Ennél többet, ha igazak a hÃrek, nem láthatunk majd új Renault műszeregységén (Fotó: Motor1.com)
"Elképzelésünk szerint senkinek sem kellene meghalnia egy Volvóban" - indokolták tavalyi 180 km/h-s sebességkorlátozásukat a svéd gyártó szakemberei. Az eladásaikból jól látszik, hogy mindez nem sokakat érdekel - vagy csak pont annyi vevÅ‘t hozott a biztonság melletti állásfoglalás, amennyien elpártoltak - Ãgy biztos volt, hogy lesznek még csatlakozók a sebesség elleni offenzÃvájukhoz. Az elsÅ‘ társuló pedig, ha igaz a hÃr, nem más, mint a Renault.
A Spiegel információi szerint Luca de Meo már tájékoztatta errÅ‘l a részvényeseket. A sebességkorlátozás mellett állÃtólag egy új funkciót is bevezetnek Safety Coach néven, ami az útviszonyokhoz és sebességkorlátozásokhoz is igazÃtja majd az autó lehetséges végsebességét. Mindez a Dacia modellekre is vonatkozni fog a Spiegel szerint, bár valószÃnűleg ezt a vevÅ‘kört érinti a legkevésbé a változás: a benzinmotoros Sanderókban ugyanis - ha úgy vesszük - már a modell bevezetésétÅ‘l kezdve megvan ez a korlátozás, ám az LPG-s-t egy kicsit le kell fojtani.
Ezt az általunk már tesztelt Sanderoót például nem is kell korlátozni 180-nál, már most sem tud annyival menni, mégis zseniálisan jó
Több külföldi forrás is jelezte a témával kapcsolatos hÃreiben, hogy a helyi Renault szóvivÅ‘k is igazolták a Spiegel értesüléseit, Ãgy mi is megkérdeztük a magyarországi képviseletet, Å‘k leginkább a Safety Coach érkezését emlÃtették, amiben persze benne van az infó, igen, a jövÅ‘beli modellek meg fogják akadályozni, hogy túl gyorsan menjünk velük. MielÅ‘tt bárki aggódni kezdene, az R.S. modelleknél alighanem lesz olyan mód, amiben magunk urai lehetünk a jövÅ‘ben is.