Piaci kedvencek kontra Kia cee’d. Melyik az olcsóbb?

Olcsó-e a flottaautók között egy koreai kompakt?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha már a kompakt autók a legkeresettebbek, megnéztük, beleszólhat-e a "nagyok", a Ford Focus, Opel Astra, Skoda Octavia trió dolgába, lehet-e olcsó cégautó az új Kia cee'd.

Júliusban, illetve az év első 7 hónapjában együttvéve is közel ötödével több új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországin, mint a tavalyi esztendő hasonló időszakaiban, valamelyest tehát felpörgött a piac. Nyilván volt honnan, szinte a sírból kikászálódni, de az is igaz, hogy miközben a magánvásárlók kvázi eltűntek, az értékesített példányok zömét, több mint 70 százalékát cégek vették és veszik kisebb-nagyobb flottabeszerzések keretében. Körképünkben annak néztünk utána, vajon megérheti a társaságoknak nem a sablont, hanem mondjuk egy koreai újdonságot választani - tud-e olcsó lenni a Kia cee'd a méltán népszerű Ford Focus, Opel Astra, Skoda Octavia trióval szemben?
Hirdetés
Mert itthon régóta ez a hármas a legkelendőbb. A márkák mezőnyében a Ford vezet az Opel, a Volkswagen és a Skoda előtt, a Data House kimutatása szerint januártól júliusig 23,58 százalékot jelentő 9088 darabbal a legkeresettebb alsó-középkategóriában meg Octavia (1880), Focus (1226), Astra (907) a sorrend. S hogy állnak a feltörekvő koreaiak? Míg a márkák listáján csupán a 13. és 15. hely a Kiáé és a Hyundai-é, a kompakt méretosztályban ötödik-hatodikak a c'eeddel (491) és az i30-cal (362). Előbbit veszik jobban, az új i30-at pedig még akkor mérkőztettük meg a piaci kedvencekkel, amikor a Kia még nem indította útjára a cee'd második szériáját, szóval ezúttal a cee'd lett a kihívónk, nem más. A garanciaszemszögből 7 évével etalon Kiának az a cee'dje, amely ráadásul 150 ezer forinttal olcsóbb is az i30-nál, s ha klímával hasonlítjuk össze - kedvezményes - árukat, akkor is van még köztük egy "százas" a Kia javára. De van-e számottevő árelőnye Octaviáékkal szemben? Lássuk először az alapadatokat - benzines és dízelmotorral is.
Benzinmotoros, ötajtós alapmodellek - műszaki alapadatok

Modell Ford Focus 1.6 Kia cee'd 1.4 Opel Astra 1.4 Skoda Octavia 1.4
Hosszúság (mm) 4358 4310 4419 4569
Szélesség (mm) 1823 1780 1814 1769
Magasság (mm) 1484 1470 1510 1462
Tengelytáv (mm) 2648 2650 2685 2578
Csomagtartó (l) 363-1148 380-1318 370-1235 585-1455
Teljesítmény (LE) 85 100 87 80
Nyomaték (Nm) 141 137 130 132
Váltó/fokozat kézi/5 kézi/6 kézi/5 kézi/5
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 14,9 12,8 15,1 14,3
Végsebesség (km/h) 170 182 168 174
Fogyasztás (l/100 km) 5,9 6,0 5,5 6,4
CO2-kibocsátás (g/km) 136 139 129 149


Dízelmotoros, ötajtós alapmodellek - műszaki alapadatok

Modell Ford Focus 1.6 TDCi Kia cee'd 1.4 CRDi Opel Astra 1.3 CDTI Skoda Octavia 1.6 CR TDI
Teljesítmény (LE) 95 90 95 10
Nyomaték (Nm) 230 220 190 250
Váltó/fokozat kézi/6 kézi/6 kézi/5 kézi/5
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 12,5 13,5 14,5 11,3
Végsebesség (km/h) 180 170 175 190
Fogyasztás (l/100 km) 4,2 4,1 4,1 4,5
CO2-kibocsátás (g/km) 109 109 109 119
Bár eddig még csak a benzines c'eedet próbáltuk, a számokból is egyértelműen látszik, hogy motorfronton a Kiának nincs mit szégyellnie még akkor sem, ha nem olyan színes a palettája, mint a többieknek, ha nincs (még) turbós benzinese, mint összes konkurensének, LPG-s verziója, mint az Astrának és az Octaviának, háromhengerese, mint a Focusnak, stb. De van élhető, egyébként stop-start rendszerrel szerelve még takarékosabb 1.4-ese, sőt 1.4-esei a dízellel ugye. Egyéb műszaki lemaradás/hiányosság/hendikep? Nincs adaptív felfüggesztés (Astra), vezetőtámogató rendszerek hada (Focus), ötajtósan is hatalmas csomagtartó (Octavia). Van széria ESP, 6 légzsák, opciósan meg minden, még fűthető és rásegítésében is állítható kormány, például. Olyan extrákkal is rendelhető a Kia, melyek a többiekhez nem mind elérhetőek, lásd tolatókamera, panorámatető vagy kulcs nélküli nyitás.
Ezek után jöjjenek az árak klímával (legalapabb szinten is szériában az Opelnél és a Skodánál), illetve az Octavia esetében nem a belépő felszereltségi szinttel, hiszen az Ambientével szemben az Active még nem ESP-s.
Benzin- és dízelmotoros modellek klímával - árak
Modell Benzines Dízel
Ford Focus Ambiente 4 570 000 Ft 5 530 000 Ft
Kia cee'd LX 3 999 000 Ft 4 499 000 Ft
Opel Astra Selection 4 570 000 Ft 5 660 000 Ft
Skoda Octavia Ambiente 4 370 300 Ft 5 590 450 Ft
Nos, itt azért súlyos különbségek vannak a modellek árai között amellett, hogy a dízelek is jóval drágábbak a benzines alapváltozatoknál. Négymillióért listán csakis Kiát kapni - más kérdés, hogy úgy tudjuk, a Ford például 22-24 százalékos flottakedvezményt tud adni (szervizre és alkatrészre meg 30-35%-ot), így az elvileg legdrágább Focust jóval kedvezőbb áron vehetik meg az ügyfelek. Nincsenek kétségeink afelől, hogy Astrához, Octaviához sem nehéz a listás áraknál kedvezőbb feltételekkel jutni... A bődületes, a Kiát leszámítva átlagban jó egymilliós differenciát a benzines és dízelek között pedig az magyarázza, hogy a Fordnál, az Opelnél és a Skodánál is több a motorvariáns és kisebb a lépcső, ha már turbós benzinessel veti össze az ember a (turbó)dízelt. Összegzésképp elmondható, hogy a tapasztalataink alapján igen jó új Kia cee'd komoly szeletet kéne kihasítson a piaci tortából, dönteni persze biztosan az dönt a szimpátia és az előítéletek mellett, hogy a flottavásárlók tudnak-e még érdemleges kedvezményhez jutni a magas, ellenben a riválisokhoz viszonyítva alacsony áron felül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Szerintem az előbb említett BMW, Audi, Merci triónak nincs ebben az árkategóriában alternatívája, de a Corolla/Auris, Golf/Jetta, Mazda3, esetleg Renault Megane valóban érdekes lehet.
    Amit persze a flottakezelők nagyban számítanak az nem csak a beszerzési ár, hanem a fenntartási költség is.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Én a Mazda 3-mal hasonlítanám össze! Persze érdekes lehetne még, a Volkswagen Golf, Seat Leon, vagy a Toyota, BMW, Audi, Mercedes alsó-közép kategóriáinak ár-érték összehasonlítása a Kiával.

  • 2017.10.30. at 18:52
    Permalink

    Az összehasonlításból nem hagytam volna ki a Mazda 3-at! Persze érdekes lehetne még Volkswagen Golf, Seat Leon, vagy Toyota, BMW,Audi,Mercedes alsó-közép kategóriás autóinak tudása, és ár-érték viszonya a Kiához képest.

Vélemény, hozzászólás?