Romániában olcsó lesz, nálunk picit drágább az elektromos Dacia

Hamarosan rendelhető a Dacia Spring - Romániában

Hamarosan kezdődik a Dacia Spring villanyautó online értékesítése Romániában. A legolcsóbb villanyautó számunkra mégsem lesz olyan nagyon kedvező árú, ám Romániában árának felét támogatás adhatja.

Tavaly hazánk és főként a Renault Hungária történelmet írt azzal, hogy nálunk volt először előrendelhető a piac legolcsóbb villanyautójaként debütált Dacia Spring (lásd itt), az első 100 haza vásárló - állami támogatással és extrák nélkül - éppen 4 millió forint alatti bázisárral számolhatott. Az elektromos kisautó március 20-ától az Economica.net beszámolója szerint már normál rendeléssel is elérhető lesz Romániában. Először a jobban felszerelt, Comfort Plus verzió kerül be a konfigurátorba, 18.100 eurós alapárral. Ez átszámítva 6,6 millió forintot jelent, azaz - ha elérhető lenne - állami támogatással hazánkban is csak kevéssel 4 millió forint feletti vételárral kellene számolni, ráadásul a később érkező Comfort alapverzió már 16.800 euróért (~6,132 millió forint) kapható lesz, így itt a 2,5 millió forintos támogatással már vastagon 4 millió forint alatti vételárral számolhatnánk. Egyelőre azonban hazánkban nincs állami támogatás a villanyautók vásárlására, a tavaly 1,5 nap alatt kifutott pályázatok pedig már lejártak. Nekünk tehát egyelőre marad a listaár, míg a román vásárlók 10 ezer eurós, vagy az autó vételárának felét kitevő támogatással számolhatnak, így ők a jobban felszerelt Comfort Plus-t is 9,05 ezer euróért vihetik haza.
Hirdetés
Utóbbi (~3,3 milliós) összeg igencsak versenyképes a 26,8 kWh-s akkumulátorral és 45 lóerős villanymotorral szerelt, 3,73 méter hosszú, 230 kilométeres vegyes üzemi, 305 kilométeres városi hatótávot ígérő elektromos kisautóért. Menetdinamikában nem szabad tőle sokat várni: 100-as sprintje 19,1 másodperc, végsebessége 125 km/óra. Extrakínálata természetesen korlátozott lesz, igaz, a piac legolcsóbb villanyautójánál ez kevéssé kardinális kérdés. Ugyanakkor légkondicionáló, bluetooth kihangosítós hifi és tolatókamera egyaránt szerepel. A kezdetben háromtagú, fehér, kék és szürke színpaletta márciusban bővül a pirossal. A 3 év/100 ezer kilométeres általános garanciát az akkumulátor esetén 8 év/120 000 kilométeres jótállás egészíti ki.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2021.03.12. at 08:39
      Permalink

      Ez korrektnek tűnik.
      Kérdés, hogy hányan akarnak majd több mint hatmillióért egy apró Daciát, amivel tényleg csak a városban lehet majd komótosan cirkálni…

  • 2021.03.13. at 10:50
    Permalink

    Az a baj, hogy most egy olyan időszak van megint, hogy az autózás újra luxus kezd lenni. Értem ez alatt nyilván az új autók szegmensét. Remélem ez csak átmeneti, mert nyilván nem akarnak a gyárak sem fele annyi autó eladni hosszú távon. Előbb utóbb a villanyautók és/vagy tüzelőanyagcellás autók lesznek lesznek az átlagosak akkor pedig az áruk is sokkal elfogadhatóbb lesz. Igazából ez szerintem az első fecske. A 6.000.000 Ft nekünk soknak tűnik a 370 forintos eurónak hála de ha azt mondod 18.000 euró akkor már nem olyan vészes. És akkor sem ha belegondolunk egy alap Corsa árába ami 4.200.000 Ft kedvezménnyel. Mondhatjuk alakul ez. Ilyen első fecskék kellenek ahhoz, hogy lefelé menjünk árban.

Vélemény, hozzászólás?