Plusz erőt nem, de jobb fogyasztást hoz az új Suzuki Swift

Már három éve fut az aktuális Suzuki Swift, meg is kapta szokásos frissítését

Aktuális generációjával továbbra is Japánból érkezik hozzánk a Suzuki Swift, ám mostantól friss arccal és takarékosabb hajtáslánccal.

Hazánk számára akkor is különösen fontos modell a Suzuki Swift, ha a mostani generáció már nem is annyira meghatározó, mint volt az 1993-2017 között hazánkban gyártott Mk2, Mk3, Mk4 és Mk5 széria. Az Mk6 ugyanis Japánból érkezik hozzánk is, így pedig - a szállítási költségekkel és a vámmal - nem tudott olyan kedvező áron piacra lépni, mint elődei, ugyanakkor eladásaival és főként vezethetőségével, pláne a Grossglockneren is próbált Sport verzióval nincs szégyenkezni valója. A 2017-ben debütált, azaz már három éve futó széria most érkezett el a ráncfelvarráshoz, ami egyrészt a kötelező elemeket, másrészt napjaink kulcsszavát, az emissziócsökkentést hozta.
Hirdetés
Új a hűtőmaszk, rajta egy friss vízszintes króm csíkkal, újak a fényszórók (immár felfelé kanyarodó LED menetfénnyel), érkeztek friss színek és felnik is. Az utastérben is csak egy-egy új fém(es) betét említhető leginkább, ahogyan eddig is, vágott aljú a kormánykerék már az alapverzióban is. A legfontosabb módosítás a motorpalettát érte. Turbómotorral már nem, csakis az 1,2 literes Dualjet (kettős befecskendezős) szívó benzinessel kaphatunk Swiftet, a korábban 90 lóerős motor teljesítménye 83 lóerőre apadt. Csökkent ugyanakkor a rendkívül könnyű, 865 kilogrammos - mindenképp ötajtós - kisautó fogyasztása is: a fronthajtású és CVT váltós kombinált WLTP értéke 4,9 l/100 km, az alap manuális váltósé 5,0 l/100 km. Felárért nem csak CVT váltó, haldex kuplungos összkerékhajtás is kérhető a Swifthez. Utóbbi felára 400, a CVT váltóé 520 ezer forint, ám mindkettőre igaz, hogy csakis a gazdagabb, GL+ és GLX felszereltségekkel érhetők el, az alap (akciósan is 3,99 millió forintos) GL-hez nem. A frissített Swift legfőbb újdonsága, hogy mindenképp jár hozzá a finomított, 3 helyett már 10 Ah-s lítium-ion akkumulátorral dolgozó mild-hybrid, vagy ahogy a Suzuki fogalmaz, lágy hibrid rendszer, továbbá motorja is pontosan az a K12D egység, amit a szintén nemrégiben frissült Ignisben már próbálhattunk is. A motorra szíjjal csatlakozó ISG rendszerrel a Swift is hasznosítja motorfék üzemben a mozgási energiát, továbbá villámgyors és észrevétlen stop-startot ad. Míg a fogyasztási érték és a manapság leginkább mérlegelt CO2 emisszió apadt, a gyorsulási érték sajnos nőtt: az alapverzió korábbi 11,9 másodperces értékével már 12,2 másodperces áll szemben. Igaz, ez nem tűnik vészes kompromisszumnak, és van még egy nagyon jó hírünk: a Vitara és az SX4 S-Cross 48V-os, tehát még fejlettebb hibridrendszerével továbbra is elérhető a Swift Sport is. 1,4-es, 130 lóerős turbómotorral és 9,1 másodperces 100-as sprinttel. Így azért már mindenképp emészthető a Swift hibridesedése!
Hirdetés
A frissített Suzuki Swift árai
ListaárKedvezményes ár
Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL4 770 000 Ft3 990 000 Ft
Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL+5 220 000 Ft4 490 000 Ft
Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX5 570 000 Ft4 840 000 Ft
Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GLX6 090 000 Ft5 360 000 Ft
Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT AllGrip GL+5 620 000 Ft4 890 000 Ft
Swift 1.2 Hybrid 12V 5MT AllGrip GLX6 170 000 Ft5 440 000 Ft
Swift Sport 1.4 6MT Hybrid 48V7 290 000 Ft6 790 000 Ft
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?