Quattro nélkül is rendelhető az Audi Q6 e-tron

A kínálat eddigi legnagyobb hatótávjával, 630 km-rel mutatkozik be az Audi Q6 e-tron performance

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olcsóbb és messzebb is megy az Audi Q6 e-tron SUV új, belépő szintű modellje, mint az eddigi két variáns, de ehhez összkerékhajtás már nem jár.

Nagy várakozások övezik az Audi következő, széles tömegeknek szánt villanyautóját, a Q6 e-tront. Eddig két változatról rántotta le a leplet a gyártó: az SQ6 sportmodellről és az eddigi alapverzióról, a Q6 e-tron quattróról. Még nem érkeztek meg a kereskedésekbe az első darabok (ez nyár végére vagy őszre várható), de már lefelé bővül a kínálat, bemutatkozott ugyanis a Q6 e-tron performance.
Hirdetés
A két másik Q6-ossal ellentétben a performance nem kap összkerékhajtást, és neve ellenére teljesítményben sem múlja felül őket. Erőből azért így sincs hiány, 302 lóerő áll rendelkezésre, álló helyzetből 6,7 másodperc alatt szökken 100 km/h-ra a nehéz SUV (rajtprogrammal pedig még egy tizedmásodperc lefaragható a mutatvány idejéből). A Q6 e-tron performance igazi erőssége a hatótávja: 630 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel, ami majdnem 20-szal több, mint a Q6 e-tron quattro esetében. Ezzel párhuzamosan az ára is kedvezőbb: a quattro bruttó 31,5 millió forinttól indul itthon, a performance ára valahol 25 és 30 millió forint között lesz.
Az új, belépő Q6-osban ugyanaz a 100 kWh-s akkumulátor található, mint két drágábbik testvérében, tehát a maximális töltési kapacitása is megegyezik azokéval (260 kW). Ideális esetben 10 perc alatt 260 km-re elegendő energiát képes felvenni. Összességében tehát ha valakinek nem fontos az összkerékhajtás, viszonylag kevés kompromisszumot kell kötni a quattro modellel szemben, hiszen a 100 km/h-s gyorsulásnál 0,6-0,7 másodpercet veszítünk, a hatótáv viszont majdnem 20 km-rel nő, és még az árcédula is vékonyabb lesz kb. 5 millió forinttal. Ha valakinek viszont ez még mindig sok, annak érdemes lesz megvárni a még olcsóbb kivitelt, lesz ugyanis egy 83 kWh-s akkumulátorral kínált, szintén hátsókerék-meghajtású Q6, az még akár 25 millió forint alatti kezdőárral is érkezhet.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?