Plug and play villanyhajtást készített az Aston Martin

Az Aston Martin úgy gondol a jövőben autózásra, mint senki más

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi lesz majd a veteránokkal, ha már belsőégésű motoros autó nem léphet be a városba? Az Aston Martinnak lesz erre egy könnyfakasztóan szép megoldása, pontosabban már van is.


Akárcsak több luxusautó-márkánál, úgy az Aston Martinnál is fontosak a tradíciók és legalább annyira élnek a múltban is, mint a jelenben és a jövőben. Az Aston Martin Works részleg felel a veteránautókért, azok karbantartásáért és jövőbeli alkatrész ellátásáért is, ám most egy egészen érdekes megoldást mutattak annak érdekében, hogy a jövőben is biztos legyen a veteránautózás. Arra a korra koncentrálnak, amikor már nem lehet belsőégésű motoros autóval behajtani a városokba, valamint azoknak is tökéletes megoldást biztosítanak, akik csak egyszerűen elektromos hajtással képzelik el veteránautójukat, és ezzel használhatóságukat is alaposan megkönnyítenék.
Hirdetés

Az Aston Martin Heritage EV Concept egy 1970-es DB6 Volantéból épített elektromos autó, ám úgy alakították át, hogy az teljes mértékben visszaalakítható legyen. Egy afféle plug and play egységet terveztek, mely magába foglalja a villanymotort, az invertert és vélhetően az akkumulátort is, bár erre egyelőre nem tértek ki bővebben.

Az egység lényege, hogy egy az egyben kicserélhető az eredeti benzinmotorral, annak rögzítési pontjaira erősíthető.

Csak pár apró visszafordítható változtatás szükséges ahhoz, hogy gond nélkül használhassuk a klasszikus Aston Martint villanyautóként. Be kell építeni egy töltőcsatlakozót, és vélhetően a tankot is kiveszik egy ilyen átalakításkor, de az egész lényege, hogy az autó minden része eredeti marad. Ugyanazt a technológiát alkalmazták, mint a készülő Rapid E esetében, így a legfrissebb fejlesztésük kerül majd a külön megvásárolható csomagba. Nem csak a DB6-hoz, több klasszikus modellhez is tervezik megvalósítani az átalakítókészletet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.06. at 14:55
    Permalink

    A motorhang FLAC formátumban letölthető lesz? 🙂

    Rákerestem milyen hangja van az eredetinek, nem a világ legjobbját nyújtja, de van egy kellemes orgánuma. Ha most szó szerint ezt herélik ki a villanymeghajtás fehér zajával (ugye, kötelező lesz nemsokára alacsony sebességnél), akkor akármennyire is környezetvédő és fancy a megoldás, inkább ne csinálják.

    • 2018.12.07. at 01:33
      Permalink

      Ezek a kocsik klasszikus veterán jellegükből fakadóan a legtöbb időt egy zárt bemutatóteremben vagy show-n töltik, ahol ugye belsőégésű motort általában be sem lehet indítani a kipufogógázok miatt. Egy pöccre lehet vele egyik helyről a másikra gurulni és nem egy minimum 3 emberes brigádnak kell tili-tolizni. Plusz egy rakat karburátorral, fogaskerekekkel és remek forgó-mozgó alkatrésszel kapcsolatos karbantartási igényt is elfelejthet a tulajdonos, amíg azok egy gyári dobozban pihennek védőolajozásban (azért ne felejtsük el, hogy ez sokaknak befektetés, ami hosszú távon nem kívánatos fenntartási költséggel is jár). Szóval itt nem feltétlen csak azért kell a villany, mert zöld, hanem mert praktikus is. Mondjuk gyári Aston Martin árban valószínűleg elég drága szórakozás, de Citroen DS-ből vagy VW Bogárból is már több tucat átalakítás létezik, tehát maga az elv kis hatótávval nem egy drága dolog – attól függően, hogy milyen összegű motor karbantartás spórolható meg vele akár még meg is érheti.
      Motorizációt tekintve meg…talán egy V12-es Ferrariban vagy E-Typeban nagy összeget képvisel a hajtáslánc, de itt nem az a lényeg. Az a 4 darab drótküllős felni feltehetőleg nagyobb gyűjtői, történelmi és műszaki értékkel bír, mint a motor.

Vélemény, hozzászólás?