Európa is kap kizárólag belsőégésű motorral hajtott Jeep Wranglert
Az amerikai piacra szánt modellt már az év korábbi szakaszában bemutatta a Jeep, viszont az európai kivitelt csak most leplezte le a gyártó. Küllemében természetesen nagyban hajaz a tengerentúli modellre a Wrangler, hiszen megkapta az újragondolt hűtőmaszkot, valamint mostantól az öreg kontinensen is 17-20 colos kerekekkel kérhető a terepjáró.
Természetesen konnektoros hibridként is érkezik Európába a Wrangler
Az utastérben szintén modernizálták a Wrangler, hiszen a korábbi 8,4 colos multimédiás kijelzÅ‘ helyett ezentúl az alapkivitelbe is egy 12,3 colos képernyÅ‘ kerül. Szintén pozitÃvum a digitalizáció korában, hogy mostantól hét USB csatlakozó is az utasok rendelkezésére áll (Type A és Type C), a márka elmondása szerint gyorsabb telefon töltési opcióval, mint az elÅ‘dben. A biztonságra is nagy hangsúlyt fektettek, hiszen a Jeep közleményében több mint 85 aktÃv és passzÃv biztonsági berendezésrÅ‘l értekezik, ezek közé tartozik többek között az oldalsó függönylégzsák is, mely ezentúl az elsÅ‘ és a hátsó üléssorban ülÅ‘ket is védi, kiviteltÅ‘l függetlenül.
Korábban úgy tűnt, az európai palettáról végleg eltűnik a Wrangler az emissziós normák miatt
A legnagyobb meglepetés azonban a motortérben leledzik, fÅ‘leg a Jeep korábbi terveit ismerve. A 2022-es Wrangler kizárólag konnektoros hibrid verzióval került a kereskedésekbe, a márka pedig korábban arról beszélt, hogy Európából teljesen ki is vezeti a modellt az emissziós szabályok miatt. Ennek ellenére most bejelentették, hogy nem csak folytatják a Wrangler értékesÃtését, de visszahozzák a kizárólag belsőégésű motorral szerelt változatot is. A 268 lóerÅ‘s kétliteres, négyhengeres erÅ‘forrás 400 newtonméteres teljesÃtményre képes, amelyhez egy nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik.
A városokban akár a benzinmotor nélkül is képes közlekedni a Wrangler, méghozzá 51 kilométert
Természetesen marad a hibrid hajtás is, mely esetében a benzinmotort kap némi elektromos rásegÃtést, Ãgy a rendszerteljesÃtmény 375 lóerÅ‘re rúg, ehhez pedig 637 newtonméteres nyomaték társul. Konnektoros hibrid lévén 51 kilométert kizárólag elektromos hajtással is képes megtenni a Wrangler, Ãgy itthon akár zöld rendszámot is kaphat. Az értékesÃtés a következÅ‘ év elsÅ‘ felében kezdÅ‘dik.
A Jeep Avengerről láttam egy furcsa statisztikát. Nagyban reklámozták, hogy BEV és milyen jó, de van belőle ICE verzió, de csak egyes piacokon! A BEV eladások elmaradnak a ICE verziótól úgy is, hogy több piacon elérhető a BEV. Lehet itt is ez történt.