Nőtt a tengelytáv és kapott két új ajtót, de ezen kívül nem változott a Jimny, gyári kivitelnek is elmenne a még csak virtuálisan létező hosszú Jimny (Forrás: Carscoop)
Telitalálatnak bizonyult az új Jimny, melyben a kiváló terepáróképességek mellett a formának van a legnagyobb szerepe, egyedi külseje megfelelő mértékben vegyíti a retrót a kocka forma adta keménységgel, közben némi cukiságot is csempésztek az apró terepjáróba. A Jimny ugyanakkor követel némi kompromisszumot is, a városon kívüli menetdinamika mellett a helykínálat sem nevezhető nagyvonalúnak. A Suzuki terepjárók körében nem ritka a kétféle karosszéria változat, a 2005 és 2015 között kínált Grand Vitarából is készült rövid háromajtós és hosszabb ötajtós kivitel.
Hátulról a Suzuki Samurai-t idézi az eredeti forma (is), az ausztrál piacról már felmerült az igény az ötajtós kivitelre (Forrás: Carscoop)
A Jimnyiből egyelőre karosszéria fronton nincs választási lehetőség, ám egy orosz virtuális designer elkészítette a Jimny hosszabb, ötajtós kivitelét. A “új modell” akár gyári változatnak is elmenne annyira jól sikerült, a hosszabb tengelytáv és a plusz két ajtó mit sem csorbít a Jimny karakterén. Érdekesség, hogy az apró Suzuki a nagyobb típusokat kedvelő Ausztráliában hatalmas népszerűségnek örvend, az ottani (potenciális) vásárlók már jelezték a Suzukinak, hogy örömmel fogadnának egy ötajtós, illetve egy pickup modellt is a Jimnyből. Nem kizárt, hogy a jövőben készül a háromajtóson kívül más karosszériával is Jimny, ám egy nagyobb modell a japán piacon már nem férne bele az apró négykerekűeket tömörítő kei car kategóriába. A világ többi részén viszont egy tágasabb második sorral és nagyobb csomagtartóval az eddigi sikereit is felülmúlhatná a Jimny.