Ronda, de villámgyors a tízhengeres motorral szerelt G-Power X6

A világ leggyorsabb terepjárója BMW X6-os alapon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az oroszok megcsonkítják, a németek megvadítják a BMW X6-ost. A kifutó M5-ös motorját két kompresszorral is ellátják.

Ízlések és pofonok. Nem mindenkinek tetszik a G-Power X6 Typhoon RS ultimate V10 megjelenése, de az javarészt technikai kényszer, nem pedig műanyag-túltengés következménye. Pofont viszont jónéhányat ki tud osztani a gép, amely abban a ligában mozog, ahol a Ferrarik. Csak egy kicsit magasabban. A német tuningcég legújabb alkotása nem öncélú játszadozás, hanem egy, megítélésük szerint méltó búcsúztatása a bajor cég remekbe szabott V10-es erőforrásának. Igen, tízhengeres motor dolgozik a kocsi orrában, önmagában ez még nem indokolná a túlméretezett hűtőnyílásokat. Azonban a cégnek nevet adó mechanikus feltöltőből rögtön kettőt is ráépítettek az ötről öt és fél literesre megnagyobbított erőforrásra. Az eredmény 900 lóerős teljesítmény, amely a világ leggyorsabb, sorozatgyártású szabadidő-autójává avatja a G-Power X6 Typhoon RS ultimate V10-et. ezzel lehetne azért vitatkozni. Mármint nem a sebességgel, a 4,2 másodperces 100-as, 10,3 másodperces 200-as sprint párját ritkítja, és a 330 km/h feletti végsebesség se hétköznapi. Sorozatgyártásról azonban egy 5 darabra limitált autónál nem igazán lehet beszélni. A fékrendszert a megváltozott körülményekhez igazították, a 410 mm átmérőjű kerámia féktárcsákat hatdugattyús féknyergek szorongatják szükség esetén, az autó a gravitációs gyorsulásnál nagyobb lassulást tud produkálni. A vételárról hallgat a G-Power, egészen pontosan mivel mind az öt autó a megrendelő egyedi igényei alapján készül, azoknak mind egyedi ára lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 04:19
    Permalink

    Szép, vagy csúnya, nézőpont kérdése.
    De miért neveztetik terepjárónak???
    [url=http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.origo.hu/i/0707/20070725gmerci.jpg&imgrefurl=http://www.origo.hu/auto/20070725-mercedesbenz-g-320-cdi-teszt-terepjaro.html&usg=__kvGoqIkKP5E_otg_2swg7MOm62k=&h=388&w=580&sz=57&hl=hu&start=22&itbs=1&tbnid=kGcGpvgY4NCPCM:&tbnh=90&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Dterepj%25C3%25A1r%25C3%25B3%26start%3D20%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1]EZ terepjáró![/url]

  • 2017.11.01. at 04:19
    Permalink

    Hogy lehet ilyet mondani, erre az autóra, hogy “ronda”. Ez az autó egyszerűen tökéletes. Ennél szebbet és jobbat el sem tudnék képzelni. De hát aki nem ért hozzá…

Vélemény, hozzászólás?