Hirdetés

Rémisztő: a kamaszok fele szerint nem gáz egy sör után vezetni

Sok szülő rossz példát mutat a vezetési kultúráról, meg is van a hatása...

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aggasztó attitűdöt tárt fel a Mercedes-Benz Hungária, az ORFK OBB és a KTI hazánkban végzett reprezentatív kutatása a kamaszok közlekedésbiztonsági ismereteivel kapcsolatban.

Győrfi Pál immár nem csupán az OMSZ szóvivője, a Mercedes-Benz Hungária közlekedésbiztonsági nagykövete is. Húsvét előtt különösen fontos hangsúlyozni: minden tizedik balesetet ittas sofőr okoz

A Mercedes-Benz Hungária Kft., az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Közlekedéstudományi Intézet által hazánkban, több mint 5000 magyar kamasz körében végzett reprezentatív felmérés a tudatmódosító szerek vezetés közbeni használatát, a fiatalok biztonsági öv használatával kapcsolatos szokásait, valamint KRESZ ismereteiket vizsgálta. A kutatás eredményeit az OMSZ szóvivője és egyben immár a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagykövete, Győrfi Pál ismertette.

Mint az köztudott, a Mercedes évek óta saját, MobileKids programjával igyekszik felkészíteni a legkisebbeket, a 4-12 év közötti gyermekeket a közlekedésre, de az sem mellékes, hogy minden hazánkban újonnan értékesített Mercedeshez vezetéstechnikai kurzus is jár. A Mercedes-Benz a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottságával összefogva a 2016-os tanévben reprezentatív kutatást kezdeményezett a 12-18 év közötti kamaszok közlekedési ismereteinek felmérésére, zömük hamarosan jogosítványt szerez, de 5,6 százalékuk már ma is vezet, ugyanakkor gyakorlatilag kivétel nélkül részt vesznek már szülői felügyelet nélkül a közlekedésben, akár gyalogosként, akár kerékpárosként..

Az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottságának kimutatásai alapján Magyarországon a balesetek 10 százalékát okozza alkoholos befolyásoltság, a KSH adatai szerint pedig évente átlagosan 10 gyermekkorú halálos áldozata van a közlekedési baleseteknek.

Ezen adatok ismeretében nagyon aggasztó, hogy a felmérés során megkérdezett magyar fiatalkorúak 46,4 százaléka szerint nem veszélyes egy sör elfogyasztása után volán mögé ülni. Ráadásul a válaszadók 20 százaléka gondolja, hogy ez a helyzet még fél deciliter tömény szeszesital után is tulajdonképpen veszélytelen. Mint azt Győrfi Pál hangsúlyozta, ez nem azért veszélyes, mert az ittas vezetés szabálysértésnek, 0,50 gramm/liter ezrelék véralkoholszint felett bűncselekménynek számít, hanem azért, mert ha balesetet okozunk, akkor nem csak az esetlegesen megsérülő személy, hanem a saját, illetve családunk életét is tönkre tesszük.

Minden tizedik kamasz ült már autóban ittas sofőr mellett, rendszerint családtag mellett. A rossz példa sajnos ragadós, amit a szülők megengednek maguknak, azt gyermekük is meg fogja tenni

Hirdetés

A reprezentatív kutatás arra is rákérdezett, hogy a kamaszok ültek-e már alkoholos befolyásoltság alatt álló vezető mellett, és a kérdésre adott válaszokból kiderült, hogy a fiatal válaszadók közel negyede ült már ittas sofőr mellett, aki az esetek felében egy idősebb családtag volt. „Ezek az adatok főleg annak tudatában aggasztók, hogy egy baleset már jóval az ütközés előtt kezdődik, ezért egy másodpercnek is óriási jelentősége lehet az utakon. A megfelelő és magabiztos szabályismeret, a rutin, az éber tudat és a szülői példa mind szerepet játszanak egy baleset elkerülésében, ezért is ad aggodalomra okot, hogy sok esetben pont a szülők, vagy más, közeli családtagok mutatnak rossz példát a legbefolyásolhatóbb korosztály számára.” – hívta fel a figyelmet a kutatás eredményeire Győrfi Pál, a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagykövete.

Bár a biztonsági öv használati aránya az elmúlt években folyamatosan javult, a megkérdezettek 10 százaléka sosem használja. A sérülés kockázata sokkalta nagyobb nélküle. Rémisztő, hogy sok szülő nem ellenőrzi, hogy gyermeke bekötötte-e magát

A felmérés biztonsági öv használatot firtató kérdéseire adott válaszok jóval biztatóbb képet festenek. A megkérdezett fiatalok 90 százaléka rendszeresen használ biztonsági övet, de még mindig létezik egy 10 százalékos kisebbség, akik ritkán, vagy egyáltalán nem használják az életmentés szempontjából kulcsfontosságú eszközt, melynek hiánya a halálos kimenetelű balesetek közel felében játszik szerepet.

Szerencsére nem csupán aggodalomra okot adó eredmények születtek a felmérés során. A megkérdezettek válaszai alapján a fiatalok szabályismerete, ha nem is tökéletes, de mindenképpen pozitív képet fest. Az elsőbbségadási kötelezettség megadásával foglalkozó kérdésekre átlagosan a válaszadók közel 60 százaléka tudta a helyes választ, a jogosítvánnyal rendelkezők körében ez az arány pedig 80-90 százalék közötti volt, amely eredmény egyértelműen jelzi, hogy a gyermekek biztonságának növelése érdekében a közlekedésre felkészítés oktatásának bevezetése az alap- és középfokú oktatásban szükséges és időszerű.

A húsvéti locsolkodás sok helyen együtt jár alkoholos italok kínálásával is. A mentők azt kérik, hogy aki alkoholt fogyasztott, ne üljön volánhoz, ne vezessen, válasszon más közlekedési módot! A zéró tolerancia Húsvétkor is érvényes! A józanság életeket menthet! (Fotó: OMSZ)

„A Mercedes-Benz eddig is jelentős erőforrásokat fordított közlekedési ismeretekkel kapcsolatos edukációra, és egy 11 éves gyermek édesanyjaként nem is lehetnék boldogabb, hogy nyilvánosságot kap ez a téma, mely nekünk, szülőknek is a felelősségünk. A Mercedes-Benz és a KTI közös kutatásának eredményeire építve a MoKi közlekedésbiztonsági programunk keretében szeretnénk folytatni edukatív programjainkat a fiatalok számára. A MoKi célja a legkisebbek közlekedési ismereteinek bővítése, illetve a szülők figyelmének felhívása a saját felelősségükre, hiszen a gyermekeink tőlünk tanulnak a legtöbbet, minket tekintenek példaképnek, a mi viselkedésünket követik. Bízom benne, hogy az intenzív kommunikáció és az edukatív programok meghozzák a várt eredményeket.” – mondta el Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz marketing és PR vezetője a kerekasztal-beszélgetés során.

A Mercedes-Benz számára a közlekedés biztonságának növelése mindennél fontosabb, melyre a márka jelentős erőforrásokat allokál. A Mercedes-Benz már létező közlekedésbiztonsági programjának, a MoKi-nak is az a legfőbb célja, hogy a legkisebbeket képezze, hiszen a megfelelő közlekedési ismeretek elsajátítása létfontosságú minden gyermek számára. A jövőben a MoKi közlekedésbiztonsági programon keresztül szeretné a márka bővíteni a legkisebbek ismereteit, hogy a később megismételt felmérések során pozitívabb eredmények szülessenek az idősebb korosztályban is.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Egy felnőtt ember egy sör megivásával nem veszélyezetet senkit sehol a világban. Ez így is jelenik meg a jogrendszerben a világ összes (nem szigorúan muszlim) országában, két ország kivételével, ebből egyik Magyarország. Volt kommunista országokra jellemző (ill. K.u.K. örökség), hogy gyermekeknek tekintett alattvalókra van húzva a szabályrendszer sok eleme, nem állampolgárokra. Ennek oka a mindenkori kormány félelme a néptől.
    Vigyázni kell, mert aki a birka szabályt kritika nélkül elfogadva él, előbb-utóbb maga is birkává válhat, mielőtt észrevenné.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Ez a vita nem arról szól, hogy a homoszexualitás elfogadott vagy sem és ez kinek mennyire tetszik. Mert ez pl legyen mindenkinek a saját dolga. Ez a vita egy szabályrendszer elfogadásáról szól amire ti tesztek nagyívben és esetleg veszélyeztettek másokat.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Szerintem az a legnagyobb pofátlanság, hogy titeket idézzelek, ha az valaki azt próbálja természetes dolognak és elfogadandónak tartani, ha valaki nem tartja be azt ami a kötelessége lenne. Mindenki marhára tisztában van a jogaival ebben az országban, csak a kötelességével nem.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Én meg arra kérlek meg sokadszorra, hogy tartsd be a te is a szabályokat. Ismered az álláspontomat. Ha betartod elhiheted, hogy nem fogok kötözködni. Nem fogm elfogadni, hogy nem tartod be mert ez nem normális és elfogadható dolog.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.
    Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.
    Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.

    Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.
    A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    És folyamatosan terelsz, támadsz. Az első alapvető kérdésre pedig még mindig nem válaszoltál. Miért nem tartod be a szabályokat? Miért?! Erre válaszolj. Miért?! Megértetted a kérdést?! Felfogtad? Válaszolj ne terelj!

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz…a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.

    Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség 😉

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Ja csak sajnálatosan nem fogod fel, hogy a kis monológoddal és anyázásoddal semmi értelme nincs itt vergődnöd.

    valami fidesz csicska vagy vagy mi? mert úgy beszélsz : “tarcsadbeaszabályokat”, “tenegondolkozz,csaktarcsadbeaszabályokat” , “tenereformáljcsaktarcsadbeaszabályokat” és ezt tolod, MINDENRE, ez már több mint kínos :D:D és még tetézed erre elkezdesz anyázni is, mint valami jó fidesz csicska. este azért megcsókolod az orbán szobrot lefekvés előtt 😀

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Azért ez rohadtul hihetetlen, hogy felnőtt ember létére ezt nem lehet megérteni, mi a tétje a dolognak. Persze most majd jöttök azzal, hogy de én sosem okoztam balesetet stbstb. Mert szerencséd volt. Vagy mert a többiek figyeltek rád. És nyilván balesetek történnek más okból is, de ne keressük már a bajt. Ha valaki versenyezni akar menjen ki valamilyen pályanapra. Vagy legalább olyan helyen menjen gyorsabban ahol senki nincs rajta kívül, nem pedig a forgalomban. A piálásról nem is beszélve. Ha már azt nem tudja megállni, a nulladik lépésben, hogy nem iszik ha vezet, akkor hogyan fog viselkedni a forgalomban, ha már elindult? Itthon meg nem lehet az emberekre bízni, hogy mennyi piálás után lehessen vezetni. Teljesen jól van ez így ahogy van, a zéró tolerancia

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    És az meg különösen felidegesít, ha ilyeneket hallok, hogy de az csak 1-2-5% a statisztikában. Basszus tudjtát ez mit jelent? Azt, hogy 1-2-5 embert “megöltök”. És azok az emberek tovább élhettek volna. Ez nem gyártási hibaszázalék, vagy tudom is én milyen materiális mérőszám. Ezek emberi életek, amibe ha nincs szerencséd akár te is közéjük kerülhetsz.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    És tudjátok ez azért is baromi bosszantó, az egy dolog, hogy nem vagytok képesek betartani a szabályokat és megszegitek, de még azt aki betartja, kikezditek minden esetben és azt írjátok le, vagy azt a nézetet erősítitek, hogy ezek értelmetlen dolgok és ha valakinek úgy tetszik akkor szegje azt meg, ha ő momentán rohadt okosnak gondolja magát. És ezt rohadtul elítélem. Ha nem tetszik adjatok be javaslatot a módosításra, vagy tudom is én mit, de addig amíg azt nem fogadták el addig kutya kötelességetek az aktuális elfogadott szabályokat betartva közlekedni. Ha tetszik, ha nem. Mindig jöttök a külfölddel. De ez nem külföld. Ott lehet, itt nem. És ott is mindig csak a számotokra kedvező példákkal jöttök, érdekes Svájc neve sosem kerül elő. De teljesen mindegy hol mi van. Itt mindenki tudja a játékszabályokat, elfogadja azt amikor jogosítványt kap és onnantól kezdve köteles betartani azokat. Ha tetszik ha nem. És ez mindenkire pontosan ugyanúgy vonatkozik, Orbán Viktortól kezdve az utolsó emberig, köztük rátok és rám is. Mindenkire, nincs kivétel. Aki ezek mellett úgy érzi, nem tud vezetni, az ne vezessen, üljön inkább buszra és ne játsszon mások életével. A sajátjával azt csinál amit akar, az nem érdekel, de másokat nincs joga veszélyeztetni. Épp elég baleset történik még a szabályokat betartva is sajnos. Nekem ez a véleményem, most majd megint kezdhetitek az alpári sértegetést, szefózhattok, nyomorékozhattok, elküldhettek a fenébe, de ebben nekem van igazam nem nektek és óriási szégyen, hogy ti ezt a nézetet képviselitek, sőt még ki is álltok mellette ilyen agresszíven.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    És arra még mindig egyikőtök sem tudott értelmes választ adni, hogy a szabályokat miért nem tartjátok be ugye. Innen indul mindig minden, majd kezditek a másik sértegetését, hogy takarodj innen meg, nyomorék vagy stbstb, közben az alap feltevésre válasz nem érkezik. Ha ti ilyen stílusban sértegettek engem illetve sok esetben másokat is akkor én is anyázni fogok ha tetszik ha nem. Ezen jó lenne ha ti is elgondolkoznátok. Mindig csak a saját szemszögetekből néztek mindent, a másikat pontosan úgy sértegetitek amire most meg fel vagytok háborodva. Olvass szépen te is vissza, nem én kezdtem a személyeskedő sértegető trollkodást most sem. De kimásoltam az ominózus hozzászólást is.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Nem tudom mások hogy vannak vele, de én nem érzem magam biztonságban ha nincs bekötve az öv, számomra ez olyan automatikus dolog hogy enélkül beszállás után hiányérzetem van, nem érzem magam kényelemben.

    Egy barátom pár éve (bontóból) szerzett két első Merci bőrülést amiből kis barkácsolással széket/fotelt csinált. Jól néz ki, szép is de amikor először beleültem nem éreztem magam teljesen komfortosan, aztán rájöttem miért! nem vagyok bekötve …. 🙂

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Hogy szidjátok egymást az sincs rendben, de hogy a másik anyját miért kell belevonni azt sosem értem.
    Szerintem ez több mint bunkóság, arról nem is beszélve, hogy sokakat nagyon érzékenyen érint.
    Én pl. kimondottan allergiás vagyok rá.
    Erről sürgősen le kéne szoknod, mivel már nem az első eset!

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Segítek megtalálni. Ezt írtad.
    Takarodj már, kinek képzeled te magad te szerencsétlen? Majd én eldöntöm, hogy mivel foglalkozom és mivel nem, ha ez nem tetszik, lehet koccolni. Másrészről, én betartom a szabályokat a helyzetet elemzem, meg azt, hogy rengeteg esetben sajnos a szerv a rezsimet szolgálja….pedig a KENYÉRRE VALÓT A NÉPTŐL KAPJA, fura paradoxon.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Most erre mit vársz te majom. Írjam le, hogy olvasni sem tudsz? Scrollozz már legalább vissza. Hazudozol itt össze vissza úgy, hogy az elején ott van minden leírva te barom.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Te csak anyáztál rögtön, te szerencsétlen hülye. Amikor valaki megemlítette, hogy bekussolhatnál már az elnyűtt retardált szövegeiddel b+. Miért nem takarodsz már innen végre???? Nem látod magadat kívűlről, hogy milyen szinten vagy szánalomra méltó 😀 senki sem kíváncsi a nyomorék szövegeidre…ja max a másik nicked….nyomorék :D:D:D:D:D

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    látom még látens buzi is vagy a fogyatékosságod mellé 😀 nade, csak nem sikerült egy egyszerű mondatot megint összeizzadnod, viszont a “TACSADBEASZABÁÁJJJT” az megvan 🙂 A nővérke nem zavart már el aludni? :/

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Nincs értelme más országokkal példálózni, ha bevezetnék a német autbahnon érvényes sebességkorlátozást itt fél éven belül meghalna az autósok 10%-a. Még józanul sem képes sok marha gondolkozni, hát még ha legurít egy sört.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Szerintem meg pontosan jó ez így ahogy van. Az ország tele van alkoholistával és itt akarod megengedni, hogy alkohol fogyasztása utána lehessen vezetni? Szerintem ez a minimum a közlekedésben, hogy ennyi önuralma van annak aki autót vezet, hogy nem iszik, ha vezet.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Szerintem is le lehet gurítani pár sört vezetés előtt. Túl szigorúan van ez véve. Itt nálunk Németben ez nem gond max ha balesetet csinálsz de addig nem lőnek le ha megittál párat. Én ha csak pár km-re megyek sokszor bekapok pár sört. Persze olyan is van aki kidől egy pohártól, na ők ne igyanak lehetőleg. Szóval szerintem sem gáz enyhén ittasan vezetni. Ja és kérnék hozzászólásokat a törvénytisztelő kommentelőktől. Köszi.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    DE ha te tényleg nem AN troll vagy, akkor súlyosan sérült vagy szellemileg ez már biztos és kezeltetni kellene, ez full komoly.

    Senki nem beszélt “szabály be nem tartásról” te istenverte szefós, arról beszélek, hogy NEM az abszolut gyorshajtás a balesetek 98%-ka ! és a rendőrség nem a magyarokat szolgálja, hanem a rezsimet, amikor beáll a bokor mögé a 30-as táblához. Ezekre reflektáljál, civilizáltan te szefós, ne csak a “TACSADBEEEASZABÁJJOKAT” nyomjad meg személyeskedjél…mert eddig csak ennyit tudtál…..bár elhiszem, hogy ezen dolgok megértéséhez minimális intelligencia szükséges, ami neked nyilvánvalóan hiányzik, de akkor legyél olyan kedves és NE szólj hozzám a továbbiakban és maradj kussba.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    mondja ezt egy szarosszájú fogyatékos barom, aki azon kívűl, hogy “TÁCCSAD BÉÉ A SZÁBÁJJOKÁÁÁÁÁÁT”, egy épkézláb egyszerű mondatot nem tud összehozni és egy egyszerű statisztikát megérteni :D:D:D:D

    van egy rossz hírem, az ilyen szarosszájúakat kellene gumiszobába zárni, MINÉL HAMARABB, akik képtelenek civilizáltan vitázni egy másik emberrel, na az ilyenek mint te valók a gumiszobába elzárva mindentől….de régen az ilyet gyorsan megoldották a görögök taigetosznál :D:D:D:D:D:D

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Mi mást lehetne még írni? Innen ered minden probléma, ez az oka az összes felsorolt problémának. A kreszben minden le van írva, egy teljesen jól értelmezhető szabályrendszer a közlekedésről. Nyilván vannak balesetek ezeket betartva is, de ha eleve mindenki tojik arra, hogy ott mi van leírva és mindenki a saját feje után megy akkor abból baj lesz. És ez nem videojáték, hogy majd kapsz új életet.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Nagyon kemény vagy f@szfej. Majd akkor beszélgetünk, ha képes vagy betartani a szabályokat. Addig a társadalom helyett inkább a disznóólba orientáld a kis életed, nem emberek közé való vagy.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    te ugatsz szabályok betartásáról te szerencsétlen hülye és ilyen proletár szinten vagy szellemileg? hagyjál már 😀 nevetséges vagy. bár azt tudom, hogy szellemileg egyébként is egy 2 hetes kutyagumi szintjén vagy, szal ez nem újdonság végülis 🙂 csak a szabályok betartásáról való ugatás visszás így kicsit tudod….bár egy kutyaguminak beszélhetek…hjajjj.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    És addig döntheted el, hogy mivel foglalkozol, sőt addig van bármihez is jogod, amíg a szabályokat BETARTOD! Aki nem tarrja be annak nincs joga kritizálni olyanokat akik betartják te kis f@sz.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Tudod mit döntsél el te kis hülye. Azt, hogy hogyan tudod betartani azt ami rád vonatkozik a reformjaidat meg az ötleteidet meg szépen húzzad a tudod midre.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Takarodj már, kinek képzeled te magad te szerencsétlen? Majd én eldöntöm, hogy mivel foglalkozom és mivel nem, ha ez nem tetszik, lehet koccolni. Másrészről, én betartom a szabályokat a helyzetet elemzem, meg azt, hogy rengeteg esetben sajnos a szerv a rezsimet szolgálja….pedig a KENYÉRRE VALÓT A NÉPTŐL KAPJA, fura paradoxon.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Akadj már le ezekről a statisztikákról. Azzal törődj, hogy hogyan tudod betartani a szabályokat. Neked az a feladatod. Nem kell megreformálnod, nem kell a statisztikákat bújnod, ez nem a te feladatod. Kötelességed van, betartani a szabályokat. Ennyi.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    ez az egyik leggagyibb érv, ami létezik. és nem változtatja meg a statisztikát.

    úgy tűnik nem értetted meg még mindig a lényeget. nem én írom a statisztikát, nem az én szubjektív nézetem szerint alakul. én csak leírom a %-okat a statisztikából, amik színtiszta tények.

    a példám, hogy nyugaton x mennyiségű alkohol engedélyezve van, ezt úgy tűnik megint nem értetted meg, ezzel arra szerettem volna rávilágítani (gyk kedvéért), mint sok esetben, valószínű, hogy Magyarország jogalkotása NEM TÖKÉLETES és NEM A MINDENSÉG KÖZEPE. értjük talán így, ugye? szomorú, hogy egyre több területen van baj a mo-i jogokkal.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Ugyanez vonatkozik a piálásra is. Itt sem érdekel te mit gondolsz, amikor jogosítványt kaptál azzal elfogadtad a játékszabályokat. Nem tetszik, ismételten csak azt tudom mondani, ne vezess.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Az, hogy te mit olvasol ki a statisztikából az engem nem érdekel, és nem mentesít a szabályok betartása alól. Ha nem tetszik akkor ne vezess.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    topikhoz hozzászolva pedig, nem tudom mire ez a nagy hüledezés, az ittas vezetés még mindig nem a legnagyobb probléma. problémának probléma, mert nem 1-2%-os rátáról beszélünk persze, de nem is 30% mint a figyelmetlenség esetében.

    a fiatalok meg gondolom használják az internetet, vagy voltak már külföldön, urambocsá NYUGATON, ahol bizony 1 sör, vagy 1 pohár bor belefér mert bizonyos alkoholszint után büntetnek. nem zéró toleranciával majomkodnak. 1 sör beszélgetés közben és mire elindulnak 1-2 óra múlva, nagyjából minimálissal csökkenti a reakció időt, de lehet akkorra már teljesen tisztul is az egyén ezen a szinten.
    Az ittas balesetek nagy részét, nem 1 pohár boros vagy 1 pohár sörös egyének okozzák, de ez is ugye már MÁSODLAGOS tényező….az olyan országban, ahol ugye éjszaka a kintfelejtett 30-as tábla mögötti traffizás csökkenti a balesetek számát :D::DD::D:D

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    te meg mindig az indokolatlan gyorshajtáson sírdogálsz. ami a balesetek kb 2%-áért felelős :D:D:D:D 100x ki lett tárgyalva, de úgy tűnik, rettenetesen nehéz a felfogásod….meg úgy tűnik olyan felületes vagy mint az átlagnép. aki beveszi, hogy a kinthagyott 30-as tábla mögött éjszaka bokorból fényképezkedés, az majd brutálisan javítani fogja a statisztikát…. :D:D:D jajajajaj, nem pedig pénzbehajtás ugye. Amit a védával is elismertek, ki lettek pakolva milliárdokért a traffipax kapuk, és mégis több lett a baleset, óriási 😀

    azért kíváncsi lennék, hogy mi a válaszod arra, hogy a kormányok mindig bevételt várnak el a rendőrségtől (általában 20 milliárd forint körül), miért is kell egy közbiztonságért felelős társaságnak bevételt termelni? ez egy nagy kérdés.

  • 2017.10.27. at 19:40
    Permalink

    Én nem tudom mi a francnak kell milliókat elkölteni mindenféle biztonsági övvel kapcsolatos kampányokra. Egy egyszerű törvénymódosítással meg lehetne oldani a dolgot aki nem használja, ha balesetet szenved akkor saját maga fizeti a kórházi költségeket. És pont. Innentől mindenki döntse el maga hogyan cselekszik. Inkább a követési távolság nem betartásával és az indokolatlan gyorshajtással foglalkoznának. Mindig ezzel az öv dologgal problémáznak…

Vélemény, hozzászólás?