Rondasági versenyt nyerhet az új arcú, régi Renault Clio

Dél-Amerikában friss arccal élhet tovább a Renault Clio II

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mintha tanúvédelmi program résztvevője lenne a Renault Clio II, új arcot és friss nevet kap, s Dél-Amerikában új életet kezd.

Az idén 14 éves Clio II európai gyártása idén szűnt meg Szlovéniában, ám az 1998-tól 2005-ig, azaz a Clio III érkezéséig a márka első számú - nálunk is népszerű - kisautójaként, majd 2005-től Campus utónévvel ez évig olcsó ötajtósként kínált csöppség továbbra sem fut ki. Dél-Amerikában Clio Mercosur néven készül, és támad tovább. Arca friss, a most kipróbált Clio IV-esre emlékeztető.
Hirdetés

Elöl-hátul újak a világítótestek és a - hátul természetesen diffúzoros - lökhárítók, némileg módosult a gépház és a csomagtér teteje, a többi karosszériaelem présgépéhez viszont úgy tűnik nem nyúltak. Az összhatás rosszabb, mint valaha, az eredeti formájával még kifejezetten szerethető, bumfordi Clióból cicomázott olcsó-autó lett. Motorpalettájáról egyelőre nincs információ, a brazil piacot ismerve azonban leginkább a benzines, 1,2 és 1,4 literes alapmotorok várhatók, a helyi igényeknek és kedvező etanol-áraknak köszönhetően E85-tel hajtható kivitelben is, vagy akár csakis úgy. Utóbbi motorokkal akár további 6 évig is készülhet még a Clio II, azaz nem kizárt, hogy a - Clio történelemben eddig egyedüliként nem Év Autójának választott - széria mindnél hosszabb ideig, 20 évig készüljön.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?