál eggyel kevesebb csillagot. Az új Ford Ka+ és a frissített Fiat 500-as viszont csak 3 csillagot érdemelt, mindkettő a vezetéstámogató rendszerek és a hátsó övfeszítők hiánya miatt kapott közepest. Valamint az olaszok modelljéhez azt is hozzáfűzték, hogy igencsak régi konstrukció, így az új autók között elavultnak tekinthető, a potenciális 500-as vásárlókat inkább arra buzdítják, várják meg a hamarosan érkező új modellt
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:14
    Permalink

    Az Euro-NCAP egy nagy röhej!!Nemhogy a részleges áttfedéses ütközést szimulálnák,mint az amerikaiak,nem ezek nekivezetik a kocsit a betonfalnak 😀 Nincs távolságtartó tempomat 3 csillag,de ha már van(ugyan olyan típus) akkor viszont 5!!Hülyék ezek csak nem forognak!!

  • 2017.10.27. at 20:14
    Permalink

    Azt azért túlzásnak érzem, hogy a Ford Ka+ elvérzett. A videót is megnézve az látszik, hogy a kasztni olyan masszív, amilyennek lennie kell. Az olcsósága miatt (ami azért relatív) pár dolgot kispóroltak belőle, főleg az övfeszítőre gondolok hátul, de összességében ez egy olyan autó, amiben elég nehéz meghalni. Nem tetszik a Ka+, egészen biztos más kisautót vennék az újak közül, de nem a biztonság lenne az ok, amiért más mellett döntenék.
    Az elvérzéstől a Fiat 500 is messze van egyébként, itt már látszik a kasztnin is, hogy nem új konstrukció, hajlik kicsit az A-oszlop, de ez még mindig nem az az eredmény, ami halálos. Ezt bizonyítja, hogy 2007-ben a régi rendszerben megkapta az 5 csillagot. Ami viszont tény, hogy a gyermekvédelme akkor és most is rossz volt.
    http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/fiat/500/15718

Vélemény, hozzászólás?