A Porsche szerint ilyen lehet a jövő közösségi mobilitása, a vision Renndienst nem önvezető
Olyan termékeket gyártani, amik folyamatosan, hosszú időn keresztül vágyak és álmok tárgyát képezik több millió ember számára, bizony nem könnyű feladat. Két dolog biztosan kell hozzá: egyrészt minőségben és teljesítményben a legjobbak között kell lenni, másrészt úgy kell tálalni a mérnökök munkáját, hogy az ember megforduljon utána az utcán - tudjon, és jól is nézzen ki. A Porsche most azt mutatja be új könyvében, hogyan éri el az utóbbi célt, ízelítőként pedig három tanulmányról is lerántja a leplet, de 12 további koncepció a 2005 és 2019 közötti időszakból szintén megtekinthető a vaskos "Porsche Unseen" (Porsche, ahogy még nem láttad) kötetben.
Hat személynek van hely a futurisztikus egyterűben
Egy új Porsche mindig az egyszerű papíron kezdődik, kezdetleges skiccként. Ez alapján készítenek virtuális, 3D-s modellt, ha pedig ez is elnyeri a döntéshozók tetszését, következik az 1:3, majd végül az 1:1 arányú agyagmodell. Sokszor a legutolsó lépésnél lehet csak igazán megmondani, elfogadható-e a dizájn, hiszen ilyenkor lehet minden szemszögből megvizsgálni, kellemesek-e az arányok, ami a Porschék szépségének egyik fő összetevője (és amit sok más autógyártó elront).
A múltból merít, de a jövőbe mutat a Vision Spyder
Ez azonban nem minden, a matematikailag tökéletes termék még nem feltétlenül dobogtatja meg a szíveket: kell hozzá egy vízió is, ami a Porsche történelmében és szakértelmében gyökerezik. Bár a világ minden pontjáról származó tervezőket foglalkoztatnak, mindannyian egyetlen stúdióban, a tervezőközpont közvetlen közelében, Weissachban dolgoznak. Másokkal ellentétben, akik a világ több pontján is rendelkeznek ilyen központokkal, a Porschénál a dizájnerek egy helyen, a mérnökökkel közösen álmodják meg a legszebb sportkocsikat. Több mint 120 szakember lehel életet a funkcionális járművekbe, akik mind a főtervező, Michael Mauer elveit követik. Szerinte kétféle módon maradhat innovatív a cég: egyfelől a meglévő modellekből kiindulva lehet lépésről lépésre fejleszteni a termékeken, bár ez nehezebben vezet célra; a másik módszer megálmodni a holnapután autóját, és azt lejjeb csavarni eggyel a holnap kocsijáig.
A bukókeret a tanulmány legnagyobb találmánya
Ezt a filozófiát követve készülnek a Porsche modelljei, de nem csak az utcákon látható autók, hanem a titokban tartott, csupán a stílusirányzatok felfedezésére készülő tanulmányok is. A képeken látható három 1:1 arányú modellel a Porsche jövőjét keresték a tervezők, közben persze a múltból is merítettek: a Vision Spyder az 1954-es RS Spydert idézi, bár a futurisztikus bukókeretet eddig egyetlen Porschén sem láthattuk - remélhetőleg a jövőben ez megváltozik. A 919 Street a márka sikeres Le Mans-i versenyautójának, a 919 Hybridnek az alapjaira épült, bemutatva, hogyan lehetne a 900 lóerős hibrid meghajtást egy utcai autóba átültetni. Szinte teljes egészében a versenyautó arányait és méreteit tartották meg, elég egyedi lenne egy ilyen kocsi az utcán, és a hiperautók legújabb, Forma-1-es technológiára épülő generációjának idejében a túl sok F1-es tapasztalattal nem rendelkező, de a Le Mans-ban jól szereplő Porschénak pont aktuális lenne egy ilyen utcai modell.
Ilyen lenne egy Le Mans-i hiperautó az utcán
A harmadik tanulmány, a vision Renndienst viszont elsőre nem (de talán másodikra sem) illik a zuffenhauseniek palettájába - pedig futurisztikus, többszemélyes "kapszulákat" szinte minden autógyártó tervezett már. A kategóriából kihozható stílust ki is hozta a Porsche, hat személy ilyen kényelemben és menőségben kevés más egyterűben utazhat. A további titkos tanulmányokról, Michael Mauer gondolatairól és a tervezési folyamat részleteiről a rajongók a Porsche Unseen könyvben olvashatnak.
Arányaiban és méreteiben megegyezik a 919 Hybrid versenyautóval a 919 Street