Rali vb, Le Mans, két év múlva Formula–1?

Saját autóval indul az Aston Martin Le Mans-ban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sajáttervezésű karosszériával és benzinmotorral próbálja jövőre felvenni a versenyt az Aston Martin az Audival és a Peugeot-val Le Mans-ban.


Sajátépítésű, nyitott karosszériás LMP1-es autóval száll versenybe az Aston Martin a 2011-es Le Mans-i futamon, jelentették be a hétvégén. Ezzel az Audi és a Peugeot után az Aston is teljes értékű gyári csapattal képviselteti magát a 24 órás futamon.
Az idén ugyan már gyári csapatként neveztek a versenyre, de a karosszériát a Lola versenyautógyártól vásárolták. Jövőre viszont teljes egészében házi fejlesztésű lesz a kocsi, amelynek a programját továbbra is a Prodrive felügyeli.
Érdekesség, hogy míg az Audi és a Peugeot is a kisebb fogyasztású dízel motorokat preferálja, addig az Aston Martin marad a benzines erőforrás mellett.
„Már régóta terveztük (hogy saját autóval indulunk), de megvártuk az ACO (a Le Mans-i rendező) új szabályának a megerősítését” – mondta Dave Richards, az Aston Martin gyár és a Prodrive elnöke.
„A 2011-es szabály eltökélt abban, hogy kiegyenlítse az esélyt a dízel és a benzines motorok között, így mi is eséllyel pályázunk a győzelemre.”
Egyelőre kétéves programot tervez az Aston Martin, azonban már egy jó ideje szerepelnek a 24 órás versenyen, amelyet 2007-ben és 2008-ban a GT kategóriában már megnyertek a DBR9-essel, így várhatóan nem csak két évre szól az elkötelezettségük.
„A jövő évi motorjainkat novembertől szeretnénk tesztelni, az autó pedig januárban gördülhet ki a versenypályára. Egyelőre két évre tervezzük a programot, de az Aston Martin eddig is elkötelezett volt a sportautó-versenyzés iránt, és a jövőben is szeretnénk ehhez ragaszkodni.”
„Kicsit Dávid és Góliát harca lesz olyan nagy autógyárakkal versenybe szállni, mint az Audi és a Peugeot. Az Aston Martin egy kis gyár, és gazdasági oldalról tekintve nem is biztos, hogy ekkora fába kéne vágnia a fejszéjét, de egy sportautó-gyárnak mi lehetne nagyobb elismerés, mint Le Mans-ban versenyezni és nyerni. Úgyhogy mindenki nagyon elkötelezett a program iránt.”
Az Aston Martin Le Mans-i programját továbbra is a Prodrive műhely felügyeli, amely jelenleg a Mini WRC programján is dolgozik. A több párhuzamosan futó program azonban nem újdonság a számukra.
„Korábban is előfordult, hogy több programon dolgoztunk egyszerre. 360 alkalmazottunk van Banburyben és további 70 Milton Keynes-ben, a kompozit műhelyünkben. A Le Mans-i programhoz természetesen igénybe vehetjük az Aston Martin gyár kutatási és fejlesztési kapacitását is.”
A Prodrive 2009-ben még Formula–1-es reményeket is dédelgettek, és versenyben voltak a 2010-es rajtengedélyért. Az idén ugyan nem pályáztak a megüresedett 13. F1-es helyre, de Richards nem adta fel a reményt, szerinte két-három év múlva újra esélyük lehetne a Formula–1-ben.
„Nem adtuk fel a Formula–1-es reményeinket, mindössze a gazdasági helyzet nem alkalmas arra, hogy most ezen gondolkozzunk. A Prodrive két hosszú távú programon dolgozik a sportautó-versenyzésben valamint a rali vb-n, és ki tudja, talán két-három év múlva a Formula–1-gyel is megpróbálkozunk. Viszont csak akkor szállunk be bármilyen sorozatba, ha a győzelemért harcolhatunk. Pusztán a részvétel miatt nem érdemes rajthoz állnunk sehol.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?