Hamarosan elektromos modell is érkezik a Porsche kínálatába, ami segít csökkenteni a flottaátlagot, ilyen árkategóriájú autóknál könnyű beépíteni a büntetést az árba
Nincsenek könnyű helyzetben az autógyártók, ugyanis hatalmas nyomást helyeznek rájuk az egyre szigorúbb környezetvédelmi normák, hamarosan a szén-dioxid kibocsátásának 95 g/km-es flottaátlag alatt kell lennie, különben húzós büntetésre számíthatnak a gyártók.
Mivel a különböző márkák eltérő kínálattal rendelkeznek, így például a
Toyota már most (egyedüliként) képes teljesíteni 95 g/km-es flottaátlagot, ám egy sportkocsi gyártó ennél jóval nehezebb helyzetben van, ugyanis az ő portfóliójában nem szerepelnek kicsi és takarékos modellek.
Az SUV modellek nem segítik csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, a hagyományos modelleknél nagyobb súlyuk és a légellenállásuk
A Porsche az új ötletével ugyan a flottaátlagot nem, de a vevők bűntudatát és bolygó szén-dioxid szintjét képes csökkenteni. A német sportkocsigyártó nemrég hozott létre egy
online kalkulátort, ahol megadhatjuk autónk fogyasztását, az egy év alatt megtett kilométerek számát, illetve az autónk üzemanyagának típusát, ebből pedig kiszámolja, hogy egy év alatt hány tonna szén-dioxiddal terheljük a környezetünket. Továbbá a kalkulátor azt is a tudtunkra adja, hogy mekkora összeget kellene valamelyik környezetvédelmi projekt számára felajánlani, hogy ellensúlyozzuk az autónk károsanyag-kibocsátását. Maradva a Porschénál, egy Cayenne (340 LE) 20 ezer kilométer alatt 4,4 tonna CO
2-ot bocsát ki, a program szerint 23 ezer forintot kellene környezetvédelemre fordítani, hogy semlegesítsük a SUV által megtermelt szén-dioxidot. A környezetvédelmet támogatók többek között egy Vietnámban épülő vízerőmű építésre, vagy akár az alaszkai erdők védelmére is költhetnek, a stuttgarti gyártó szerint a fenntarthatóság támogatása része a nagyszerű Porsche élménynek.
A Porsche szerint növeli az élményt, ha a környezetvédelmi projekteket támogatnak a Porsche tulajdonosok