Rondák a mai F1-es autók? Régen durvábbak is voltak
Viccesen csúnya F1-szivarok a múltból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legújabb, uralkodó divatirányzat az F1-ben az ocsmány, de az aktuális dizájn semmi a régmúltban elkövetett merényletekhez képest.
A Carscoop munkatársa úgy gondolja, nem is olyan csúnyák a 2012-es F1-versenyautók, és voltaképp igazat is adhatunk neki az alábbi képeket vizslatva. Idén január végén meghökkenve és viszolyogva fogadtuk a biztonsági elÅ‘Ãrások miatt indokolt platypus-féle, kacsacsÅ‘r-dizájn elsÅ‘ képviselÅ‘jét, a Caterham CT01-est, hogy aztán szép lassan hozzászokjunk, hogy a McLaren és a Marussia kivételével az összes istállónak ilyen béna, lépcsÅ‘s a frontrésze. Mindenki szerint visszataszÃtóan néznek ki, osztják ezt a véleményt maguk a száguldó cirkuszosok is. Mentségükre a múltban sokkal ijesztÅ‘bb karosszériákat álmodtak meg a tervezÅ‘k, sÅ‘t agyszüleményeiket el is fogadtatták a döntéshozókkal, Ãgy láthattak napvilágot olyan torzszülöttek, mint az alábbi képeken felsorakoztatott ötösfogat WilliamstÅ‘l Ligier-ig, másképp: rozmártól teáskannáig. Figyelem, a nyugalom megzavarására felettébb alkalmas kockák következnek némi kommenttel.
Hogy az idÅ‘ben legközelebbivel kezdjük, itt ez a 2004-es rozmár, ahogy a Williams FW26-ost hÃvták. Sokáig nem maradt ennyire bamba, pont a Magyar NagydÃjra már le is cserélték az orrát egy hagyományosabbra. Sikeresnek sem bizonyult amúgy Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya kezei között.
A versenyautó, amely egy teástálcát hordozott az orrán: March 711, 1971-ből. A teástálca elnevezéssel mi nem feltétlen értünk egyet, de annyi szent, hogy szépnek nem, sokkal inkább csúnyának nevezhető ez a kivitelezés. A kocsi egyébként egy rakás dobogós helyet ért el Ronnie Petersonnal, gyorsnak gyors volt.
1971-ben és 72-ben olyan nagyágyúk vezették az addig konzervatÃv autóépÃtésérÅ‘l hÃres Brabham rákollós BT34-esét, mint Graham Hill, Carlos Reutemann vagy Wilson Fittipaldi, Emerson fivére. Hill futamot is nyert vele Silverstone-ban.
A spazzaneve, azaz hókotró becenevű 312B3-mal idén rekordgyorsasággal takarÃthatta volna el a havat a Ferrari Modena és Maranello között, s akkor nem marad el az F2012-es bemutatója - viccel a Carscoop újságÃrója. A kocsi eredeti verziója nem is futhatott ki a pályára, utódjával 1974-ben Clay Regazzoni és Niki Lauda ezüstérmet szereztek a konstruktÅ‘ri pontversenyben.
1976-ot Ãrtunk, amikor a Ligier csatlakozott a száguldó cirkuszhoz. ElsÅ‘ autójával, a JS5-tel azonnal beÃrta magát a sportág történelemkönyvébe, tán nem is nagyon kell magyarázni, minek köszönhetÅ‘en.
Sok-sok hasonlóan fura vagy még furább F1-es autóról nem értekezett a cikk, a hatkerekű Tyrell P34-essel muszáj volt kiegészÃtenünk a listát. No, csúnya még a 2012-es kacsacsÅ‘r?