Porsche, ahogy eddig még nem láttad

Lerántja a leplet a Porsche eddig szigorúan titkolt tanulmányairól: egy kisbusszal is próbálkoztak!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy új könyvben mutatja be a sportautó-gyár a tervezési folyamatait, eddig még nem látott tanulmányokkal demonstrálva. Íme, a Porschék, amik lehettek volna, de nem lettek.

Olyan termékeket gyártani, amik folyamatosan, hosszú időn keresztül vágyak és álmok tárgyát képezik több millió ember számára, bizony nem könnyű feladat. Két dolog biztosan kell hozzá: egyrészt minőségben és teljesítményben a legjobbak között kell lenni, másrészt úgy kell tálalni a mérnökök munkáját, hogy az ember megforduljon utána az utcán - tudjon, és jól is nézzen ki. A Porsche most azt mutatja be új könyvében, hogyan éri el az utóbbi célt, ízelítőként pedig három tanulmányról is lerántja a leplet, de 12 további koncepció a 2005 és 2019 közötti időszakból szintén megtekinthető a vaskos "Porsche Unseen" (Porsche, ahogy még nem láttad) kötetben.
Hirdetés
Egy új Porsche mindig az egyszerű papíron kezdődik, kezdetleges skiccként. Ez alapján készítenek virtuális, 3D-s modellt, ha pedig ez is elnyeri a döntéshozók tetszését, következik az 1:3, majd végül az 1:1 arányú agyagmodell. Sokszor a legutolsó lépésnél lehet csak igazán megmondani, elfogadható-e a dizájn, hiszen ilyenkor lehet minden szemszögből megvizsgálni, kellemesek-e az arányok, ami a Porschék szépségének egyik fő összetevője (és amit sok más autógyártó elront). Ez azonban nem minden, a matematikailag tökéletes termék még nem feltétlenül dobogtatja meg a szíveket: kell hozzá egy vízió is, ami a Porsche történelmében és szakértelmében gyökerezik. Bár a világ minden pontjáról származó tervezőket foglalkoztatnak, mindannyian egyetlen stúdióban, a tervezőközpont közvetlen közelében, Weissachban dolgoznak. Másokkal ellentétben, akik a világ több pontján is rendelkeznek ilyen központokkal, a Porschénál a dizájnerek egy helyen, a mérnökökkel közösen álmodják meg a legszebb sportkocsikat. Több mint 120 szakember lehel életet a funkcionális járművekbe, akik mind a főtervező, Michael Mauer elveit követik. Szerinte kétféle módon maradhat innovatív a cég: egyfelől a meglévő modellekből kiindulva lehet lépésről lépésre fejleszteni a termékeken, bár ez nehezebben vezet célra; a másik módszer megálmodni a holnapután autóját, és azt lejjeb csavarni eggyel a holnap kocsijáig.
Hirdetés
Ezt a filozófiát követve készülnek a Porsche modelljei, de nem csak az utcákon látható autók, hanem a titokban tartott, csupán a stílusirányzatok felfedezésére készülő tanulmányok is. A képeken látható három 1:1 arányú modellel a Porsche jövőjét keresték a tervezők, közben persze a múltból is merítettek: a Vision Spyder az 1954-es RS Spydert idézi, bár a futurisztikus bukókeretet eddig egyetlen Porschén sem láthattuk - remélhetőleg a jövőben ez megváltozik. A 919 Street a márka sikeres Le Mans-i versenyautójának, a 919 Hybridnek az alapjaira épült, bemutatva, hogyan lehetne a 900 lóerős hibrid meghajtást egy utcai autóba átültetni. Szinte teljes egészében a versenyautó arányait és méreteit tartották meg, elég egyedi lenne egy ilyen kocsi az utcán, és a hiperautók legújabb, Forma-1-es technológiára épülő generációjának idejében a túl sok F1-es tapasztalattal nem rendelkező, de a Le Mans-ban jól szereplő Porschénak pont aktuális lenne egy ilyen utcai modell. A harmadik tanulmány, a vision Renndienst viszont elsőre nem (de talán másodikra sem) illik a zuffenhauseniek palettájába - pedig futurisztikus, többszemélyes "kapszulákat" szinte minden autógyártó tervezett már. A kategóriából kihozható stílust ki is hozta a Porsche, hat személy ilyen kényelemben és menőségben kevés más egyterűben utazhat. A további titkos tanulmányokról, Michael Mauer gondolatairól és a tervezési folyamat részleteiről a rajongók a Porsche Unseen könyvben olvashatnak.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?