Randevúztunk a 106 kilótól megfosztott VW Touareggel

Minden eddigi Volkswagennél komolyabb az új Touareg

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Március végén debütált, május közepére pedig hazánkba is eljutott a Volkswagen Touareg harmadik generációja. Előrendelése jövő héten kezdődik.

Minden eddiginél komolyabb megjelenéssel és komolyabb tudással, jelentős tömegcsökkentéssel érkezett meg a harmadik generációs Volkswagen Touareg

Március elején, a Genfi Autószalonon még nem mutatta meg a Touareg harmadik generációját a Volkswagen. Várt egy kicsit, hogy még több figyelem jusson neki. Megérdemli, hiszen a Touareg ma a Volkswagen csúcsmodelljének tekinthető. A legnépszerűbbnek számító, s a piaci átlagnál még mindig sokkalta dinamikusabban növekedő SUV szegmensben ez a legnagyobb Volkswagen, sőt, a Volkswagennek ma nincs is magasabbra pozicionált modellje. A harmadik generáció egyik legfőbb ütőkártyája, hogy a teljesen új alumínium-acél karosszéria úgy tudott 106 kilogrammos tömegcsökkentést hozni, hogy elődjénél 7,7 centivel hosszabb és tükrök nélkül 4,4 centivel szélesebb lett. Ugyanakkor a visszapillantókkal együttes szélesség és a magasság egyaránt 1,5 centivel apadt. Az immár az 5 méteren is túlnyúló karosszéria tengelytávja is gyarapodott 1,1 centit, így már 2,9 méter feletti. Az utas- és főként a csomagtér is tágasabb lett, utóbbi 113 literes (!) többlettel 810 literesre nőtt.

Hirdetés

Immár az 5 méteres hosszon is túlnyúlik, de a jobb manőverezhetőségért összkerékkormányzást is bevet, a felnik 18-21 colosak

Volkswagen Touareg (3. generáció) - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
5008 1984 1717 2904 810

De talán nem is a "mennyiségi", hanem a "minőségi" gyarapodás a fontos, hiszen a Volkswagen - logikus módon - ma a Touareggel süti el az autósvilág legkomolyabb újításait. A minden eddigi Volkswagen személyautóénál nagyobb hűtőmaszk két oldalára a Hellával közösen fejlesztett LED-Mátrix fényszórók kerülnek (már alapáron), a felnik 18-21 colosak, a műszerfalra alapból kerülő 9,2 colos éintőkijelző helyére pedig felárért valódi monitornyi, 15 colos kijelző is kérhető. Utóbbiról megtudtuk, hogy technikailag valójában két különálló kijelző, ha ugyanis egyben építenék, elég hamar megrepedne.

Az utastér, illetve talán az egész Touareg valójában a képernyők körül forog.

Kijelzős a műszerblokk is, akár 12 colos méretben. Tehát akár egy 12 és egy 15 colos kijelző alkothatja az először itt megjelenő, lényegében gombok nélküli "Innovision Cockpit" rendszert, ahol nagyjából szabadon konfigurálhatjuk, hogy mit lássunk, mit vezérelhessünk. Mindezt persze vezetői profilokhoz társíthatjuk (összesen 7 menthető el), s az autó tudni fogja azt, hogy az adott kulccsal melyiket használtuk utoljára. A képernyő a mi kiosztásunkat adja, a navigáció a mi címeinket fogja felhozni, sőt, javaslatokat is tesz az alapján, hogy az adott napszakban jellemzően hova szoktunk menni. Igaz, ezt a Waze is tudja a telefonunkon...

A beltér meghatározói a kijelzők és a LED fények. A műszerfal közepére 15 colos érintőpanel is kerülhet, a hangulatfény 30 színáranyalatot kínál

Nem vitás, hogy a helykínálat a hátul is 16 centis úton tologatható ülésekhez hasonlóan pazar

Az utastér bár ötüléses, a hátsó ülések 16 centis úton tologathatók, az alapáron 2 zónás klíma négyzónás is lehet, az utastér felett pedig a Volkswagenek eddigi legnagyobb (1270 mm hosszú, 825 mm széles) nyitható panorámateteje húzódhat. Fényt pedig hangulatvilágítás is adhat, 30 különféle színben. Ha mindez nem lenne elég, az opcióként elektromosan állítható első ülések akár légpárnás masszázst is adhatnak - 6 különböző programmal. És igazából nem is az opciók sora az, ami lenyűgöző, mert azt már megszokhattuk, hogy egészen elképesztőeket tudnak az autók, hanem az, hogy a harmadik generációs Touareg a kifutóhoz hasonló, 18 millió forint alatti alapárral ad sokkalta komolyabb ellátmányt. Sok egyéb mellett még a navigáció, az említett LED fényszóró, az okoskulcsos indítás, az első-hátsó parkolóradar, a városi vészfékasszisztenses távolságtartós tempomat és még a bőr kárpitozás is alapból jár. A Volkswagenek körében először itt rendelhető éjjellátó "Nightvision" rendszer, ami nem csak a sofőrt, az úton épp átkelni készülő gyalogosokat, illetve egyéb állatokat élőlényeket is figyelmezteti egy villantással. Természetes, hogy holttérfigyelő és sávtartó is elérhető, de van útkereszteződés asszisztens is, ami 30 km/órás tempóig az autó előtti keresztirányú forgalomra figyelmeztet, illetve megvéd az autó orrának elvivésétől - egy satufékkel. Valamivel kellemesebb a 60 km/órás tempóig elérhető torlódás asszisztens, ami az említett tempóig - megfelelő felfestés mellett, illetve a kocsisorokat is figyelve - gyakorlatilag helyettünk vezet.

A gyári képen "tartalommal" is látható a képernyőrengeteg

Számos kárpitozás három különböző felszereltség, illetve hangulat választható. Az Atmosphere fát és natúr anyagokat ad, az Elegance technokratább, az R-Line sportos

Parkolni is parkolhat helyettünk a Touareg (is) a parkolóasszisztens által, utánfutóval tolatni szintén képes, de nem csak közúton, terepen is elég sokat tudhat. Az összkerékhajtás alapáras hozzá, ahogyan a 8 fokozatú automata váltó is. Felárért az alap 4Motion helyett 4Motion Active Control néven adaptív, zárható differenciálműves összkerékhajtás is elérhető lesz (idővel), utóbbi a szenzorok alapján még finomabban szabályozza a vonóerőt a kerekek között, továbbá 5 közúti (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual (egyéni) és 3 terepes (Snow - havas, Sand - mély homokos, Gravel - köves útra optimalizált) menetmódot is kínál. Talán még fontosabb, hogy opcióként van légrugózás is, amivel a hasmagasság alapból is 25 mm-rel magasabb, de további 70 mm-rel növelhető. A hasmagasság persze sebességfüggően változó, 120 km/órás tempóig 25-35 mm-rel süllyed, de pakoláshoz akár 50 mm-rel is csökkenthető. És még mindig van két olyan újítás is, ami az új Touaregben mutatkozik be, az egyik az elektromechanikus kanyarstabilizátor, ami a karosszériadőlést csökkenti, a másik pedig az aktív összkerékkormányzás. A már egyéb gyártóktól is ismert rendszer 37 km/órás tempóig a fordulókör csökkentésére az elsőkkel ellentétes irányba, míg felette a kanyarjellemzők javítására azokat követve fordítja a kerekeket. Az 5 méteren túlnyúló Touareg fordulóköre így kompakt autókat idéző, mindössze 11,19 méter.

A brutális erejű fényszóró 128 LED-del ad adaptív fényt

Miként azt a még statikus hazai bemutatón megtudtuk, a harmadik generációs Touareg már május második felétől előrendelhető lesz, majd az első példányok a nyár közepétől érkeznek hazánkba. A motorpaletta egyelőre eléggé egysíkú, de voltaképp a vevői igényeket kielégítő: a 3,0 literes V6 TDI 286 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal "választható". Jövő márciustól utóbbiból lesz 231 lóerős (500 Nm-es) változat is, csúcsmotornak érkezik a 4.0 V8 TDI (421 LE, 900 Nm), továbbá lesz benzines is: 3.0 V6 TSI (340 LE, 450 Nm). Kivétel nélkül összkerékhajtással, 8 fokozatú automata váltóval, meg persze ahogyan említettem, igen jó ellátmánnyal. Ez a Touareg már valóban prémiumautó.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.05.12. at 13:23
    Permalink

    “Az utas- és főként a csomagtér is tágasabb lett, utóbbi 113 literes (!) többlettel 810 literesre nőtt. ”
    El ne higgye senki. Az előd csomagtartója 420 literes, a csomagtérfedelet eltávolítva 610 literes a tetőig.

    • 2018.05.12. at 23:38
      Permalink

      Nem tudom, honnan szedted ezt az adatot, de sikerült valamit nagyon elnézni. A jelenlegi Touareg csomagtartója gyári adat szerint 580 liter, az első sorozaté is 555 liter volt. A 420 liter nagyon kicsi csomagtér, még a régebbi – a Touaregnél kisebb – Tiguannak is 470 literes csomagtere volt, de egy jelenlegi Clio kombi is 439 liter. Azt mondjuk én sem értem, hogy az 580+113 az hogy lesz 810 ? Ha 113 literrel nőtt a csomagtér, akkor 693 literes lett, ha meg tényleg 810 liter, akkor 230 liter a növekmény.
      Nagyon szép ez az új Touareg, és nagyon sok mindent tud, sokat ad alapáron, ami a magyar pénztárcához képest magas, de ritka, hogy az új nem drágább a kifutó modellnél. Ami nem tetszik, hogy ha jól látom, akkor a klíma vezérlésnek sem maradtak hagyományos gombjai, hanem nyilván az érintőképernyőről szabályozható. Ez már az új Citroeneknél és Peugeotoknál sem tetszett. Hacsak az ülés melletti gombok nem arra valók, de szerintem azok inkább hajtásmódok közötti váltást szabályozhatják. Ekkor kocsiban lehetett volna 7 üléses opció is.

      • 2018.05.12. at 23:52
        Permalink

        Kicsit még keresgéltem a neten, szinte mindenhol azt írják, hogy a jelenlegi Touareg csomagtere 580 literes, de néhány helyen (ezek leginkább szöveges leírások és nem táblázatos műszaki adatok) 697 litert írnak. A 697+113 az viszont tényleg 810 liter.
        Azt nem tudom miből adódik a különbség az egyes cikkek, egyes adatok között. Csak tippelek, hogy esetleg az egyik pótkerekes méret, a másik meg pótkerék nélküli (helyette defektjavító készlet).

          • 2018.05.13. at 14:12
            Permalink

            Megtaláltam, valóban írnak 420 litert egy helyen, bár annyira nem tudok németül, hogy értsem, hogyan jött ki nekik ez az irreális szám. Valószínű centivel mértek valamit és összeszorozták. De a csomagtartónál nem így kell számolni, hanem VDA literben. Ez egész pontosan azt jelenti, hogy 20x10x5 cm-es hasábokat kell a csomagtartóba rakni. Egy ilyen hasáb pontosan egy liter, ahány befér (a kalaptartó alá) annyi literes a csomagtér. Sok trükközésre nincs lehetőség, mint pl. a fogyasztásnál. Vagy beférnek a hasábok, vagy nem.
            Családban van Nissan Murano, annak 438 literes a csomagtere. És ha kinyitják a csomagtartót valóban kicsi a kocsi méretéhez viszonyítva. Egyrészt a kocsi alja eleve magas, másrészt 80 literes a tank, és szép nagy a teljes értékű pótkerék (vagy a helyén lévő gáztank). De annál a Touareg jóval nagyobb.

        • 2018.05.14. at 08:42
          Permalink

          Azért teszteli az ADAC a valódi csomagtér méretet, mert a csalásra hajlamos gyártók a VDA hasábokat oda pakolhatják, ahová akarják, mert nincs rendesen szabályozva.

          • 2018.05.14. at 17:00
            Permalink

            Hiába nagydarab az előző Touareg, a kifutott Dusternek nagyobb a csomagtartója.
            Persze a katalógusadattal lehet trükközni, de úgyis kiderül az igazság.

            ui: a mostani Clio kombi még a 300 litert sem éri el.

          • 2018.05.14. at 09:15
            Permalink

            Ezt így nem tehetik meg (mert lehajtott üléssel az egy külön versenyszám), de vannak lehetőségek trükközésre, pl hogy alapáron kerékjavítót adnak és a kerék helye a csomagtérpadló alatt (ami egy SUV esetében tekintélyes légtér) így teljese egészében csomagtartónak számít. Mindazonáltal a valóságban vevők inkább megrendelik a pótkereket (ráadásul felárért). Így ez a 100-200 liter nem vonatkozik rájuk. Kisebb különbséggel de ez a helyzet amikor szükségpótkereket rendelsz teljes értékű helyett…

            Pl a GLCnél vagy a Lexus NXnél a csomagtartó csak papíron nagy, gyakorlatilag a palfonig mért adat akkora, mint amit katalógusban megadnak. Amúgy kombikban és SUV-kben nincs “kalaptartó” hanem egy elhúzható csomagtérroló van.

  • 2018.05.12. at 15:34
    Permalink

    Már megint egy hegyomlás méretű tank, természetesen dízellel, mi mással. Ezek a németek olyanok, mint az amerikai gyártók (csak pickup helyett SUV-val): hiába a válság, hiába a botrányok, ahogy tehetik, máris újabb és újabb környezetpusztító batárokkal jönnek elő.

  • 2018.05.14. at 17:14
    Permalink

    @velokex: ha nem csal az ADAC akkor az alábbiak szerint néz ki a mérésük:
    Duster (2016, dCi 110 Prestige 4×4): 335 a rolóig, 635 L a plafonig, és van 70l a csomagtér alatt.
    Touareg V6 TDI 4MOTION (2015): 420 a rolóig, 660 a plafonig.
    A ledöntött támlával is leszokták mérni, akit érdekel olvass el az ADAcn.

      • 2018.05.15. at 19:33
        Permalink

        Csakhogy amikor leginkább kell a csomagtartó, akkor rendszerint messze utazik az ember, családdal, és marha jó amikor a semmi közepén defekted lesz.

        Én már jártam így Franciaország közepén, szombat este. Gumis másfél napig sehol, sőt a védőszárny nem tud mentőt köldeni az autópályára, mert nincs rá jogosultásguk.

        Úgyhogy haza virsligumin max 80-nal (rájöttem megy a 92 is, amint az első kamion megpróbált letolni).

        Mivel az ember inkább megrendeli a gumit legközelebb, tényleg önbecsapás bele számítani.

Vélemény, hozzászólás?