Pózoló méregzsákok

Ha Abarth, akkor egyetlen cél van: a teljesítmény!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olaszok tudnak élni, ők akkor is izgalmas sajtófotókat adnak ki az autóikról, ha igazából nem történik semmi.


Tulajdonképpen arról van szó, hogy - a korábbi beharangozók szerint - elkezdődik az immáron önálló márkanevet jelentő Abarth égisze alatt futó FIAT Punto Evo és 500C exkluzív, erősebb kiadásainak piaci bevezetése, és ebből az alkalomból az olaszok új sajtófotókat tettek közzé. Mint köztudott, az Abarth 500C turbós, 1,4 literes, 140 lóerős T-Jet benzinmotorral rendelkezik, és a mérnökcsapatnak nem az volt a szándéka, hogy irreálisan keménnyé tegye, hanem éppen ellenkezőleg: egy fürge, jó hangú, belevaló, de a hétköznapi életben is használható kisautót szerettek volna összehozni, ami úgy tűnik, sikerült. A mérges 500C röpke 8,1 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, és ha nem tapossuk padlóig a gázpedált, állítólag 100 kilométeren 6,5 liter üzemanyaggal is beéri átlagosan.

Ha Abarth, akkor egyetlen cél van: a teljesítmény! - mondják az olaszok


Az Abarth Punto Evo abba a ligába került, ahol jelenleg a Renault Clio RS a koronázatlan király, és az adatokból úgy tűnik, a FIAT „forró” kiadása még nem tör a francia rivális babérjaira. A szintén 1,4 literes T-Jet turbómotor 165 lóerővel repíti a háromajtós, meglehetősen mutatósra sikeredett karosszériát, és a rugalmassággal sem lehetnek majd nagy bajok, mert 250 Nm egy ekkora autóban nem kevés izgalmat ígér. A Punto Evo azonban nem tudja meggyőzően kijátszani nagyobb teljesítményét az 500C-vel szemben, mert amennyivel erősebb, annyival nehezebb is, így álló helyzetből 100 km/órára csak két tizeddel gyorsul jobban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?