Reklámhordozóit is újrahasznosítja a Kia!

Reklámszatyor lesz a szó legszorosabb értelmében a Kia reklámjainak molinóiból

Reklámból lesz reklám a Kiánál: a budapesti óriásmolinókból divatos táskákat készítenek. A legkisebb lépések is számítanak a környezetvédelemben.

A környezetvédelem korunk egyik legfontosabb kérdése, és az autók, mint a lakosság szinte minden tagjának életében ilyen vagy olyan formában jelen lévő eszközök, nagy figyelmet kapnak ebben a kérdésben is. Elvégre nap mint nap látjuk járművek ezreit, melyek sajnos üvegházhatású gázok tonnáit bocsátják a levegőbe, életük végén pedig (rosszabb esetben) hulladéklerakókban vagy (még rosszabb esetben) az erdőben végzik. Egyesek szerint nem az átlagfogyasztót kellene büntetni a hibrid autók kötelezővé tételével és az ebből fakadó, elkerülhetetlen árnövekedéssel, hiszen a multinacionális vállalatok legnagyobbjai aránylag sokkal nagyobb mértékben szennyezik környezetünket. Ettől függetlenül persze minden lépés számít, éppen ezért üdvözlendő minden akció az autógyártók részéről, melyekkel elősegítik a károsanyag-kibocsátás vagy a hulladék keletkezésének csökkenését. A Kia a villanyosítás élén jár, nem kevesebb, mint 14 különböző, részben vagy egészben elektromos hajtású modell közül választhatnak a vásárlóik. Minél több ilyen autót adnak el, annál több üvegházhatású gáztól óvjuk a környezetet, ezért is reklámozza óriásplakátokon a Kia ezeket a modelleket - és persze a fejlesztési költségeket sem ártana ellensúlyozni egy kis nyereséggel. Magamat környezettudatos állampolgárnak tartom, de bevallom, az még az én fejemben sem fordult meg, mi történik ezekkel a hatalmas molinókkal. Műanyagból készülnek, így amellett, hogy nem megújuló alapanyagra van szükség az elkészítésükhöz, a környezetben is csak nagyon lassan bomlanak le, de még ha kémiailag újra is hasznosítják, az a folyamat is energiaigényes. Csakhogy elavult óriásplakátoknak nehéz új használati célt találni.
Hirdetés
A Kiának azonban mégis sikerült, ötletes megoldásuknak köszönhetően táskákat készítenek belőlük. Kettő ilyen molinót aprítottak fel, összesen több mint 260 négyzetméternyi műanyaghulladéktól mentesítve a környezetet - ebből összesen 300 db táskát csináltak. Apró, de kreatív akció ez, ami felhívja a figyelmet az életünk szinte minden területén jelen lévő, a környezetre terhes energia, illetve nyersanyag használatra, de egyúttal arra is, hogy szinte bármire van megoldás, csak akarni kell. Valódi környezetvédelem ez, vagy csak "zöldmosás"? Inkább az előbbi, a Kia Hungary Kft. például szolgálati autóit is hibridekre cseréli, tehát több területen is igyekeznek óvni a Földet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?