Ralizni és célba is érni egy ID.4-gyel? Még szép, hogy lehet!

Egy VW ID.4 az első elektromos autó, ami sikerrel be is fejezte a NORRA Mexican 1000 versenyt

Tanner Foust egy alig módosított, hátsókerekes ID.4-gyel teljesítette az 1352 kilométeres össztávolságot, amihez a csapat két kreatív töltési megoldást is használt. Az április 29-i célba-érésnél jóval több van még az elektromos versenyautókban, ez biztos.

A 90 autóból mindösszesen 64 jutott el a célig, a versenyzők 29 százaléka kényszerült feladni. A teljesen gyári hajtáslánccal szerelt, 201 lovas, hátsókerekes, 82 kWh-s ID.4 mindösszesen bukókerettel, kagylóülésekkel, néhány plusz műszerrel, kartervédővel és egy terepre optimalizált futóművel megspékelve probléma nélkül teljesítette a távot, ráadásul a gyári menetstabilizátort is használva. Az 53-269 kilométeres szakaszokból álló verseny jelentős részén Tanner Foust vezette az ID.4-est, két szakaszt pedig Emme Hall keze alatt teljesített a kocsi. Mindez valahogy így nézett ki élesben:
Hirdetés
A töltés egy részét egy bioüzemanyagot felhasználó generátorral oldották meg, de volt még egy módszer ami sokkal kreatívabb. Az ilyen versenyeken a legtöbb autó tréleren utazik a szakaszok közt, az ID.4 viszont saját lábán, vontatva érkezett mindenhová, az így keletkező gördülési energiát pedig az akkucsomag töltésére használták.
Hirdetés
Scott Keogh, a Volkswagen of America elnöke elmondta: "A verseny remek tesztje volt az ID.4 technológiájának, ráadásul kitűnő demonstrációja az elektromos autók képességeinek, hogy az első ilyen jellegű jármű, ami elindult a versenyen, be is fejezte azt." Tanner Foust a következőket fűzte hozzá mindehhez: "Az elért eredmény az volt, amit vártunk. A szakaszok rengeteg kihívást tartogattak, de az ID.4 jóval stabilabb technika annál, minthogy egy ilyen verseny kifogjon rajta. Ez jól demonstrálja az elektromos járművek versenyképességét olyan területeken is, ahol még csak most kezd kísérletezne velük az autóipar."
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?