Vajon pálya-, vagy kondibérletet vegyünk?
Az Abarth és a brit Loughborough Egyetem közös kutatás során tárta fel, hogy egy jó csapatás jobban javÃtja a hangulatot, mint egy edzÅ‘termi edzés. "
Mondani sem kell már, hogy a fizikai aktivitás mennyire fontos, nem kizárólag az ember fizikális jólétének biztosÃtása érdekében, hanem érzelmi állapotának szempontjából is" - mondta Dr. Dale Esliger, a Loughborough Egyetem digitális egészségüggyel foglalkozó kutatója, aki a kÃsérletet vezette. "
Arról azonban sokkal kevesebbet tudunk, hogy a vezetés - konkrétan a versenypályán - hogyan hat az egyén hangulatára."
kutatás indult a versenypályán vezetés hatásainak felmérésére
Ezért döntöttek úgy, hogy az Abarth-tal közösen megpróbálják pontosan megmérni. A kutatócsoport különbözÅ‘ szenzorok segÃtségével vizsgálta az arckifejezéseket, a pulzusszámot, valamint orvosi karórát és egy önértékelÅ‘ kérdÅ‘Ãvet adott a résztvevÅ‘knek, hogy mérjék a hangulatukat egy versenypályás vezetés és egy edzés után.
"
Az elÅ‘zetes adatok azt mutatják, hogy bár mind a pálya, mind az edzÅ‘termi tevékenység pozitÃv érzelmi hatásokat váltott ki, kétségtelenül a versenypályán vezetés izgalma volt az, ami elsÅ‘dlegesen javÃtotta a résztvevÅ‘k hangulatát" - mondta Esliger. A tanulmány szerint az emberek átlagosan 59 százalékkal boldogabbak voltak a versenypályán való vezetés után, mint az edzÅ‘teremben végzett edzés után. Az edzéstÃpusonként mérve a pályán való vezetéshez képest a résztvevÅ‘k jó hangulatát négy százalékkal kevésbé emelte a súlyzós edzés, 20 százalékkal kevésbé a súlyzós és kardió edzés, illetve 116 százalékkal kevésbé a kardió edzés.
Jóval boldogabbak voltak a tesztalanyok a versenypályás vezetés után
Érdekes módon az alanyoknak még csak a vezetőülésben sem kellett ülniük ahhoz, hogy a hangulatuk javuljon egy kis versenypályázás után. Egy profi sofőr mellett ülve a résztvevők 77 százalékkal boldogabbak lettek, mint egy kardió- és súlyzós edzés után. "
Mindig is tudtuk, hogy autóink milyen nagy örömet okoznak a vezetÅ‘nek és az utasoknak, de most a világ egyik vezetÅ‘ sporttudományi egyetemének elÅ‘zetes adatai is alátámasztják ezt" Â- mondta végül a kutatásról Greg Taylor, a Fiat és az Abarth brit ügyvezetÅ‘ igazgatója.
A kutatást az Abarth támogatta