Rendeletmódosítást szorgalmaznak a taxisok

A taxisok a kormány segítségét kérik piacuk megőrzéséhez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A taxis érdekképviseletek már az NFM-mel is egyeztettek, most a kormány segítségét kérik, hogy a közösségi fuvarszervezők ne tegyék tönkre piacukat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a taxis tevékenységet szabályozó kormányrendelet tervezetét a szakmai érdekképviseletek vezetőivel egyeztette hétfőn Budapesten. Miként azt az MTI írja, az egyeztetésen elhangzott: bár a korszerű informatikai megoldások használata minden területen üdvözlendő, az infokommunikációs eszközökre (telefonokra, táblagépekre, számítógépekre) telepített alkalmazásokra építő utazásszervezés hazai alkalmazása a jelenlegi jogszabályi környezetben nem legális, ha az így megszervezett szállítást az előírt feltételeket és fogyasztóvédelmi elvárásokat sem teljesítve, engedéllyel nem rendelkező személyek végzik. A taxis érdekképviseletek Orbán Viktornál sürgetik egy kormányrendelet kihirdetését, piacukat ugyanis veszélyben érzik.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke budapesti sajtótájékoztatón kedden azt mondta, hét éve próbálnak egyeztetni egymással és az illetékes minisztériummal is egy olyan rendeletet, amely meghatározhatná a diszpécserszolgálatok feltételrendszerét és az egységes ellenőrzést biztosíthatja. Időközben azonban megjelentek olyan "megoldások", mobiltelefonos alkalmazások, amelyek minden rendeletet figyelmen kívül hagyva működnek és kárt okoznak Magyarországnak és a taxisoknak is - utalt egyebek mellett az Uberre és a Wundercarra.
Hirdetés

A taxisok összeállítottak ugyan egy olyan rendelettervezetet, amelyet mindenki támogatott, de a kormány eddig még nem döntött a kérdésben, ezért fordulnak most Orbán Viktor miniszterelnökhöz, hogy mihamarabb hirdessék azt ki. Metál Zoltán kiemelte, hogy nem az a cél, hogy a közösségi fuvarszervezőket kiszorítsák a piacról, hanem az, hogy betartassák velük a személyszállítási szabályokat. Adódik persze a kérdés, hogy vajon a szabályok betartatása esetén lesz-e értelme a közösségi fuvarszervezésnek, ellenőrizhetőek lesznek-e az akár informális csatornákon nyilvánvalóan újra és újra megalakuló magáncsoportok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 19:54
    Permalink

    Igazuk van! Holnap le is adom az utánfutómat, mert ezzel a fuvarozókat hozom hátrányos helyzetbe. Milyen dolog már, hogy tizede költségen fuvarozom a cuccaimat. Valamint stoppolni is legyen tilos, tessék taxit hívni!

  • 2017.10.28. at 19:54
    Permalink

    Na a semmirekellő dolgozni nem akaró banda megint hisztizik.
    Azt hiszik kiskirályok és ők az utak istenei (nem egyszer nekem köszönhetően nem lett baleset az ámokfutásukból).
    Még mindig nagyon sokan vannak.

Vélemény, hozzászólás?