Reszkess BMW, az Audi most nyakon csíp

Audi A6 Avant - már forintért is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még nem teljes a választék, de már Magyarországon is beárazásra kerültek az Audi A6 Avant első változatai. Egyaránt 204 lóerős benzinessel és dízellel indul a kínálat - utóbbi a 3.0 V6 TDI fékezett habzású kiadása.


A három német prémiummárka közül a Mercedes-Benz E-osztály nyitotta a sort a legújabb változattal a felső-középosztályban, majd következett a BMW 5-ös sorozat, és most az Audi is kijátssza végre a lapjait. A négykarikások azonban nem suttognak, kerek perec kijelentik, hogy utolsókból lesznek az elsők, és az A6 nem csak limuzinként, de a szokásos Avant jelzéssel kombiként is a kategória iránymutató típusa kíván lenni. Mindez nagyon szépen hangzik, ám az Audit ismerve, kétségünk sincs a felől, hogy az A6 Avant nem csak elméletben, de a gyakorlatban is képes feladni a leckét a legnagyobb riválisainak. Ez már az a szint, ahol nem lehet hibázni. Itt minden részletnek stimmelnie kell, mert a legapróbb baki is csúfos bukáshoz vezethet, és senki sem fog azzal törődni, hogy az autó 99 százalékban tökéletes – ez nem elég, 100 százalékra megy a parti.

A szép kombikat Avantnak hívják - ez egy régi reklámszlogen, de meg kell hagyni, nincs benne semmi túlzás, az új A6 Avant valóban szépnek mondható. A 4,93 méter hosszú, 1,87 széles, és 1,46 magas karosszéria a limuzin formajegyeit villantja meg, és a jó ízléssel megrajzolt puttony továbbra sem volvós meredekséggel csap lep, hanem sportosan ível.
Furcsa, de az A6 limuzinnal szemben az Avant kívánatosabbnak tűnik, van benne valami látens könnyedség és harmónia, amitől az embernek nem a „zőccséges fíling” ugrik be, ez nem teherhordó kombi, hanem stílusos életmódautó, amely az üzleti és a privát szférában is megállja a helyét. Ahol az Audi nem diktál, ott minden tekintetben tartja a lépést a többiekkel, így van válasz az AMG és M csomagos, sportosabb megjelenésű konkurensekre is: az S-line komplex, 1 millió forintos összeállítás. Többek között benne foglaltatik a módosított karosszéria, a 30 milliméteres ültetést jelentő sportfutómű, a 19 colos könnyűfém felni, a sportülés, és még számos apróság. Kerékből egyébként 20 colos méret a legnagyobb, de egy ilyen garnitúrát közel 900 ezer forint ellenében lehet kipipálni a megrendelőlapon – drága mulatság, pláne, hogy a kátyúk hamar tönkretehetik mind a gumit, mind a tárcsát.

Akárcsak kívülről, az A6 Avant belülről nézve is könnyed, vonzó látványt nyújt. A korábbi szokásokhoz képest újdonság, hogy immáron a kijelzők egységesen fehér színű karakterekkel informálnak, és csak a gombok megvilágítása piros – ez elsősorban a klíma vonatkozásában érhető tetten.
Audi jellemző, hogy a váltókar körül sok minden található, de van itt valami, ami világújdonság, mégpedig az érintő- és karakterfelismerő felülettel (touchpad) is vezérelhető „MMI Navigation plus” rendszer. A kidolgozási minőséggel eddig sem volt gondja a négykarikásoknak, és voltaképpen nincs olyan csodakütyü, ami az A6-hoz ne állna rendelkezésre alapból, vagy opcionálisan. A bőrülések szellőztetéssel és masszázzsal kényeztethetnek, 300 ezer forintért 14 hangszórós, 600 wattos BOSE Surround, az igényesebbeknek 1,9 millióért 5.1-es, 15 hangszórós, DSP processzoros, 1200 wattos Bang&Olufsen hifi rendszeren szólhat a zene, és akkor még egy árva szót sem ejtettünk a kárpitok, vagy éppen a dekorációk anyag- és színválasztékáról. Az A6 kombi ízig-vérig prémium autó, amely maximálisan a tulajdonos igényeihez igazítható.

Bár nem teherhordó igásló, azért az Avant mégis csak kombi, és sokan éppen azért döntenek majd mellette, mert alkalmasint jól jöhet, ha van hova pakolni. Nos, helyből nincs hiány. A poggyásztér standard mérete 565 liter, a bővítési lehetőség maximális kiaknázásával 1 680 liter áll rendelkezésre, és 70 centinél picivel nagyobb a rakodónyílás.
A prémiumérzet itt is visszaköszön, ha van komfortkulcs az autóhoz, akkor az elektromosan mozgó hátsó ajtó pusztán láblendítéssel vezérelhető. Okos ötlet, mert csomagokkal a kézben nem kell kínlódni, a lökhárító alatti mozgásérzékelő észleli a lábbal tett mozdulatot, és mivel a zsebünkben a kulcs, a jelkör bezárult, és nyílik az ajtó. Ha már innováció, ide tartozik a világítás, ugyanis az Audi már kínálja a teljes LED fényszórót, amely intelligens vezérléssel a körülményekhez igazodva világít – autópályán például kevésbé széles a fénycsóva, mint városban, ellenben hosszabb.

A magyarországi motorválaszték még nem teljes, és éppen a paletta legszerényebb és legdurvább tagja hiányzik. A belépő 2.0 TDI a legtakarékosabb verzió, amely 177 lóerős teljesítménye ellenére 5,0 literes átlaggal is beérheti, szén-dioxid kibocsátása pedig 132 g/km. A 3.0 V6 TDI két változatban is jelen van, a szerényebb 204, a komolyabb 245 lovas, a csúcsot pedig ennek a V6-osnak a biturbós kiadása képviseli. Ez 313 lóerejével és 650 Nm-es forgatónyomatékával leiskolázza még a BMW legendás szuperdízelét is, a töltőnyomás 3,2 bar, és a százas sprintet 5,4 másodperc alatt letudja a kéttonnás monstrum, amely hála a quattro hajtásnak, négy kerékkel mar bele az aszfaltba.
Ehhez képest már smafu a két a benzines, a 204 lovas 2.8 V6 FSI, és a kompresszoros, 300 lóerős 3.0 V6 TFSI.
Audi A6 Avant magyarországi választéka
Benzines kínálat
Motor Teljesítmény Sebességváltó Alapár [Ft]
2.8 V6 FSI 204 LE manuális 13 916 250
2.8 V6 FSI 204 LE Multitronic 14 617 500
2.8 V6 FSI quattro 204 LE S-tronic 15 472 500
3.0 V6 TFSI quattro 300 LE S-tronic 18 170 000

Dízel kínálat
Motor Teljesítmény Sebességváltó Alapár (HUF)
3.0 V6 TDI 204 LE manuális 14 416 000
3.0 V6 TDI 204 LE Multitronic 15 117 250
3.0 V6 TDI quattro 204 LE S-tronic 15 972 250
3.0 V6 TDI quattro 245 LE S-tronic 16 969 750

A standard sebességváltó hatfokozatú manuális, fronthajtás esetén fokozatmentes Multitronic szerkezettel javítható a komfort, míg quattro összkerékhajtásnál minden esetben hétgangos, dupla kuplungos S-tronic automata dukál. Felárért légrugózás is kérhető, a sportos beállítottságú vevőknek pedig a hátsó tengely nyomatékelosztásáért felelős sport-differenciálművet ajánlja az Audi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?